Ahad, 19 September 2010

ZAID TAKKAN DAPAT TEWASKAN 'KEKASIH' ANWAR! Tak payah bertandinglah....


Sudah dijangka, Zaid bakal ketinggalan jauh dalam percalonan untuk bertanding sebagai orang nombor dua dalam PKR. Ini baru permulaan, lebih baik Zaid tak payah masuk bertandinglah. PKR tue kan TIGA A yang punya, AAA = Anwar = Azizah = Azmin. Sepatutnya Zaid perlu sedar diri apabila menghadapi situasi sebegini.

Azmin
Indera Mahkota, Raub, Tanah Merah Arau, Libaran, Silam, Kudat, Larut, Parit Buntar, Pasir Mas, Rantau Panjang, Langkawi dan Kubang Pasu.

Mustafa Kamil
Grik, Lenggong, Bagan Serai, Taiping, Sungai Siput dan Kuala Kedah.

Zaid
Jerantut, Padang Rengas, Kota Bharu, Tumpat dan Alor Setar.

Azmin sudah dapat 13 percalonan dan dijangka akan terus bertambah percalonannya. VP PKR Mustafa Kamil pulak calon yang paling tidak popular, tetapi sehingga kini Mustaffa sudah mendapat 6 percalonan, lebih satu dari Zaid. Jika situasi ini berterusan, Zaid kemungkinan besar akan menghadapi laluan sengit untuk bertanding sebagai orang nombor dua PKR.

Strategi pujuk dan rayu Zaid takkan dapat menewaskan strategi bodek dan ampu yang dipakai oleh Azmin. Sebagai kawan karib dan juga 'kekasih' Anwar yang paling setia, Anwar dalam diam-diam turut memberi sokongan kepada Azmin Ali untuk bertanding seterusnya menduduki jawatan nombor dua dalam PKR.

Jika Azmin menjadi Timbalan PKR, Khalid gagap di Selangor pun akan menghadapi masalah. Kemungkinan besar, Azmin yang akan ambil alih MB Selangor dari Khalid. Sudahlah Azmin pengerusi PKR Selangor beliau juga Timbalan Presiden PKR. Dengan reputasi buruk Khalid Gagap di Selangor, nescaya dia akan tersungkur dari kerusi MB.

P/s: Nampaknya, Azmin sudah tunjuk kuasa sebenarnya didalam PKR. Almaklumlah.. dia sendiri kata dia dah lebih 10 tahun dalam PKR, sendiri mau ingat la.

MctHeory:
Kita selalunya perlukan 'surat' sokongan untuk 'backup'. Tapi Azmin guna 'isteri' sokongan untuk menang...he he he..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hidup zaid..teruskan perjuangan mu...hidup kak wan

Tanpa Nama berkata...

Azmin dapat pencalonan yang banyak bukan bermakna dia akan menang dalam pemilihan nanti bukti semasa Anwar dalam UMNO dulu dah mengambarkan apa yang berlaku dalam PKR pulak...semua ni pasal Anwar punya kerja..

Tanpa Nama berkata...

DAH MULA TERCETUS PEPERANGAN DALAM KELUARGA ANWAR,. TAPI KAK WAN YANG BETUL.ANWAR HANYA MAIN POLITIK DAN MAIN BONTOT.HARAP ZAID DAPAT TANAM AJE ANWAR DAN AZMIN NI.