Khamis, 16 September 2010

MANIFESTO KEDAH BERJAYA!!! SPIN LAGI USTAZ WOII.. SPIN LAGI USTAZ AZIZAN!!


Ostat kita dari negeri 'Belanda Malaysia', Azizan Abdul Razak dah berbunyi dah. Dia duk mengilaih hat si Ghani Ahmad bengong tu duk MUHUNG semarin. Ada ka Ghani pi duk wat loglaq kata, 80% manifesto pilihanraya umum ke-12 PAS dah dipenuhi. Padahai, jangankan 80%, 8% pun belum tentu berjaya dilaksanakan oleh PAS Kedah. Ghani memang sengaja nak pemalu Ostat kita. (Malaysiakini).

Terpaksalah ostat kita bermain-main dengan bahasa. Sejak berkawan dengan Anwar Ibrahim... alah, yang hanya pernah ambil Persuratan Melayu dan ntah lulus ka tidak ka, tapi berlagak macam Master in Economy, ostat kita pun pandai sudahlah main ayat dan memilih perkataan-perkataan yang sesuai.

Ostat kata, dari segi ekonomi, memang tarak lah... tapi Ostat kata lagi, kerajaan PAS la ni duk menyambung apa yang kerajaan terdahulu duk buat, macam KUIN. Hat KHTP, ostat tak berani cakap pasai ostat takut orang tanya, pasai apa kaum keluarganya pelingkup kepuk emas negeri Kedah tuh.

Ada satu macam trend antara Ostat kita dengan Mursyidul Am kita... yang Ostat kita cakap, kesan 80% perlaksanaan manifesto tu tak dapat dilihat menerusi ekonomi tapi menerusi beberapa bidang yang lain. Bidang apa, tak tahulah sebab setakat ini, PAS Kedah takdak apa-apa bidang kecuali bidang ceramah dan kempen politik semata-mata. Manakala di Kelantan pulak, Mursyidul Am menerusi lidah-lidah anak biawaknya mempersoalkan, mana satu yang dipilih... akidah suci atau air bersih...

Lawak-lawak belaka puak-puak bengong agama nih walaupun serban depa sebesar tong dram. Dah ramai yang duk cakap, lagi besar serban dan lagi tinggi kopiah tu, bermakna otak depa bersaiz sangat kecil... nisbahnya adalah kontra... tu yang tak boleh nak beza antara air bersih dengan penyucian akidah suci yang mana jadi keperluan...

Untuk sedapkan hati, Ostat kita kata kerajaan negeri berjaya meningkatkan hasil sebanyak 205%. Tapi ostat tak ceritalah macam mana kawasan balak diterangkan dan proses cuci mangkuk dilakukan sampai banjir bah pi beberapa buah kampung yang hati perut penduduknya tersangatlah karat hijau. Sampaikan Setpol terpaksa buat rujukan dan keluarkan fakta-fakta lawak... lulus 5 tahun dulu, tahun ni baru tebang. Nombor operasi permit yang tertera siap dengan tarikh tempoh operasi pulak, katanya dah ditetapkan 5 tahun dulu.. padahal kawasan yang ditebang tu pulak adalah kawasan yang dikenali sebagai 'cuci mangkuk' sehinggakan balak sebesar paha pun jadi habuan mata gergaji enjin.

Antara yang termasuk dalam 205% peningkatan hasil itu adalah duit sampah yang tidak perlu dibayar sampaikan Bandaraya Alor Star tak lama lagi bakal hilang dari peta dan hanya wujud dalam buku teks saja sebab seluruh Bandaraya Alor Setar akan berada di bawah timbunan sampah.

Hasil dikutip dengan sangat cekap, tetapi perbelanjaan untuk rakyat, TERSANGATLAH KEMUTNYA, membolehkan peningkatan 205% dibuat dengan jayanya. Tu pasai, jalan raya berstatus jalan bandaran dan jalan negeri, tidak ubah seperti gigi Ostat kita juga... rongak di sana sini... tu belum lagi, beberapa penduduk yang dihalau keluar dari rumah sewa kerajaan sebab tak bayar sewa sejak sekian lama....

Kepada Ostat kita, kita ucapkanlah tahniah...

Pukui Habih Flying Kick

MctHeory:
Ustaz pun dah spin zaman lani.. tue la padahnya bila kawan dengan Anwaq..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

NAK HERAN APA BRO..UMNO/BN PUN SELALU KATA BAGILAH MANDAT LAGI KERANA BYK PERKARA YG BELUM DAPAT DISELESAIKAN UTK KEMAKMURAN EKONOMI DAN PEMBANGUNAN RAKYAT....

KATA DULANG PAKU SERPIH...KATA ORG DIA (UMNO) YG LEBIH!!!

Tanpa Nama berkata...

umno tak pa kata apa2 pun pasai pas selama ni selalu dok kata orang2 umno/bn bodoh,bangang,bengong...nah tiba masa depa perintah negeri barulah terserlah rupa2 nya depa lagi bengong,bangang dan bodoh..cuba dengag apa kata mat sabut dan lain2 penceramah depa serta penyokong2 depa..sikit2 umno yang bodoh..la hampa pakat2 tengok sapa yang bodoh,bangang dan bengong

Tanpa Nama berkata...

Kita nak minta ustad azizan tunjuk dan sebut satu persatu yang dia kata 80% janji dalam manifesto PRU12 mereka telah berjaya di laksanakan, kecuali bidang ekonomi.

Setakat sebut peratus2 niii... orang tak main lah. Yang tu cakap lidah bewak. Janganlah bodoh kan rakyat Kedah ni ustad. 8% pun tak ada yang di laksana kan. Maksiat mahrajalela, anak2 muda melalilau ghata pekan lebih dahsyat dari dulu. Karaoke bertambah ghata pekan. Bantuan kapada gahkyat miskin tak ada pun yang di lakukan. Bantuan oghang mati yang di bagi pun, nak beli kain putih pun tak cukup.

Sambung kerja BN dulu?. Tu pun pasai bina KUIN jeeerrr... yang lain terbengkalai. KHTP, pengilang banyak lari JHTP, semua ni kerana buang Dtao Shukri dan nak bagi jawatan kat keroninya, bekas adek ipar MB yang bodoh nak buat kerja. khtp TUNGGU HARI NAK TELUNGKUP. Pekerja2 di sana dah banyak kena berhenti.

205% ekonomi berkembang? Apa dia? Sejahtera kapada rakyat? Awat dilu rakyat tak sejahtera?

Papan iklan Ustad Azizan ucap selamat hariraya dan sambut merdeeka yang di bagi kapada kronei2nya yang berselerak seluruh Kedah, memang betul. Bandar Alor Star saja pun dekat 20 keping. Itu tak masuk bandar2 lain lagi. Jumlah2 dengan 300 keping. Cuba kali dengan @rm20,000=juta lah jawabnya. INI SEMUA DUIT RAKYAT. TENDER TERBUKA TAK ADA.

Tanpa Nama berkata...

betoi tu bang..kena btg pelir baru dorang tau. Slama nih dok kata org..la nih dok mkn gaji buta je la..alasan..."saya x tau apa2, x da sapa mai maklum pd saya" Lain kali x yah nk maklum..jentik je telinga baru nak buat keje gamaknya