Khamis, 7 Oktober 2010

PANAS! PAS GUNAKAN NIK AZIZ UNTUK MENIPU MELAYU!!



N.ajis, maksum? Ulamak? apa lagi, wali? rendah diri? tak gilo harta? rumah kayu? tiga suku? ehh. . tak tak. . he he. .

apa lagi yang puak Pas ni sanjung N.ajis. Malah ada yang kata N.ajis ni pemimpin sebenar Islam yang lurus dan menuju ke jalan yang benar. Ye ke? Ini pandangan dari seorang yang dikatakan tidak minat politik.

Mana dia tau semua ni? apa lagi kalau dari mitos dan cerita donggeng yang disampaikan dari mulut ke mulut. Orang melayu lebih mudah percaya penyampaian mulut ke mulut mengenai 'kesaktian' seseorang, dari mencari sendiri kebenaran yang ada.

Semalam Mc ada berburak dengan sekumpulan kakitangan kerajaan, mereka ni bukannya orang politik tapi golongan yang berminat mengetahui mengenai ehwal semasa. Cuma. . sekarang ni, terlalu ramai orang Kelantan yang bekerja sebagai kakitangan kerajaan. Sebab tu cerita donggeng sebegini mudah kita dengar dimerata-rata tempat.

Pas sekarang bergantung hidup dan nyawa dengan N.ajis, modal utama mereka ialah gambaran cara hidup N.ajis, rumahnya yang dikatakan cuma rumah kampung yang kecil, cara hidup yang sederhana ala kampungan menarik minat melayu menaruh simpati kepada N.ajis.

Bila cerita disampaikan dari mulut ke mulut, cerita ini akan bertambah hebat, hinggakan ditokok tambah N.ajis mancing belakang rumah, sambil hisap rokok daun pun diselitkan sekali bagi menjadi penyedap cerita. Sejak bila N.ajis hisap rokok pun Mc tak tahu la. Tapi itu cerita dongeng yang Mc dengar.

Nampaknya N.ajis sememangnya sudah menjadi ikon bintang paling popular Pas. Hinggakan beliau digunakan untuk meraih simpati dan sebagai bukti kepimpinan Pas yang kononnya tak gemar harta dunia, cuma gemar harta akhirat semata. Cit! Poodahh!. .

Dengar cakap orang Pas, memangla disanjungnya N.ajis habis-habisan. Hinggakan selipar N.ajis pun mereka sanggup curi, kononnya berkat. Berkat apa kebendanya, N.ajis ni bukan siapa-siapa pun, hanya guru agama yang menceburi bidang politik, malah sekarang beliau lebih berpolitik dari mengabihkan masa dalam mengajar agama.

Ketokohan N.ajis dan ketaksuban pengikutnya menyebabkan beliau menjadi alat kepada menantunya, alat kepada pimpinan kerajaan Pas Kelantan yang lain untuk memperbodohkan beliau mengaut harta dan keuntungan. Bila didedahkan, maka pengikut-pengikutnya akan menuduh bahawa UMNO yang memfitnah beliau.

Kiranya bagi ahli Pas, N.ajis ni memang dah tahap level tinggi la, hinggakan mereka anggap beliau ni umpama nabi melayu, yang maksum dan tidak akan buat dosa dan kesalahan. Apa saja yang dibuat oleh N.ajis akan dipandang mulia oleh pengikut-pengikutnya yang dunggu tu..

Kalau mengikut hukum alam dan ketentuan Allah, manusia semua sama saja. Perkara yang membezakan dari seorang manusia dari seorang yang dari seorang yang lain, hanyalah ilmu dan ketakwaannya kepada Allah.

Ciri-ciri tersebut langsung tak ada pada N.ajis, pada Mc beliau hanyalah guru agama biasa, kalau benar N.ajis seorang alim Ulama, beliau tidak akan mendoakan yang buruk2 kepada saudara sesama Islamnya, beliau tak akan sanggup berkawan dengan syaitan, demi untuk mencapai kuasa politik dan yang paling teruk, beliau sanggup beri fatwa menghalalkan segala yang haram dan salah demi periuk nasik puak Pas.

Malah, beliau juga yang beria-ria membela Dap dan menghalalkan segala tindakan Dap, walaupun masuk kedalam masjid. Berbeza fatwanya terhadap UMNO, yang sering difatwa sesedap mulut dipanggil kafir.

Orang macam ni boleh dipanggil alim ulamak ke? Atau ular dalam semak?

Mctheory:
Tolonglah!! jangan kena tipu dengan boneka bertopengkan Islam ini lagi. Bangunlah!!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS guna Nik Ajis..
Nik Ajis guna Islam..

Perkataan 'guna Islam' memang sedap didengar. Nik Ajis kalau orang kritik dia; 'kenapa guna & peralat Islam untuk politik?'.., dengan marah dia akan jawab: 'kalau tak guna & peralat Islam, nak guna apa lagi? Takkan nak gunakan Kristian & sekular?'. Seronok puak2 PAS dengar. Bijak & lojik jawapan itu.

Nik Ajis tidak berbohong dalam hal ini. Dia memang menggunakan Islam. Islam diperalatkan untuk memenuhi cita2 politiknya dan cita2 pemimpin2 PAS yg lain untuk tujuan kesenangan duniawi. Islam memang alat sahaja. Alat untuk menduduki kerusi2 kuasa & kemewahan Menteri Besar, Exco2, wakil2 rakyat, ahli2 majlis kerajaan tempatan... dan seterusnya mengkayakan dan menyenangkan diri mereka sendiri di atas dunia ini.

Kuasa politik tidak digunakan untuk meninggikan syiar Islam. Kuasa politik tidak diterjemahkan untuk membentuk keperibadian masyarakat Islam yang majujaya. Islam hanyalah satu propaganda yang berkesan untuk melenakan rakyat dengan slogan dan ungkapan2 yang manis.

Ulamak yang sebenarnya adalah yang melakukan yang sebaliknya, iaitu; menggunakan kuasa politik untuk Islam. Ulamak yang sebenarnya akan memperalatkan politik untuk Islam.., BUKAN memperalatkan Islam untuk politik.

Sebab itulah, waima di Kelantan sekalipun..., Islam entah kemana, kemajuan entah kemana.., kerana pemimpin2nya hanya menggunakan Islam untuk politik.. Mereka berhenti setakat itu sahaja..; tidak digunakan kuasa politik tadi untuk memajukan Islam secara total...

Realiti ini amat menyedihkan...