Ahad, 20 Februari 2011

PANAS!! KENAPA BOB LOKMAN MASUK PAS??

Ahli surga Pas yang terbaru..

Mc nak rujuk pada artikel diblog Pisau.net. Mengenai Bob Lokman masuk Pas, sememangnya sudah diketahui oleh rakan2 terdekatnya. Perubahan mendadak yang terjadi kepada Bob Lokman yang terkenal sebagai pelakon, pelawak dan juga komposer lagu amatlah disedari oleh teman2nya.

Mungkin pada niat hatinya, beliau mahu bertaubat kejalan yang benar. Tapi, apa yang menjadi kesalahannya ialah, motif Bob Lokman menjadi ahli Pas semata2 untuk berubah. Apakah dengan menyertai Pas, maka keislaman seseorang individu akan meningkat?

Terjaminkah budi dan pekerti serta akhlak dan amalan jika kita menjadi ahli Pas? Bagaimana dengan Iman dan takwa? Adakah semakin bertambah2?

Ini yang selalu menjadi salah faham, kepada masyarakat dan artis2 kita. Mereka menganggap Pas itu sebagai satu kumpulan dakwah. Pas pulak dengan imej yang sememangnya lebih Islam dari UMNO, mencanang2kan bahawa jika mahu mengikuti ajaran Islam yang sebenar, masuklah Pas.

Apa kena mengena Islam dengan Pas? Jika seseorang itu mahu mendalami ilmu agama, Mc rasa tak perlu dia menyertai Pas. Mc ada kenal dengan tokoh2 masyarakat, mereka ini bukan UMNO ataupun Pas, mereka ini sememangnya bijak pandai dalam agama dan amat dihormati dimasyarakat setempat. Kerja mereka hanya berdakwah dan mengajar ilmu agama pada yang sudi, sepatutnya Bob Lokman cari tokoh seperti mereka ini, bukannya dengan menyertai Pas.

Bob Lokman bukan artis pertama yang menyertai Pas. Mc dimaklumkan ramai lagi artis yang menyertai Pas, tapi mereka merahsiakannya dari umum. Takut nanti tak boleh cari makan pulak. Pendakwah ajaran Pas kepada artis2 ni pun dulunya artis juga, seperti Azmil (ali setan), Ustaz Rock (Akhill Hay) dan beberapa lagi artis yang kurang terkenal.

Ramai yang masuk Pas disebabkan salah faham. Mereka ingat dengan menyertai Pas, mereka sudah terjamin keislaman. Almaklumlah.. surga Pas hanya terletak dibawah kaki N.ajis.

Bagi Mc, masyarakat sepatutnya kena berfikir lebih bijak, jika benar ahli Pas taraf keislamannya tinggi, macam mana pulak dengan Adun2 Pas yang berzina? Mp Pas yang kaki fitnah? Ahli2 Pas yang selewengkan duit derma? Itu semua cukup Islam kah?

P/s: baru sikit contohnya.. banyak lagi yang belum dikorek..


Mctheory:
Otak ada, fikir la sendiri..

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ORANG DOK KELUAR BERDUYUN DUYUN HANG PI MASUK PULAK , APA NAK JADI DENGAN BOB NI AKU PUN TAK FAHAM.

Tanpa Nama berkata...

BOB DH KENE BRAINWASH TU BROO KEHKEHKEH

hafiz berkata...

kalau nak masuk PAS or Sokong PAS kena bagi tahu satu Malaysia ke?siap depan 30,000 orang lagi tu..macam nak cari publisiti jer...

Tanpa Nama berkata...

Bob mungkin boleh dijadikan ajen menjual tiket2 ke syurga Pork Nik kepada artis2 malaysia.....

Tanpa Nama berkata...

Bro. kita tak usah pedulikan sebab bukanlah Siti Nohaliza yang ada jutaan peminat.

Sebelum ini pun kita kenal dan tahu siapa si bob ni. Rasanya lebih baiklah si bob masuk PAS berbanding dia pilih DAP. Mudah-mudahan rohnya tenang.

Masalanyanya PAS dah masuk DAP? Huuuu....

Lu pikir le sendiri. Rakyat Memerhati ni.

Tanpa Nama berkata...

bila dah tua, rasa nak berubah angin , dah pulak rasa nak berbini muda, aku pun nak masuk PAS FOR ALL.


aku dah isi borang ni, lu orang bila lagi.

dengar khabar muslimah2 PAS FOR ALL ada special servis..

BAIKKK PUNYEEEEEEEEE , DIJAMIN HALAL HINGGA MENJILAT JARIIIII

telok perang berkata...

aku tengok muka dia pun dh menyampah...elok la ko masuk pas pis pussss... dulu pun sedap mulut mengata orang munafik..mulut macam lancau jer...

JEBAT MELAKA. berkata...

Selama ini bob hidup dengan duit apa?
Duit kerana beri syarahan ugama Ke?

Aku cadangkan bob berikan semua duit yg dia dapat selam ini, kepada baitul mal....sebab selama ini dia makan duit dari hiburan semata mata.

kalau hiburan itu haram,maka haramlah duit itu.

Bob mesti mulakan hidup baru... buat rancangan raja lawak versi PAS,

Tanpa Nama berkata...

masa muda banyak buat tak betul.
dah tua rasa insaf dan nak bertaubat tapi mcm byk plak dosanya,mana nak cari shortcut ni???
aha tok guru boleh kasi tiket....apalagi...

Tanpa Nama berkata...

dengor kabor..Bob masok PAS sal nak cari exact cerita untok next lagu dan filem mengenai WALI SALIPOR yang bakal meletop nanti.
Production start sebelum PRU 13 dan Bob akan memegang watak Nick Ajis the Wali Salipor nanti...
Insya Allah...

Tanpa Nama berkata...

cehh..sembang macam gampang..org tu nak masuk pas peduli apa lu??ada dia usik telo bapak lu org keee???yg susah ati apa pasal...lu org masuk umno ada ke org kesah...lancau la lu org..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum!!
maaf ye..biar lah dia nk ikut mne2 parti pun.itu hak dia.jgn kita nak kutuk dia.dia cuma insan biasa.ada dia kacau periuk nasi anda semua ke??

LoVe is CiNta berkata...

ye...kome pun rase gitu gak...biarla dia nk ikut mane pun..dia pun ngaji gak..

org tengah berkata...

niat dia baik.. patutnya kita sokong.. apa la lu mamat

Tanpa Nama berkata...

2 pilihan yg dye buat...wt per nk prtikaikn....

Tanpa Nama berkata...

bek plih pas dr dye msok BN....skurg2 nyer dye mdmpingi ahli ulmak....dpt gak bljor agama...law msok bn nk bljor per???auta jer lbeh....

Pas bonggok berkata...

Dalam Pas ramai UlarMak, bukan Ulamak. Ramai jadi sesat bila ikut UlarMak ni!!

Tanpa Nama berkata...

apa salahnya dia nk msuk pas?
at least dia mendampingi org beragama yg byk menjalankan kerja2 agama n kebajikan..x semestinya msok pas terjamin syurga,tp at least dia berusaha mendekati jln ke syurga dgn memperjuangkan islam dan pembangunan.

Tanpa Nama berkata...

HAMBA ALLAH MELUAH RASA....
LANGKAH BOK LOKMAN MENYERTAI PAS ADALAH SATU LANGKAH BIJAK MENUJU MANA DEPAN, DEMI KEBAIKAN DIRINYA DAN NEGARANYA.
ANDA TUNG INSYA ALLAH.GU BILA LAGI. HARAP KEPADA SEMUA REMAJA DAN SELEBRITI IKUTLAH LANGKAH BOB LOKMAN ITU SEMOGA ANADA MENDAPAT KEJAYAAN

Tanpa Nama berkata...

SALAM,CARA PENULIS NI TULIS SAH2 ORG KUAT UMNO..BG SAYA SESEORANG PEMIMPIN MESTILAH DARI MEREKA YANG BERPENDIDIKAN ISLAM..DAN KEPERIBADIAN YANG DITUNTUT ISLAM...MCM BAPA KITA JUGA YANG MESTI TAU HAL ISLAM...BETUL TAK?SAYA NAK TANYA,SAPA KT SINI YANG NAK BAPA YG BUTA TENTANG AGAMA?TERIMA KASIH..

Tanpa Nama berkata...

Bapak Buta Agama=Umno...suke rasuah...kasi kenyang sedara mara...Caya la BOB LOKMAN...Islam tak pernah haramkan hiburan...Lu Blajar dari mane ni???Dari ULAMAk UMNO ke???kuikuikui...cume hiburan itu berpada2...kalaw tak habis belajar...jangan keluar statement..takut dapat dose kering je...tula...hidup terlebih hiburan anjuran UMNO...dah tak tau mane betul mane salah...huhu

Tanpa Nama berkata...

baik sangat ke korang nak hina orang....adeke islam ajar hine orang.....kalau rase diri tak sempurana mane...baik korang diam....nantak ah dier nak masuk ape sekalipun....diri die bukan korang...

Tanpa Nama berkata...

stop.....kita ni dah hujung dunia,tanda-tanda dah banyak berlaku.sekarang bukan masa nak kondem orang orang buat baik...patutnya banyakan muhasabah diri....macam bob tu.salah satu.....altenatif hidup.sebab....yang jelas baik.jangan ditutup......ya pun tak puas hati ngan bob tu.....pernah ke dengar/hampiri macam bob buat tu.