Ahad, 24 Oktober 2010

HATI-HATI DENGAN SAUDAGAR MIMPI BERNAMA ANWAR IBRAHIM!!


Oleh Emang Da Galileo, AIDCclub


Perdana Menteri mengingatkan rakyat supaya jangan tertipu dengan "Saudagar Mimpi" ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan UMNO.

Saudagar Mimpi dapat didefinasikan sebagai orang yang memperdagangkan mimpi yang tidak akan menjadi kenyataan kepada seseorang. Klik sini
Orang tidak berfikiran secara analitikal akan mempercayai janji-janji manis saudagar mimpi ini. Mereka pastinya akan rugi kerana tidak ada satupun yang menjadi kenyataan. Apa yang dibeli hanyalah mimpi bukan kenyataan. Saudagar mimpi ini pula akan berasa untung kerana hanya memperdagangkan mimpi sebagai bahan jualan, dia dapat untung melalui perdagangan ini.

Mengikut Definasi tersebut, hanya Anwar yang berjaya menggondol gelaran Saudagar Mimpi. Tidak ada seorangpun manusia di Malaysia ini melainkan Anwar Ibrahim sajalah yang sesuai, ngam dan idealistik dengan istilah Saudagar Mimpi tersebut.

Hanya Anwar sahaja yang berjaya menjual mimpi kepada rakyat. Rakyat terutamanya Penyokong tegarnya telah tertipu dengan mainan mimpi yang dimainkan oleh pakar retorik ini . Bermacam-macam mimpi yang indah

Antara mimpi yang diperdagangkan dan laku oleh Anwar Ibrahim adalah seperti berikut :

1.Pertukaran kerajaan 16 September (Mimpi 16 September)

2. Pertukaran Kerajaan terlewat sedikit iaitu 13 Oktober 2008 untuk beliau jadi PM

3. Kemudian, setelah mengencingi penyokongnya yang tetap tidak sedar kena kencing, Anwar cuba untuk kencing lagi dengan mengatakan pertukaran kerajaan pada 23 Oktober 2008.

4. Kerana sudah tahu dengan kebodohan penyokongnya, tarikh 8 Disember digunakan untuk sebagai tarikh mimpi yang panjang untuk beliau menjadi Perdana Menteri

5. Mimpi seterusnya diperpanjangkan dengan menjadikan Agong wujud di dalam mimpi untuk membenarkan pertukaran kerajaan tersebut, malah nama Raja-raja melayu juga termasuk dalam mipi beliau.

6. Dalam mimpi tersebut, Anwar dengan tanpa segan silu membawah nama ATM dalam pertukaran kerajaan .

7. Seteleh gagal kesemua itu, dia dengan beraninya akan menyelesaikan isu tanah Kg Buah Pala, Pulau Pinang.

8. Kemudian, Anwar masuk pula ke dalam mimpi-mimpi orang cina dan india. Anwar membawa janji-janji manis bahawa Malaysia ini bukan tanah melayu, tetapi orang cina dan india yang punya tanah melayu ini. Mimpi yang nampak bangang inipun disukai oleh orang cina dan india yang mempunyai fahaman chauvinisme. Mereka terlupa nama Malaysia ini berasal dari nama Melaya iaitu melayu.

Kira beruntunglah Melayu sangat bertoleransi tinggi kepada proses multi-racial. Kira beruntunglah pelbagai bangsa di negara ini kerana mempunyai bangsa melayu yang begitu baik dan ramah serta bertoleransi tinggi yang sukar didapati di mana-mana bengsa di dunia. Inipun Anwar mahu menimbulkan isu supaya kaum-kaum yang aman di Malaysia bergaduh sasama sendiri.

9. Anwar melanjutkan mimpinya tentang fitnah ke atas dirinya. Pada hakikat di dunia realiti dan bukan dalam mimpi, beliau benar-benar merupakan seorang homoseksual dan biseksual. Mimpi yang dibawanya kononnya beliau merupakan pejuang demokrasi dibeli bulat-bulat oleh penyokongnya yang bodoh dan bangang.
.
Maka tidak hairan apabila penjual aiskrim dan orang yang tidak mengenal politikpun boleh menjadi ahli parlimen dibawah partinya PKR. Hanya kerana mempunyai nafsu yang kuat untuk masuk ke Putrajaya (Sebuah tempat yang dia sendiri menghalang terbinanya putrajaya), beliau mendendangkan lagu kepada penyokongnya bahawa dia akan menawan putrajaya.

Bukti di atas sangat jelas, nyata dan tidak perlu diperdebatkan lagi. Tokoh penjual mimpi ini hanyalah seorang opportunies yang mementingkan diri sendiri. Dia akan memperdagangkan apa sahaja demi kepentingan dirinya sahaja. Bukan setakat mimpi yang diperdagangkan, nama Allah sendiri pun diperdagangkan. Hanya kerana mahu laba politik yang murah iaitu Undi.

Jauh dari sudut itu, pemuzik Malaysia yang berfikiran akademik halus iaitu M.Nasir pernah mengeluarkan albumnya yang bertajuk "Saudagar Mimpi". M.Nasir sebagai pemuzik melayu memberi kritikan simbolik kepada penipu melalui album ini. Sepertimana Syaitan menggunakan fatamorgana untuk menipu manusia, demikian juga Anwar terpalit dalam album ini apabila dia menggunakan mimpi sebagai bahan dagangan untuk kepentingannya untuk menjadi Perdana Menteri. Mimpi,mimpi, mimpi (Sambil menggelengkan kepala). Klik sini

Judul-judul lagu seperti Di Jalan Sesat, Keroncong Neustradamous,Di Balik Cermin Mimpi, Insan Dan Manikam, Apokalips dan Hidayah mempunyai lirik yang puitis ketuhanan yang tidak akan melayan karenah Syaitan yang memperdagangkan halusinanasi serta karenah manusia yang membawa mimpi untuk terus mengundurkan dan mematikan bangsa melayu untuk bertindak di dunia realiti.

Mimpi begitu panjang sejak tertubuhnya PKR. PKR merupakan medan mimpi. Saudagarnya adalah Anwar Ibrahim. Hanya yang bermimpi sahaja suka dengan saudagar mimpi. Ketika mereka enak diperdagangkan dalam mimpi, ketika itu manusia lain telah laju dan maju bangun pagi untuk bekerja. Hari ini kita lihat penyokong pembangkang begitu bodoh dan bangang kerana masih dibuai oleh mimpi-mimpi kosong.

Orang yang tidak bermimpi dan berpijak di dunia nyata telah berlari maju ke hadapa dan membincangkan agenda melayu GloKal. Melayu yang berfikiran Global serta berjatidiri Lokal yang mahu dibentuk kini adalah agenda melayu abad ke-21.

Hanya mimpi untuk orang tertipu manakala hanya realiti untuk orang yang bijak. Mimpi dan realiti itu sentiasa berlegar di dunia ini. Hanya yang bijak dan akademik dapat menilai mana mimpi dan mana realiti.

Oleh itu, hati hati dengan Saudagar Mimpi iatulah Anwar Ibrahim!!!!!

P/s: Demi impian menjadi PM, apa saja sanggupku janjikan...

Mctheory:
Bukan kata negara.. bontot pun boleh gadai.. he he he..

2 ulasan:

hangkedee berkata...

kenapa jadi macam itu....jangan salah ibu yang mengandung tapi salahkan bapa mertua ku yang pilih keri berkawan dengan saudagar mimpi

Tanpa Nama berkata...

Bila lagi Hisham nak simPAN ISA saudagar mimpi nie...