Jumaat, 11 Februari 2011

HARI KEKASIH, MEMANG PATUT DIHARAMKAN, MENGALAKKAN PEMBUANGAN BAYI!!


Kenapa la si Kalid Gereja ni marah sangat kat NashaTantawi nak haramkan hari kekasih? Nampak sangat si Kalid Gereja ni baghal tahap teruk. Sememangnya Valentine day patut diharamkan kepada orang Melayu Islam di Malaysia. Kalau boleh, seluruh negara kurangkan sambutan dan promosi terhadap hari kekasih ini.

Bukannya apa, nanti ramai remaja kita yang terpengaruh, bila sudah didikan agamanya kurang, otak pun ada sikit kurang, itu yang selalunya bertindak kurang ajar, jadi bodoh. Soo.. remaja2 macam ni amat mudah terpengaruh dengan benda2 yang berunsur barat ni. Budak2 baru nak naik la katakan.

Bila dah terpengaruh, mula la menjiwai hari kekasih, dari bunga ke meja makan, dari makan ke makan malam, dari makan malam ke hotel murah atau tepi jalan atau dalam semak. Mana2 pun boleh, asal sedap. Kononnya demi menjiwai hari kekasih yang perempuan serah segala yang ada, yang lelaki pulak serah segala air selagi boleh.

Lepas tu, bulan 9, bulan 10.. bertimbun2 bayi dijumpai, tepi longkang, depan surau, depan rumah orang, dalam tandas dan merata2 tempat. Kalau nasib baik hidup. kalau nasib tak baik, dah meninggal baby tu.

Macam mana tak bulan 9 atau 10, sebab pembikinannya pada bulan dua ni la.. tiap2 tahun akan terjadi perkara yang sama. Tiap2 tahun akan berulang2, kalau tak percaya tunggu dan lihat. Kalau tak dicegah, benda yang sama akan berulang dan terus berulang.

Kali ni Mc sokong dengan kenyataan Tantawi, walaupun dia tak ada kuasa, tapi dia sedar apa yang berlaku.

P/s: cegah baik sebelum padah.. kerajaan BN pun patut sedar semua ini..

Mctheory:
Tak sanggup tengok baby dibuang bagaikan sampah!!

Tiada ulasan: