Sabtu, 9 April 2011

APA YANG LUCAHNYA DI VIDEO INI?? pelik??


Pusing, pusing keliling. Puak pembangkang ni memang pandai pusing isu. Hinggakan penzina dalam video tak salah, tapi penyebarnya yang salah. Hukum fitnah dijatuhkan kepada penyebar video seks Anwar, tapi tiada hukum dijatuhkan pada yang sedang 'bersedap-sedapan' didalam video tersebut.

Apabila video part 1 yang memaparkan Anwar dan pelacur sedang 'get ready' nak main. Puak-puak Pas terus menerus menyalahkan penyebar video terbabit. KPN sudah mengesahkan video itu tulen, tanpa sebarang edit. Yang belum disahkan lagi ialah, individu didalam video tersebut. Tapi orang yang buta mata dan buta hati saja yang kata individu dalam video itu bukan Anwar.


Walau mukanya agak kabur, tetapi susuk tubuh dan raut mukanya sebijik muka Anwar. Malah apabila didekatkan lagi gambar Anwar dengan individu dalam video tersebut, nampak memang Anwar. Jadi apakah itu fitnah? Mc takut, penyebarnya tak jatuh fitnah. Tapi penidak kepada kebenaran ini yang dipanggil 'hipokrit'. Menyembunyikan dosa orang lain untuk kesenangan diri sendiri.

Ada pihak kata pihak blogger dan media mengalakkan video lucah. Dalam video 1 minit lebih ni. Ada benda yang lucah ke? Setakat nampak tetek Anwar dan Anwar bertuala kesana kesini tu, itu bukan lucah, itu orang tua gelojoh. he he he.. haram tak seksi pun.. he he he..

Lucah apa? Hinggakan pelacur tu salin baju pun di edit oleh penyebarnya supaya video itu sesuai untuk tayangan umum. Video itu hanya untuk membuktikan bahawa individu dalam video tersebut adalah Anwar, bukannya tujuan untuk berseronok.

Jadi tidak salah kita sebagai rakyat Malaysia mengetahui tahap moral dan salahlaku pemimpin kita supaya kita tidak tersalah memilih mereka kelak. Takkanlah kita nak berpemimpinkan seorang 'pelanggang pelacur'? Kalau ada skandal lain tu, normal la.. ini skandal dengan pelacur. Pehh.. tak rasa kotor ke?

Rasanya pendedahan untuk kebaikkan takpa kot!!..

P/s: selalunya yang salah yang akan gelabah..

Mctheory:
Tak lucah pun.. untuk kenal pasti saja..

5 ulasan:

Abd Razak berkata...

kan saya dah komen sebelum ini dalam lain2 blog..
video yang telah disunting ini 1.47 minit saja dari keseluruhan.video klip ni tak lucah lebih kurang macam gambar p ramlee saja.jadi sesuai untuk tatapan orang kita untuk mengentahui kebenaran lain lah kalau di siar full version.yang tu saya pun tak sokong.full version hanya boleh untuk tayangan siasatan dan di hadapan hakim nanti.


capt razak

Tanpa Nama berkata...

setuju ngan KKKL n capt razak...

Tanpa Nama berkata...

Kes kanak-kanak hilang dan ditemui mati dibunuh dulu telah menunjukkan rakaman cctv asal dan versi dimurnikan sangat berbeza kualiti mejnya.

Kalaulah dapat dimurnikan video yang pendek ini, alangkah baiknya.

waras berkata...

Tlg berfikir waras semua. Kalau sedara mara hang yg kena tangkap aksi video lucah dan kemudian dibuktikan benar oleh mahkamah, korang setuju ke mahkamah siarkan videonya pd umum??

Kalau hang rasa tak lucah, hang ajakla anak2 kecil korang menonton video ni sekali. Minta TV siarkan juga utk mereka yg xde internet.

Tanpa Nama berkata...

Patutla TV dan panggung skrg bnyk tayang artis kita berpakaian dedah sini dedah sana, kemudian berpelukan jantan betina. Tu jelas dah haram jadah. Sebab pemikiran mereka dah disongsangkan, lucah hanya apabila nampak tetek dan anu nampak.