Jumaat, 15 April 2011

APA NI? ASYIK KENA HALAU SAJA? BALIK LA WOII!!


AIDCNews – “Kita dah melanggar adat budaya kita sendiri, tatasusila agama kita..minta maaf, cari kata tempat lain, kat padang mana (ke). Ini orang, tuan rumah ini nak merapatkan silatulrahim, bukan nak memecah belahkan orang, dalam Islam pun tak suruh, minta maaf ye”, kata wakil kampung di sebuah kampung Melayu di Miri, Sarawak kepada wakil PAS yang mahu mengadakan ceramah di kawasan itu.

Delegasi PAS itu dipercayai turut membawa Tian Chua yang berceramah di situ terpaksa membatalkan ceramahnya kerana tidak mendapat kebenaran daripada orang kampung.
AIDCNews turut difahamkan Datuk Seri Anwar Ibrahim juga terpaksa membatalkan dua ceramahnya di Sarawak kerana kekurangan pendengar. Dilaporkan hanya 20 orang hadir dalam ceramah yang menggunakan nama Anwar, menyebabkan Ketua Umum PKR itu terpaksa membatalkan kehadiran pada saat-saat akhir.

Turut difahamkan PAS dan DAP Sarawak berusaha mengelak membawa Anwar ke pentas ceramah mereka, kerana dibimbangi akan menjadi faktor liabiliti dengan isu skandal seks yang dihadapinya sekarang, menyebabkan Ketua Umum PKR itu terpaksa bergerak di atas flatformnya sendiri, iaitu PKR.
Berbeza sebelum PRU 12, PAS dan DAP berlumba-lumba membawa Anwar ke pentas mereka sebagai faktor daya penarik untuk menarik penonton ceramah. - AIDC

Hari tu kena halau (kat Kapit), Anwar pun kena halau, ni kena lagi. Apa la agaknya puak Pakatan dok buat kat sana? Dah orang tak suka, apa kata packing baju tu, balik saja mai sini. Dok buat semak apa kat sana. Sebelum dok kena lagi teruk, harap-harap puak ni sedar la diri, nama korang dah tak boleh dijual lagi. Termasuklah si Anwar tu.. heh!

P/s: Anwar dah tak laku, dah basi!!

Mctheory:
Jual lelong pun belum tentu ada orang nak beli.. he he he..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SENDRI BUAT SENDRI TANGGUNG LA..

JGAN ASHIK NAK SALAH ORG LAIN JE,
SALAH UMNO lah, SALAM MEDIA PERKAKAS UMNO LAH...

SENDRI MAU INGAT OKEY....

ALLAH MAHA BESAR...DOA SOLAT HAJAT TERJAWAB BEB...

aku je berkata...

solat hajat sudah. doa pun sudah

kawan2 karib dan teman rapat juga sudah memeranginya.

ezam dah terangkan
nalla dah terangkan
anuar shaari dah terangkan
rahimi dah terangkan
zul nordin dah terangkan
rpk pun...dah terangkan

kenapa la pencacai anUwar masih juga baghal??

ada sesapa boleh bagitau??konpius aku tahap kebaghalan diorang ni.

udah-udah le..takkan jadi pm nye AnUwar korang tu..