Ahad, 24 April 2011

GENG 77 MEMBAHAYAKAN KESIHATAN?? Fitnah atau kebenaran?


Dua artikel Mc mengenai geng 77 disambut hebat oleh puak-puak 77. Ada yang mengutuk dan ada yang memuji. Sesungguhnya artikel yang di sini dan sini adalah cerita benar dan ia bukan satu fitnah. Kepincangan yang berlaku dalam pentadbiran 77 amat teruk dan memualkan. Berjuang dengan kata 'amal makhruf nahi mungkar' hanyalah retorik semata-mata. Apakah ini tentera 'fisabillah' yang mahu berjuang ke jalan Allah?

Hayati video di atas, cermin diri sendiri!

P/s: 77 bukan Pekida!!

McTheory:
77 hanyalah kumpulan gelap yang mengunakan nama 'Pekida'..

11 ulasan:

Awi Cakri berkata...

Pi jahanam la dgn apa org nak kata...yg menyalak lebih tu ada ka 7?...hahaha..aku 77 dan aku bangga dgn geng aku.

Awanama berkata...

Awi Cakri, banggalah dengan geng hang tu, nanti di Mahsyar minta tolonglah pada geng hang, itu pun kalau bolehlah, malahan jika berhadapan dengan Malaikat Zabaniah penjaga neraka mana malaikat itu nak peduli dengan geng-geng hang, sekali kena sebat dengan rotan dari api neraka habis hangus semua geng hang tu.

Banyak jugalah dengan cerita tak elok pasal 77 dan 36 terutamanya, nak ikut cara kongsi gelap Cina konon, edar dadah kepada Melayu juga, yang hangpa pi paksa anak Melayu juga jadi pelacur, mempertahankan bangsa jenis haram jadah apa kalau lagu ni, ini perosak bangsa Melayu sajalah, kalau jenis dasar babi itu, memang dasar babilah, haram jadah semua kongsi gelap ni semua, bila gaduh angkat geng, kalau berani satu sama satulah baru anak jantan, tapi anak mak semua puak-puak kongsi gelap ini, nak lawan seorang angkat geng sampai 10 orang, pengecut nak mampus, kalau lawan sorang sama sorang dah mampus gamaknya kena rimbuk dan belasah. 77 dan 36 malahan 30 pengecut, berani lawanlah 1 sama 1, tengok sapa nak mampus dulu biar meraung anak bini dan mak bapak kat rumah tengok hangpa yang berlagak ini mampus kena rimbuk.

Awanama berkata...

Geng 77, 36, 30 malahan PEKIDA sendirlah, lihat contoh anak gayung, tak berlagak dan mempertahankan anak gayung buat tak baik, dibetulkan, tapi lihatlah kerja puak-puak 77, 36, 30 dan PEKIDA sendiri, sanggup pukul orang yang tak bersalah, ini amal makruf jadah apa pula ini? Ini amal mungkar nahi makruf sajalah. Nak bertumbuk angkat geng, nak belasah seorang saja, angkat geng sampai satu bas, apa cerita? Kalau berani 1 sama 1, baru anak jantan, jangan jadi pengecut angkat geng bila nak tumbuk orang, berlagak kuat tapi lembik nak mampus.

Banyak kes dadah oleh puak-puak 77, 36, 30 malahan PEKIDA sendiri, yang pergi edar pun kepada bangsa sendiri juga, eloklah sangat, jadi bangsat pada bangsa lain, beli dadah dari Cina dan India, lepas itu jual pada Melayu, biar mati Melayu asalkan kamu semua dapat duit, tak cukup dengan itu ambil upah dari Cina dan India untuk pukul dan bunuh bangsa sendiri, kemudian paksa gadis bangsa sendiri jadi pelacur, itu amal makruf jadah apa? Inilah pemikiran bodoh, malahan lihat puak-puak ini macam Freemason pula gayanya, apa tidaknya setia hingga sanggup buat jahat dan maksiat demi kumpulan, itu gaya Freemasonlah tu.

Di dunia ini bolehlah berlagak pukul orang dan ainaya orang, nanti dalam kubur, di padang Mahsyar, di akhirat kelak nak berlagak apa lagi? Malaikat yang menjalankan perintah Allah tak hairan pun dengan geng-geng kamu semua, sekali kena sebat dengan rotan api neraka habis hangus semuanya, tapi perlu ingat di akhirat, tiada kematian dan tunggulah penyeksaan hingga tamat hukuman. Sedarlah, memang ada hadis Nabi yang menyatakan "Bantulah saudaramu yang dizalimi atau melakukan kezaliman", tapi kena baca sampai habis, sebab dalam hadis itu sahabat ada bertanya macam mana nak tolong saudara yang sedang menzalimi, Nabi jawab, "bantulah dia supaya berhenti berbuat zalim". Lihat Nabi sendiri melarang kezaliman, macam mana puak-puak 77, 36, 30 dan PEKIDA ini boleh tumbang sekaki belasah orang sesuka hati mereka? Itulah kalau baca hadis sekerat-sekerat, maka beginilah jadinya. Insaflah sebelum terlambat kerana segala yang kita ada adalah milik Allah termasuklah diri kita ini sendiri, hari ini kuat dan gagah belasah orang sampai lembik, tak mustahil besoknya terpelecok pijak kulit pisang hingga terjatuh sampai jadi lumpuh, masa itu macam mana nak tumbuk orang lagi, budak umur setahun sepak kepala pun tak boleh buat apa dah, apa lagi kalau terkedang atas katil kerana lumpuh, itulah balasan Allah Taala ini kena ingat sama, buat baik Allah balas baik, buat jahat maka tunggulah azabnya. Sekian, terima kasih.

Awanama berkata...

Macam mana pula dgn konsep "kandang" , "potong" ? kebanyakannya melayu perang sama melayu.. macam ni ke yg korang maksudkan jaga sama melayu ? Apa cerita pulak dengan salah faham antara pekida dgn double 7 ? Bukan ke korang pon sama sama melayu.. aku admit aku kosong , takde masuk mana mana pertubuhan macam ni semua.. tp hampir 90% kawan kawan aku semua terjebak dgn benda alah ni.. kesian aku tgok dia org.. bukan dia org tak pernah rekruit aku utk join menatang ni.. pekida , segi tiga emas , double 7 , gpms , semua ada kawan2 aku dlm ni.. tp aku pgg pada 1 prinsip.. kau kuat , kau boleh hidup.. tak guna masuk bende2 bodoh ni.. kalau setakat nak kan payung besar.. setakat gaduh nak ada backup.. selesai cara jantan laa baru bermaruah.. bukan tibai ramai2 lu nak naik kepala.. tak gunaa... banyak lagi yg aku boleh ckp sebenarnya.. tp aku penat dah nak type..

Awanama berkata...

30,36,77,360,363,368,369,08,747,Pewaris,MABD,PLG,PLB,ACT,AAZ,AYHPAK,AYHJEBAT,AYHBOSS BERSATU..///I|l

Awanama berkata...

Peduli plak aku???

Awanama berkata...

i luv 77

Awanama berkata...

Tak tanya pon...

Awanama berkata...

orang bawahan jer bergaduh macam nak gile.. orang atasan dok makan duit rasuah cine jugak.. cine nak bukak kasino haram bagi rasuah kat tok ayah tok ayah hangpa jugak nak suruh jaga budak2 jangan buat kacau.. bangga sangat la ngan pekida/77 kejadah tu semue.. mati nanti mintak la kapan ngan cop mohor ahli tuh!

Awanama berkata...

Orng melayu yng bragama islam spatutnya brsatu kawan2 tegakkan syariat islam sedarlah bhawa agama kta sedang diancam oleh yahudi laknatullah brmacam fitnah mereka trhadap agama islam semoga allah melindungi umat islam amin

Awanama berkata...

Relax..solat kna jge..byk sdkah..jga mak ayah..jg ank2..jg fmily..insyaallah..Allah jg kta..xyah gduh2 sal geng2..bgsa len pjak mlayu..agama len pjak islam..kta lggar sme2..xyah tggu nk msuk grup..hti mau kras..kpala mau jln..hina mlayu..hna islam..meh..lggar smpai mati..ok..xyah gduh2..tuh geng cina..ktawa dok tgok mlayu pkul mlyu..ska ka..?