User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Jumaat, 3 September 2010

PANAS! ORANG MELAYU BENCI UMNO?

UMNO perlu bangkit!

Benarkah ramai orang Melayu tidak suka UMNO? Kenapa agaknya?

Jika disini saya melihat konteks politik sekarang kebanyakankan berunsur perasaan MARAH, ramai yang membenci sesetengah individu didalam UMNO tetapi yang menjadi mangsa adalah PARTI kenapa?

Saya orang MELAYU,dan saya menghargainya... kerana saya dilahir dibumi yang bertuah ini. tetapi saya sedar apa yang saya nikmati selama ini adalah perjuangan nenek moyang saya yang berketurunan melayu. Saya tidak tolak AGAMA ISLAM, kerana saya beragama ISLAM.

Bagi saya selagi parti UMNO tidak menghalang saya beragama dan menjalankan tuntutan agama ISLAM saya OKAY, tetapi kebebasan untuk mengamalkan AGAMA islam di halang baru saya akan berjihad kejalan ALLAH.

Saya sangat tidak faham kenapa pemimpin PAS mengatakan bahawa sesiapa tidak menyertai PAS tidak masuk syurga... sedangkan yang saya ketahui bahawa untuk menjadi umat ISLAM adalah dengan duakalimah SAhadah, dan memenuhi rukun IMAN dan rukun ISLAM.
mengamalkan apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang berpandukan AL-Quran dan Sunah Nabi Muhammad S.A.W.

Persoalannya disini adakah PAS telah wujud 1400 hijrah yang lalu atau AGAMA ISLAM itu sendiri.... dimana pemimpinnya boleh kata begitu?

Saya setuju bahawa sekiranya parti orang melayu di malaysia bersatu untuk masa hadapan anak cucu kita.

Kalau dilihat dengan begitu teliti... kenapa sekarang ini orang melayu hilang hak ditanah mereka sendiri..? adakah suatu hari nanti kita akan kehilangan bumi yang bertuah ini?

Kita lihat kawasan kampung dahulu dimiliki oleh orang melayu kini telah di kuasai oleh orang bukan melayu... hanya dengan konsep kemajuan dibangunkan kos rumah dinaikan.... jadi kalau rumah yang mahal mana orang melayu mampu bayar.... lari le orang melayu kedalam hutan atau pinggir bandar.

Tetapi disini orang melayu masih tidak sedar lagi kerana hak kita sebagai orang melayu sedang DIRAMPAS DENGAN HALUS. Mereka biar kita bergaduh sesama sendiri supaya orang melayu tidak boleh maju. Menanam Hasad Dengki... benci membenci antara satu sama lain... ini adalah iktibar daripada SEJARAH MELAKA.

Dahulu merampas sesebuah negara dengan kekerasan tetapi kini lebih mudah tanpa kekerasan itu menguasai ekonomi. Jika sesuatu bangsa itu lemah EKONOMI, memang mudah untuk menguasai mereka... tabur mereka dengan wang ringgit, Kerana bangsaku kini mudah dijual beli dengan kuasa dan wang ringgit.

Apabila kita sudah terhutang budi atau telah dibeli bukan kah mudah mereka menguasai kita... sehingga sanggup menjadi talibarut atau ANJING bangsa lain untuk menjahanam bangsa sendiri.

Sanggup menderhaka kepada bangsa melayu,pemimpin dan juga SULTAN.
itu telah berlaku.... bangsa lain hanya tepuk tangan sahaja....
dan tersenyum sinis...

AKU bersyukur kerana selama ini, ilmu dan juga pelajaran yang aku terima sehingga melanjutkan pelajaran sehingga peringkat universiti adalah kerana DASAR KERAJAAN, Tanpa dasar ini mampukah aku memperolehi segulung ijazah.. TIDAK... ini kerana kerajaan telah melaksanakan KUOTA bumiputra. Aku sangat berterimakasih kepada kerajaan.

Jangan lupa... kerajaan tidak pernah mengabaikan bangsa lain di Malaysia.

Kalau kita katakan bangsa lain terabai adakah benar ?
kaum terbesar paling kaya di malaysia
1) Cina
2) Melayu
3) India
4) DLL

Kaum yang terbesar di malaysia
1) Melayu
2) Cina
3) India
4) DLL


Kaum yang terbesar memiliki kereta mewah, rumah berharga RM400k keatas, syarikat gergasi di malaysia
1) Cina
2) Melayu
3) India
4) DLL


Rumah Ibadat statistik di selangor


Contohnya di Selangor mempunyai penduduk berjumlah 4.8 juta. Daripada jumlah itu orang


Melayu 2.5 juta = 259 masjid dan 939 surau.
Cina Buddha 1.3 juta = 1,015 tokong,
India 647,000 = 810 kuil berdaftar (bilangan ini belum dicampurkan dengan tokong dan kuil yang tidak berdaftar). ... disini kita kira nisbahnya... adakah mereka ini di abai oleh kerajaan ?

anda lihat dan nilai sendiri la...

Kita Gempur

Disebabkan sesetengah individu dalam UMNO yang tak sedar diri dan masih berlagak, menyebabkan parti menanggung beban dosanya. Tindakan sepatutnya ialah, UMNO kena bertindak segera untuk menghapuskan anasir-anasir jahat di dalam parti, supaya dikembalikan kepercayaan sepenuh oleh rakyat.

MctHeory:
Jika UMNO lemah, Pembangkang yang dapat untung.

8 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

APA YG KO MERAPU2 NI MC...TAJUK NYA HEBAT..."KENAPA MELAYU BENCI UMNO?"

....TAPI BILA AKU BACA SAMPAI HABIS DGN PENUH KHUSYUK...TAK JUMPA LANGSUNG DATA, KAJIAN, DAN PANDANGAN KENAPA KINI ORG MELAYU SEMAKIN BENCI KPD UMNO...KENAPA? ITU PERSOALANNYA?

KO TULIS TAPI KO SENDIRI TAK FAHAM APA YG KO NAK SAMPAIKAN...ORG NAK TAHU KENAPA MELAYU TOLAK UMNO?..BUKAN MERAPU2 ITU INI LAH...

BOSAN LAH...TERUS TERANG JE DGN FAKTA...JGN SELINDUNG2, BERBELIT2...

AKU CADANGKAN KO BUAT LAH KAJIAN MENDALAM KENAPA MELAYU KINI BENCI UMNO?...LPS TU TULISKAN DAPATAN KAJIAN ENGKO TU DI SNI...BIAR SEMUA ORG BACA DAN TAHU...TAKUT KER?

POTONG STIM JER!!

Tanpa Nama berkata...

bro, sebenarnya aku rasa bukan benci umno, tapi nak segelintir pemimpin umno berubah atau di kickoutkan..ada pimpinan umno yang power, tapi ada juga yg bingai, sama la mcm pakatan.so kita lawan, bukan lawan umno, tapi lawan pemimpin yang bingai yang ngok, senarai pemimpin umno yg menyakitkan mata rakyat adalah seperti berikut:
1.kj
2.hishamudin@kerismudin
3.nazri aziz.

Tanpa Nama berkata...

betul. diminta para bloggers, jika betul ikhlas mahu menolong Islam, Melayu, & Malaysia, jgn buat topik tanpa fakta & kajian. Ada yang saya baca, diletaknya satu topik, dan diulang ulangnye ayat-ayat berkaitan topik tersebut, sambil bercerita seperti orang yang bercakap dikedai kopi.

give us ur political study facts/theories, let us (rakyat) read, analyze & decide

hangkedee berkata...

Masaalahnya melayu mudah lupa dan pelupa serta terlupa pokok pakalnya semua lupa!!!!!Habuan buat cina yang tak lupa pura pura lupa.Dia sapu habis semua melayu yang LUPA tak kira melayu UMNO,PAS ATAU PKR.Yang utama biarkan melayu yang lupa sehingga tergadai semua yang mereka ada.Bolih kuasa kepada Umno cina kaya sebaliknya kepada PaS 2X5 MALAH LEBIH TERUK KEPADA BANG NUAR.yang tinggal nanti hanya BAJU MELAYU.

Mctheory berkata...

Mc tak takut la, dah banyak kali Mc kritik UMNO dah dedahkan kesilapan UMNO. Apa nak takut, Mc blogger bebas dan tak terikat dengan sesiapa pun peduli apa orang kata.

Mc bukan blogger kelas atasan yang boleh buat ayat bunga2. . Mc ni blogger rakyat, blogger persendirian. buat blog buat kajian, duit broadband semuanya poket sendiri. Kalau nak baca blog ayat skema, lebih baik beli surat khabar. he he. .

Mctheory berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

bro orang melayu bukan benci umno.tp pemimpin2 di peringkat cawangan dan bahagian lah yang membuatkan ahli umno sendiri dah mcm takde haluan.kalau kita dibawah bersatu dan berjuang tanpa kepentingan peribadi Umno pasti semakin kuat..kerana umnolah pejuang sebenar nasib orang melayu.untuk orang melayu jangan nak harap disuap je carilah inisiatif sendiri.hak kita perlu dipertahankan hak orang lain kita kena rebut juga sebab dah banyak peluang kita terlepas kpd orang lain.

Tanpa Nama berkata...

orang Melayu benci UMNO sebab UMNO bebal.kenapa aku cakap macam tu?aku cakap macam tu kerana UMNO masih menyimpan pemimpin-pemimpin haprak seperti KJ Berok dan Nazri Najis tu.bilamana orang Melayu benci dua ekor berok nih maka UMNO secara tidak langsung terkenalah tempiasnya.tapi walaupun UMNO dah kena tempias,UMNO masih 'sayang' nak buang dua ekor monyet tu.aku pun tak tahu apa yang istimewanya berok dua ekor tu kepada UMNO.bagi aku,berok dua ekor nih tak lebih dari pengkhianat,pembelot dan pemusnah orang Melayu..kalau UMNO masih bertegas tak mahu membuang dua ekor monyet nih,maka UMNO pun perlulah berani menerima kebenciaan orang Melayu sebagai natijahnya

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review