Sabtu, 9 Oktober 2010

SENGAL!! KHALID GEREJA KEMBALI MEROYAN!!

banner yang buat khalid gereja mengigau

Hanya kerana sekeping banner Hari Raya Datuk Noh Omar di Selangor, Khalid Samad telah menjadi bertambah sengal..

Hanya kerana tulisan di banner tersebut yang mengucapkan Selamat Hari Raya buat seluruh keluarga UMNO di Selangor, Khalid meroyan bagai nak gila didalam blognya.

Punca yang menyebabkan Khalid Samad tak tentu arah dengan banner ini ialah, Datuk Noh HANYA khaskan ucapan raya kepada keluarga UMNO sahaja di Selangor, tetapi bukan untuk keluarga PAS dan PKR.

Khalid juga mempertikaikan apakah hanya keluarga UMNO sahaja yang Islam dan menyambut Aidilfitri hinggakan Datuk Noh lupa kepada umat Islam lain.

Disinilah nampak ketara sangat sengal si Khalid gereja ini.

Salahkah pemimpin UMNO nak buat banner untuk sampaikan Ucapan Aidilfitri kepada ahli-ahlinya sendiri? Takkanlah Datuk Noh nak pergi melawat dari rumah ke rumah setiap ahli UMNO untuk menyampaikan ucapan raya tersebut?

Lagi satu, takkanlah Datuk Noh nak tulis di banner tu ucapan raya khas ditujukan untuk ahli PAS dan PKR? Dia kan pemimpin UMNO di Selangor, bukannya pemimpin PAS ataupun PKR. Khalid ni dah hilang akal gamaknya?

Apalah sengal sangat Khalid Samad ni hingga isu ni pun nak diperbesarkan? Khalid ni tak ada kerja lain ke hinggakan benda-benda macam ni pun nak dipolitikkannya?

Memalukan betul jika hanya tahap ini sahaja pemikiran seorang YB PAS. Pesuruhjaya Shah Alam pulak tu... Macam manalah rakyat dikawasan tersebut boleh pilih "yakpurr salamm" macam Khalid ni jadi YB?

Kesian betul masyarakat Shah Alam kerana dapat YB sengal macam Khalid nii...

sumber Media Permatang Pauh

Mctheory:
Kalau dah agama boleh dimainkan, apa sangat la setakat kes macam ni..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

MAT SENGAL TU JAKI BROO. TU PSL BENDA REMEH MCM TU PUN DIA NAK BIKIN ISU. SAJE NK BIKIN GEMPAK. KLU BLEY RAYE KRISMAS DIA NAK SEMBELIH LEMBU GANTI RAYE KORBAN KEHKEHKEH

Mat jeng berkata...

Puak PAS memang gitu..kalau kita tak pergi ke surau, bukan main diorang ajak..tahap maksima ajak dalam ceramah! Apabila kita pergi surau, geng-geng diorang tengok kita semacam pulak.. bersalam pun pandang kelain..padahal kat dahi kita tak ada pun lencana UMNO /dacing. Kadang2 yang ke surau tu kumpulan atas pagar.Lepas tu jumpa diorang kat tempat lain, senyum pun tak, apatah lagi nak bercakap!
Kalau begitu cara berdakwah diaorang, tak kemana Islam nih! Surau/masjid dia tu untuk puak2 dia jer.. kalau lain sikit, kita jadi macam orang asing! dengan orang kafir mesra pulak diorang! pelik2!! Kita jadi serba salah.
Jadi toksah peliklah dengan perangai kolid tuh! dengki kat orang! Dalam kepala hotak diaorang, orang lain salah belaka... Kalau orang UMNO keluar UMNO masuk PAS, jadi lebai pun diaorang akan susah hati.. Tokleh cari makan diaorang!!!

Tanpa Nama berkata...

Klu nak sangat ucapan tu, biar aku yang buat..SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI BUAT PENYOKONG PAS DAN PKR DENGAN UCAPAN CUKUPLAH JADI PAK TURUT PARTI YANG MENGHANCURKAN BANGSA KAMU...SEMOGA KAMU SEMUA DIBERI HIDAYAH....Puas hati?..