Sabtu, 9 Oktober 2010

BODOH!! RASIS KEPALA HOTAK KIT SIANG?? Bangang tahap melampau!!

muka cam p*ki!!

Bila Mc baca mengenai lapoan Haramkahdaily mengenai Kit Siang nak hantar satu usul ke parlimen, Mc ketawa sendiri. Bila kena melayu rasis, sampai ke parlimen dia hantar usul. Macam mana pulak dengan cina?? Puak ni tak pernah rasis ke?

Ahli Parlimen Ipoh Timur, Lim Kit Siang menghantar satu usul kepada Speaker Dewan Rakyat untuk membahaskan kes dua guru besar yang mengeluarkan kata-kata rasis dan berbentuk penghinaan kepada pelajar-pelajar mereka Ogos lalu.


Usul di bawah peraturan mesyuarat 18(1) itu telah dihantar kepada Tan Sri Pandikar Amin Mulia meminta Dewan ditangguhkan bagi membolehkan perkara itu dibahaskan memandangkan tiada tindakan disiplin dikenakan ke atas mereka.


Usul berkenaan dipetik seperti berikut:


“Dua bulan selepas guru-guru besar dari Kulai dan Bukit Selambau berkenaan yang antara lain, melabelkan pelajar-pelajar bukan Melayu di sekolah mereka sebagai 'pendatang', menggesa pejalar-pelajar kaum Cina supaya 'balik Cina', serta membandingkan benang sembahyang yang dipakai oleh pelajar beragama Hindu sebagai pengikat anjing menunjukkan sikap racis tidak sejajar dengan jawatan mereka sebagai pendidik yang berkredibel. - Haramkahdaily

Pergghh..apakah kaum cina di Malaysia tak pernah rasis?? Siapa diantara pembaca sekarang yang pernah kerja disyarikat taukehnya cina?? Macam mana layanan taukeh korang pada korang? Mungkin ada yang baik, tapi banyak yang tak baik betul tak? Selalunya gaji kaum melayu takkan sama dengan gaji kaum cina yang kerja sama mereka. Apakah ini bukan rasis?

Pengetua tu hanya 'berkata-kata' tapi dalam kes ini, taukeh yang berkaum cina ni terus 'melaksanakan prinsip rasis'. Kenapa tak pernah pulak ahli politik nak mengamuk dalam hal ni?? Sebab yang kena rakyat?? atau puak pemimpin tak pernah tahu pun ada kes macam ni??

Ada melayu yang kerja berpuluh tahun dalam syarikat cina, bukan kata pangkat, gaji pun naik sikit. Tapi bila sesama kaum diorang, yang bodoh macam kerbau pun di naikkan pangkat. Apakah ini bukan rasis?? Kalau kaum cina tak rasis, kenapa buat macam ni?

Berbanding melayu, kaum cina paling rasis di Malaysia. Kaum india boleh berkawan dan bekerja dengan Melayu, tapi ada kaum cina nak kawan dengan india atau ambil orang india bekerja?? Kalau dalam bidang yang agak kotor (makenik atau tukang cuci), baru kaum india diambil bekerja, tapi dalam bidang lain?? ada ke??

Kalau nak bukti, Mc boleh bagi la.. tapi ini hakikat sebenar, mereka melaungkan kata orang lain rasis, tapi diri sendiri? BAPAK SEGALA RASIS!!

Kit Siang Mc nak kasi nasihat, ko naik menara KL atau KLCC, ko terjun je bawah. Senang! Menyusahkan masyarakat je.

P/s: makin benci aku tengok muka cucu komunis ni..

Mctheory:
Cakap macam best, perangai cam haram!

1 ulasan:

Unknown berkata...

Mana cikgu rasis...bodoh ..rasis kepala hotak cikgu?? Bangang tahap melampau cikgu ni...mana tindakan...mulut bacul cikgu ni mengugat keamanan kaum dimalaysia....