Rabu, 1 September 2010

APABILA ADA AHLI PAS SENDIRI SUDAH MENYAMPAH DENGAN NIK AZIZ N DA GENG!


Nampaknya Pas semakin parah. Perjuangan berlandaskan Islam yang mereka bangga-banggakan dulu akhirnya kelihatan seperti mahu berkubur. Bukan orang luar Pas saja yang nampak keadaan ini berlaku, malah ahli Pas yang senior juga nampak bahawa Pas kini sudah jauh terpesong dari perjuangan asal mereka. Malah ada diantara mereka yang sudah mula mempertikaikan tindakan-tindakan bodoh sesetengah ahli Pas yang menyokong segala tindak tanduk parti secara membuta tuli.

Sememangnya N.ajis mencari contoh yang paling jelas dalam setiap gerak geri Pas sekarang. Sokongannya kepada PKR dan Dap kelihatan jelas sekali, hinggakan N.ajis terpaksa menelan segala 'dosa' puaknya hanya untuk menang dan berkuasa. Menghalalkan 'cara' juga merupakan jalan salah yang cuba diambil oleh pemimpin Pas sekarang. Walaupun bukan semua yang bersetuju dengan cara ini, tetapi masih ramai yang buta hati dan buta tuli mengikut saja apa dibuat oleh pemimpin mereka.

Baca artikel dibawah, Tulisan dari seorang ahli Senior Pas yang dambakan perjuangan Islam sebenar,

Kalau Parti PAS itu harta mak-bapak kamu, saya pun tak kisah, hari ini juga saya akan keluar PAS. Tetapi PAS itu hasil kerja para alim ulama` dan orang tua-tua dulu, ummat Islam. Kenapa kamu mengkhianati dan melacurkannya..? Hanya kerana keserakahan nafsu kamu yang mabukkan kuasa politik. Saya tak gheti (tahu) nak pikiaq, macamana kamu dan pemimpin kamu berpikiaq. Kalau nak kritik atau tak sependapat kena keluar dari parti atau tubuh parti baru… kemudian kritik sepuas-puasnya. Sebab itu saya katakan tadi kamu dah melacurkan PAS dan menghancurkan perjuangan Islam dalam PAS. Macam mana mentaliti seperti kamu nak memerintah negara ? Nanti jika ada wakil rakyat nak komen jangan masuk dalam dewan, kritik di lobi parlimen sudah. Atau ada ummat Islam yang menegur dan mengkritik pemerintahan kamu… alamat kena lucutlah kerakyatan orang-orang yang seperti saya. Kena keluar dari negara ini.. begitu..? Orang-orang yang pandai bermuka-muka dan pandai bodek, boleh pula.. begitu..? Biarpun dia orang kapiaq macam pemimpin-pemimpin PKR dan DAP kamu ajak dia masuk sampai dalam bilik serta dalam masjid.

Sempena bulan puasa yang penuh berkah ini, saya menyeru kepada golongan yang dah jauh terlajak tersebut… kembalilah ke landasan perjuangan Islam yang sebenar. Dunia ini sebenarnya tidak bernilai langsung jika melimpah ruah dinar & dirham sekalipun. Yang bernilainya ialah bagaimana kita mengambil dan mendapatkannya… adakah mengikut kehendak syariat (taqwa) yang Allah swt perintahkan atau sebaliknya. Maksud firman Allah swt, `Apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang lain telah beriman." Mereka menjawab: "Akan berimankah kami sebagaimana orang-orang yang bodoh itu telah beriman?" Ingatlah, sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh; tetapi mereka tidak tahu.` al-Baqarah 13. - 
al-Hadharah.Com

Mengikut apa yang Mc baca, beliau tersangatlah kecewa dengan kepimpinan Pas sekarang. Banyak benda yang meng'halal'kan cara sudah dibuat oleh kepimpinan Pas. Sensitiviti dan Akidah umat Islam jauh mereka tolak ketepi. Semua ini hanyalah kerana mengikut 'fikrah' N.ajis yang meng'halal'kan segala cara, janji mereka beroleh kemenangan dan berkuasa di Malaysia.

Dengan bahasa yang jelasnya ialah, Pas sanggup ketepikan ajaran Islam sebenar semata-mata untuk berkuasa malah Pas sanggup menghalalkan dosa ahlinya, jika ahlinya melakukan dosa demi berjuang mengalahkan UMNO/BN. Sebab itu sekarang ni, pelbagai masalah sudah timbul disebabkan 'kebodohan' Pas sendiri menghalalkan semua cara untuk menang.

Kita jangan terkejut apabila suatu hari nanti kita nampak anak cina dan anak india main 'aci sembunyi' (sorok-sorok) atau pondok-pondok didalam surau atau masjid. Ini kerana Pas sudah membenarkan mereka masuk Sesungguhnya mereka langsung tidak merasa sensitif mengenai hal ini. Nak larang pun susah sebab Ulamak seperti N.ajis sudah benarkan.

Malah suatu ketika nanti jika Dap nak gunakan surau atau masjid untuk buat kenduri pun Pas akan bagi agankya, demi nak jaga hati Dap. Kalau diizinkan Allah dibenarkan mereka berkuasa dibumi Malaysia, apa lagi hak kita yang mereka akan berikan pada Dap?

 P/s: Kalau Bini yang Comei Comei tue, Guan Eng mintak Nak kasi dak?

MctHeory:
Kalau Agama boleh dilacurkan, apa sangat la nak jual bini? Ye tak?

2 ulasan:

pisau berkata...

bro

puak pas sanggup bagi sapa saja hatta bini sekali pun pada guan eng. Sayang tak terkira

McTheory berkata...

hehe.. bior dia kasi bro..