Selasa, 21 September 2010

BUKTI! NAMPAKNYA PKR LAGI TERUK DARI BN!!!


Ini adalah e-mail yang diterima dari P S Jenapala, Calon bagi timbalan presiden PKR yang mendakwa berlakunya penyelewengan dan salahguna kuasa oleh Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim dan orang kanannya, Naib Presiden Azmin Ali dalam pemilihan parti pada ketika ini.

Kawasan-kawasan pemilihan yang dinamakannya ialah Permatang Pauh, Batu Gajah, Silam, Bandar Indera Mahkota, Raub dan juga di Sabah.

Selain itu beliau juga mendakwa akan berlakunya penyalah gunaan harta kerajaan negeri di Selangor yang digunakan oleh calon-calon untuk tujuan kempen seperti harta itu Mak Bapak Depa yang punya...

Dari: Subaan Jenapala Perumal
Tarikh: Ahad 20 September, 2010 pada pukul 3:31
Subject: kenyataan akhbar - Penipuan pemilihan PKR & taktik licik para pemimpin PKR dalam pilihanraya parti

Saya, Jenapala a / l Perumal Subaan mengadakan sidang akhbar ini untuk mendedahkan segala perlakuan jijik dan salahlaku yang bermaharajalela didalam pemilihan PKR dan taktik licik yang dipraktikkan oleh para pemimpin parti PKR iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali semasa pemilihan parti yang sedang berlangsung.

Untuk menunjukkan betapa seriusnya saya mendedahkan amalan ini, saya komited untuk mengadakan sidang akhbar pada setiap Isnin di tempat ini. Untuk hari ini, saya akan menumpukan pada lima kes secara khususnya.

1. PERMATANG PAUH - dalam kes ini, ada tiga calon untuk jawatan Timbalan Ketua Cabang - Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang Mansor Othman, Roselai Muhamad dan Che Mat Hashim. Setelah menghantar namanya, Roselai tiba-tiba menarik diri pada hari pencalonan selepas dipercayai tekanan kuat dikenakann terhadapnya.

Dalam kes Hashim Che Mat, beliau mengundurkan diri pada hari sebelum pemilihan dan para penyokongnya mendakwa bahawa beliau telah dipaksa untuk melakukannya oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pengunduran kedua-dua calon ini telah membuka jalan bagi Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri1 Pulau Pinang yang juga merupakan "blue eyes boys" Datuk Seri Anwar Ibrahim, untuk menang tanpa bertanding.

Bahkan lebih ironiknya, Timbalan Ketua Menteri1 P.Pinang, Mansor Othman dibenarkan menjadi tuan rumah kepada satu sambutan Majlis Hari Raya besar-besaran pada hari pemilihan. Adakah ini bukan satu tindakan yang mengabaikan etika kempen? Majlis ini telah berlangsung di halaman belakang rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan perkara seperti ini mustahil akan terlaksana tanpa pengetahuan beliau.

2. BATU GAJAH - Kes kedua melibatkan pencalonan saya di Batu Gajah. Ketika nama saya ditulis di papan pencalonan, seorang pemimpin senior parti, Naib Presiden Lee Boon Chye secara terbuka memadamkan nama saya dari papan pencalonan dan menolak untuk membenarkan saya menyertai dalam pemilihan bahagian parti. Pertama sekali, Lee Boon Chye sama sekali tidak memiliki hak apa pun untuk melakukan hal ini. Kedua, ia juga sama sekali tidak ada kuasa untuk memutuskan siapa yang dibenarkan menyertai pemilihan parti.

3. PENGGUNAAN JENTERA KERAJAAN NEGERI SELANGOR - Saya juga telah diberitahu oleh ahli-ahli di peringkat akar umbi Selangor yang Azmin Ali telah menyalahgunakan jentera kerajaan negeri Selangor - exco negeri menggunakan pejabat mereka serta peruntukan untuk pemilihan parti sementara pegawai maklumat negeri memaksa dan mendorong ahli-ahli di peringkat akar umbi untuk menyokong Azmin. Ini merupakan penghinaan kepada rakan-rakan didalam Pakatan iaitu DAP dan PAS serta juga rakyat Selangor yang memilih kakitangan kerajaan negeri mereka untuk berkhidmat kepada rakyat, bukannya semata-mata untuk pemilihan PKR.

4. PENAWARAN JAWATAN - Azmin Ali dalam kunjungannya ke Tuaran telah secara terbuka memberitahu bahawa calon Ketua Cabang Ansari Abdullah juga akan menjadi calon untuk pilihanraya umum jika dia menang. Azmin Ali juga menawarkan kedudukan didalam Kabinet Persekutuan untuk mereka yang menyokong dia dan memastikan dia menjadi orang nombor dua didalam PKR.

5. PERBEZAAN DALAM CABANG KUDAT, SILAM, BANDAR INDERA MAHKOTA DAN RAUB - anda semua mungkin menyedari, di Kudat, lebih 800 orang hadir dengan penyandang Mursalim Tangul, yang sebahagian besar dari mereka hanya mempunyai IC sementara dan telah dikenalpasti sebagai pendatang haram .

Di Silam pula, nama Ketua AMK Silam dan Timbalan Ketua Pemuda Negeri, Johan bin Nul tidak dapat ditemui dalam senarai keahlian walaupun pencalonan mereka telah diterima pada awalnya. Johan bin Nul, kemudian disingkirkan dari pemilihan. Pemenangnya, Johani bin Abdul Halim adalah merupakan penyokong kuat Azmin Ali.

Di Bandar Indera Mahkota dan Raub telah berlaku insiden yang mencurigakan. Setelah penutupan pemilihan dan pengiraan awal, kedua-dua calon yang merupakan orang Dato 'Zaid Ibrahim diumumkan sebagai pemenang. Namun di kedua-dua bahagian, pengiraan semula telah dipanggil disebabkan beberapa ahli muncul dan mendakwa bahawa mereka tidak sempat memberikan undi. Menariknya selepas pengiraan kedua, Azmin Ali menang tipis di kedua-dua bahagian.

KESIMPULAN - Saya kini ingin mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali untuk mengesahkan atau secara terbuka menyangkal penglibatan mereka dalam insiden saya baru saja didedahkan.

Saya juga ingin tahu apakah Datuk Seri Anwar Ibrahim menyedari satu insiden yang melibatkan pemimpin parti senior yang telah memanggil pemimpin India sebagai seorang paria, dan apakah permintaan maaf telah ditawarkan untuk pemimpin India tersebut dan masyarakat India pada umumnya?

Untuk Dr Molly Cheah, Ketua JPP, saya ingin bertanyakan perkara ini - adakah anda mempunyai dua jenis peraturan yang berlainan untuk diamalkan? Satu set bagi kita ahli biasa yang ingin bertanding dalam apa yang diwar-warkan sebagai 'pilihan raya bebas dan adil' dan satu set lagi hanya untuk untuk golongan elit yang mencaturkan PKR?

Untuk para pemimpin parti, saya ini menegaskan - praktikkanlah apa yang anda selalu canangkan. Kita telah mengkritik Barisan Nasional dan SPR atas amalan pilihanraya yang tidak adil. Ini bukan hanya pemilihan untuk ahli PKR. Seluruh Malaysia sedang memperhatikan kita. Biarkan rakyat tidak kecewa seperti saya, sebagaimana kita telah lakukan kepada diri kita sendiri selama ini.


Jenapala l / Perumal Subaan
Bekas Timbalan Setiausaha, PKR

Sumber Media Permatang Pauh

MctHeory:
Dok kata dah puak PKR ni lagi teruk dari UMNO.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam,

dah kata dah.. memang PKR ni adalah parti yang paling teruk wujud di mula bumi ini.

tapi yang paling menghairankan, cam mana masih ada orang2 yang tidak boleh berfikir menggunakan akal yang waras. Itu paling menghairankan!

kembalilah kepada fitrah kita untuk memastikan Malaysia terus aman makmur dan berjaya di masa depan.

Biarlah kita berasa di Barisan yang betul, dan tidak pada kumpulan PR.

-art-

Tanpa Nama berkata...

Tolong jangan tak tahu, penipuan dalam Barisan Nasional dulu (jika ada) dilakukan oleh puak-puak yang kemudiannya menjadi penyokong PKR!

Merekalah sebenarnya penjahat politik. Sebelum Anuar menjadi ahli politik, pernahkah anda dengar politik kotor?
Satu kesilapan membawa masuk anuar dalam kabinet. Biar dia jadi cik gu kelas persendirian. Ajar budak tak lulus STP. Sesuai dengan dia yang mencanang tak usah la kerja dengan kerajaan. (kerana dia memang tak layak pun)

praha2 berkata...

apo yang dio buet maso dalam UMNO dulu dibawak kepkr. itu perkaro biaso kerano ketuo eh bokas TP UMNO. jadi kato oran putih "follow the leader". menjadi jadi lah. memang dari dulu lagi pkr ini terok dari UMNO. siapo tak tahu oran yang menhidupkan pun oran yang teruk teruk. tak heran lah. kepado yang keluar dari pkr SYABAS eden ucapkan.