Selasa, 28 September 2010

BRANSON MANGKUK DESAK MALAYSIA SUPAYA LEBIH LIBERAL!! Sahih geng Anwar Artartuk ni..



Di sini himpunan artikel untuk bacaan pembaca bagi memahami dan mengenali siapa mangkuk hayun (gambar) diatas. Apa bagusnya dan pentingnya orang macam ni cuba masuk campur hal negara kita?? Artikel ni Mc ambil dari geng Anti Anwar AIDC.

Oleh JEFRI ZACHARIAH

Semalam dengan megahnya jutawan terkenal, Sir Richard Branson ketika bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di Kuala Lumpur berkata, perbicaraan liwat membabitkan Anwar yang sedang berlangsung memberi kesan ke atas Malaysia dan mematahkan semangat pelabur untuk menanam modal di negara ini.

''Jika Malaysia lebih liberal, lebih ramai orang akan melabur. Jika anda pemimpin yang berani, anda sepatutnya menghapuskan perkara seumpama itu yang merosakkan reputasi negara.

''Saya fikir ia bukan isu utama tetapi yang pasti ia bagaikan duri dalam daging. Saya berpendapat ini telah berlarutan agak lama. Ini tidak baik di luar negara," kata Branson.

Pengasas Virgin Group yang memiliki nilai kekayaan bernilai AS$4 bilion itu mengembangkan perniagaannya kepada dunia muzik, pengembaraan udara, mudah alih, perhotelan, aeroangkasa dan lain-lain dengan sekitar 200 syarikat di lebih 30 negara.

Saya tidak terkejut langsung dengan ucapan Branson itu kerana dia sendiri adalah jutawan yang paling kerap dikaitkan dengan pelbagai masalah moral yang cukup memalukan.

Tak payah banyaklah, saya nak petik satu artikel dalam akhbar Independent UK yang disiarkan pada 30 Julai 2007

Sir Richard Branson, the head of Virgin airlines, has described having a sexual encounter in the lavatory of an aircraft, taking cocaine and ecstasy and being taught to roll a joint by the Rolling Stone Keith Richards.


In the interview, Sir Richard also admitted to experimenting with class-A drugs, and even taking Viagra. "I took ecstasy once ... but it didn't have a massive effect on me. Asked about cocaine, he said: "I suspect I've tried it, yes."`


The tycoon also said the Rolling Stone Keith Richards was "the first person to teach me how to roll a joint". He added: "I haven't tried skunk, I have smoked cannabis though. I mean, I went with my son on his gap year, for God's sake. We learnt to surf and had some nights where we laughed our heads off for eight hours."

Branson juga menaja The Elders sebuah pertubuhan yang menentang homophobia (melawan kebencian kepada homoseksual). The Elders dianggotai oleh Jimmy Carter, Mandela, Kofi Annan, Marry Robinson dan diketuai oleh Desmond Tutu.

Sebaik sahaja, Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh, tokoh yang pertama ditemuinya adalah Desmond Tutu di Afrika Selatan. Desmond Tutu lebih dikenali sebagai pembela kaum homoseksual sehingga beliau dianugerahkan 'The Presidential Medal of Freedom' pada tahun 2009.

International Gay & Lesbian Human Rights Commission (IGLHRC) turut memberi penghargaan kepada Desmond Tutu diatas sumbangannya memperjuangkan kaum minoriti itu.

Malah lebih mengejutkan, Branson juga disebut-sebut sebagai seorang gay kerana syarikatnya, Virgin pernah menaja 'the gay nightclub Heaven'

In 1982, Heaven was acquired from Norman by Richard Branson's Virgin Group.

Branson was one of the first to identify the burgeoning 'pink pound' and saw the club as an investment opportunity.

However, as one of the first gay clubs in London, and one of the first openly-so in the world, it courted controversy, frequently appearing in the tabloid press, especially in the famous News of the World headlines about alleged ecstasy use in the nightclub in 1989.

Jadi atas segalanya yang di atas, tak perlulah kita risau atau 'cuak' dengan kenyataan Branson mengenai 'patahnya semangat' pelabur asing disebabkan isu Anwar ini.

InsyaAllah, tanpa Branson atau Anwar sekali pun, Datuk Seri Najib dah berjaya membawa masuk berbillion-billion ringgit pelaburan ke dalam negara kita

Baru-baru ini Qatar menyuarakan pelaburan bernilai USD5 billion ke negara ini

Selain Lembaga Pelaburan Qatar, Emiriyah Arab Bersatu antara negara teluk yang berminat melabur di Malaysia.

FDI negara kini meningkat naik sebagai contoh syarikat elektronik Amerika Syarikat Western Digital yang mengumumkan pelaburan RM1.2 billion

Malah Malaysia kini berada di tangga ke-10 daripada tempat ke-18 dalam kalangan negara paling berdaya saing di dunia mengikut World Competitiveness Yearbook 2010

Saya percaya ini semua takde kaitan pun dengan Branson dan Anwar, maaf cakap, saya tak nampak relevannya atau saling kaitannya mereka berdua dalam usaha meningkatkan ekonomi negara, memalukan kita lagi ada!

malaysia-instinct.com


Branson dibidas cuba campur tangan urusan dalaman Malaysia

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Jutawan dan usahawan terkenal dunia, Sir Richard Branson dibidas ramai pihak berikutan kenyataan beliau yang menyentuh beberapa isu dalaman Malaysia termasuk perbicaraan kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pemerhati politik, Profesor Datuk Dr. Zainal Kling berkata, kenyataan Branson itu tidak boleh diterima malah perlu ditentang kerana dilihat sebagai satu usaha campur tangan dalam urusan dalaman negara terutamanya dalam sistem perundangan Malaysia.

"Bukannya perbicaraan kes Penasihat PKR itu yang menjejaskan imej negara sebaliknya Anwar sendiri yang patut menerima tuduhan tersebut.

"Anwar sudah lakukan pelbagai helah untuk melambatkan proses mahkamah dengan meminta tangguh dan permohonan membatalkan dakwaan ke atasnya.

"Orang luar seperti Branson jangan cuba campur tangan untuk lepaskan Anwar. Sudut perundangan kita tidak boleh diganggu dan tidak boleh liberal seperti yang mereka (Barat) mahukan, perkara yang salah tetap perlu dihukum," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Branson yang mahu Malaysia lebih liberal dan menghapuskan pendakwaan terhadap perbuatan seperti meliwat yang tidak menjadi kesalahan di dunia Barat.

Branson ketika bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di ibu negara hari ini berkata, perbicaraan liwat membabitkan Anwar yang sedang berlangsung memberi kesan ke atas Malaysia dan mematahkan semangat pelabur untuk menanam modal di negara ini.

Perbicaraan Anwar, 63, yang dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 25, di Desa Damansara Condominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan pukul 4.30 petang 26 Jun 2008 masih berlarutan ekoran terlalu banyak penangguhan.

Selain itu, Zainal turut mengingatkan rakyat negara ini supaya tidak mendengar nasihat orang luar yang tidak bertanggungjawab seperti Branson.

"Kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai tanggungjawab yang lebih besar berbanding konteks syarikat korporat.

"Kerajaan mempunyai strategi tersendiri dalam menguruskan keperluan negara terutamanya untuk golongan Bumiputera yang masih dibelenggu kemiskinan berbanding bangsa lain di negara ini," katanya.

Dalam pada itu, penganalisis politik Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Dr. Ahmad Atory Hussain menegaskan, Malaysia tiada masalah dalam usaha liberalisasi ekonomi tetapi tidak akan berkompromi dengan beberapa dasar lain yang penting untuk perpaduan, keharmonian dan kepentingan negara.

"Jika kita kompromi dalam usaha pihak tertentu mengubah dasar-dasar penting ini menjadi lebih liberal, keselamatan dan keharmonian negara pasti akan terjejas.

"Kita mempunyai cara sendiri dan orang kita sendiri untuk menguruskan urusan dalaman negara. Ahli korporat (Branson) yang mempunyai tujuan lain tidak perlu campur tangan," katanya.

Profesor Tamu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Profesor Salleh Buang pula berkata, pihak luar tidak boleh campur tangan dalam prosiding mahkamah di mana-mana negara sekalipun.

"Secara peribadi, saya lihat Branson belum mencapai tahap cuba campur tangan tetapi kenyataannya itu menunjukkan Barat tidak berpuas hati dengan tahap 'liberal' di sini kerana kes liwat yang diiktiraf sebagai sesuatu yang tidak salah di sana tetap didakwa di negara ini," jelasnya.

Sumber Utusan Malaysia

Mangkuk Branson ni adalah rakan kongsi niaga Al-Gore, alaa.. member proksi Anwar kat Amerika sana tu. Geng-geng ni la yang desak suruh Obama campur tangan untuk buang kes liwat Anwar. Tak caya baca sini

Macam dok kata la.. geng gay saja la yang sokong gay. Tapi Anwar dan Branson ni dua jenih paksi, biseksual, ala sama jugak. Jenih boleh main belakang. Sama rata sama rasa. Betul tak? Janji berlubang.

P/s: Dengar kata kalau jumpa geng jenis ni, jangan suka tunduk (tonggeng).. nanti bahaya.

MctHeory:
Kes liwat yang telah dilewatkan oleh peliwat.. he he he..

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Satu spesis dengan si Nuar la tu... boleh balun depan belakang....