Jumaat, 22 April 2011

KAMI SAYANGKAN PAS!! SEBAB TU BUAT MACAM NI!! McTheory pun sayang Pas!!

Merujuk kepada kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man dalam Haramkahdaily, pada sesiapa yang kritik Pas, maknanya dia sayangkan Pas. Dia nak Pas berubah dan menjadi lebih kuat. Maknanya, bila kami blogger dok kritik dan kutuk Pas selama ini, maknya kami sayangkan Pas la ye.. ohh.. baru ku tahu.. sayang rupanya kena kutuk, bukan puji.

Habis tu berita kat bawah ni macam mana pulak?


Seramai 80 ahli Pas di sini bertindak keluar parti kerana mendakwa parti pembangkang itu semakin tersasar daripada perjuangan asal sejak bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.


Bekas Penghulu Pas Mukim Tualang Tinggi, Che Man Deraman berkata, prinsip perjuangan Pas kini menyimpang jauh dari konsep asal penubuhannya sehingga sanggup bersikap hipokrit menggunakan platform agama demi kepentingan politik.


"Perjuangan Pas sekarang semakin mengelirukan. Sebab itu sebelum tersesat jauh, saya kira keputusan yang saya ambil ini (menyertai UMNO) adalah tepat. Saya tidak mahu menjadi 'kuda kayu' tunggangan Pas buat selamanya. Boleh sambung baca sini

Boleh jadi berita kat atas ni maknanya, mereka ini tersangat sayangkan Pas, sampai sanggup keluar parti. Boleh dikategorikan sebagai 'pegorbanan cinta' lani ye. heh!

Lemah tak nak mengaku, tapi cakap pusing memang pandai, itulah kebolehan orang Pas. Pandai pusing cerita sampai yang mana betul pun dah tak tahu.

McTheory:
Pas memang dajal melayu nombor satu.. (sayang nih sayang sebab tu kutuk)

1 ulasan:

Mohd berkata...

Kita nampak semakin ramai ahli2 PAS yg dah sedar akan penyelewengan dasar PAS dari asalnya. Ini membuat mereka keluar PAS.
Yang tinggal dlm PAS itu adalah ahli2 PAS yg buta hati dan buta mata sahaja. Mereka spt robot yg tidak ada akal fikiran sendiri (yg diberi Allah) utk menilai baik dan buruk. Pakai ikut saja cakap orang dan angguk2 bodoh.
Satu lagi puak yg masih setia dgn PAS adalah lebai2 PAS yg mengharapkan habuan utk mengisi kantong sendiri buat bekalan anak beranak.
Kita serulah ahli2 PAS ini utk melantik pemimpin2 yg akan membela kaum Muslim dan bukan yg berpeluk2 dgn kafir harbi DAPigs.
Bila lagi Melayu nak sedar ???????