Ahad, 24 April 2011

OMEGA TERKEHEL!! KEBEBALAN PAS DAN KEPANDAIAN DAP!!


Sayang sungguh la Pas dengan puak Pakatan ye. Dap yang terang-terang mainkan politik kebencian kaum dan mencabar hak melayu tetap dibela Pas. Sama juga dengan Anwar, pemimpin kepada puak Pakatan yang sekarang sedang terpalit dengan skandal video seks, masih lagi dijadikan pujaan puak pemimpin Pas.

Bila ada salah seorang dari puak Pas nak mengajak kaum melayu supaya bersatu, mulalah yang lainnya meroyan bising nak membantah. Bagi mereka bersatu dengan UMNO lebih jijik daripada PKR dan Dap. Dap yang terang-terang nak menjahanamkan Melayu sanggup mereka bersekutu. PKR pulak sebuah parti liberal yang halalkan semuanya pun Pas sanggup junjung sebagai rakan perjuangan.

Pas dikawasan melayu sibuk-sibuk menyuruh ahlinya mengundi Dap. Kononnya perjuangan untuk menentang UMNO yang anggap kejam dan zalim, apa saja di buat halal belaka, walaupun bersekutu dengan Dap. Sedangkan Pas, contohnya di Sarawak, kalah di semua kawasan bertanding. Adakah Dap pujuk kaum cina mengundi Pas? Pas terhegeh-hegeh pujuk Melayu undi Dap, tapi Dap tak suruh pun cina undi Pas.

Pas sememangnya parti yang sangat kuat sebelum wujudnya Pakatan Rakyat (HARAM). Apabila Pas menyertai Pakatan, Pas bagai dipergunakan bagi meluaskan pengaruh Pkr dan Dap. Sedangkan sebelum ini Dap dan Pkr pengaruhnya semakin hilang dan hampir tengelam.

Jika pilihanraya, tak kira kecil atau besar, pernahkah anda lihat Dap turun berkempen dikawasan tandingan Pas? Atau jentera Pkr bersusah payah demi untuk memenangkan Pas? Kalau ada pun, hanya segelintir kecil. Itu pun buat cukup syarat saja. Lainnya, semua jentera Pas yang buat, dari A sampai Z.

Berbeza pulak dengan keadaan bila Dap bertanding, jentera Pas juga yang akan terhegeh-hegeh berkempen bermati-matian. Hinggakan sanggup baring tengah jalan raya demi mempertahankan Dap. Begitu juga jika Pkr yang bertanding, Jentera Pas juga yang sibuk ya amat untuk berjuang demi kesatuan Haram Pakatan.

Pas terhegeh-hegeh berjuang demi Pakatan, sedangkan yang lainnya mengambil kesempatan untuk meluaskan pengaruh dikalangan pengikut Pas.

Sedarkah puak Pas semua, kewujudan Pas di dalam Pakatan, hanyalah untuk menganggu undi melayu? Tidakkah sedar selama ini Pakatan hanya 'mempergunakan' Pas. Sampai masa bila Pas sudah tidak diperlukan lagi, Pas akan disepak keluar dengan hinanya oleh Dap dan Pkr.

Kedudukan Anwar dalam Pakatan juga sudah tidak kukuh, kerusi parlimen Pkr juga semakin berkurangan. Dap sudah mendahului kerusi parlimen rakan dalam Pakatan sekarang. Dengan kontroversi demi kontroversi, terpalit pula dengan skandal, adakah Pas harap Anwar akan kekal sebagai ketua? Ataupun dalam sedikit masa lagi, Dap yang akan memegang teraju Pakatan Haram?

Sudah-sudahla melayu diperbodohkan.. ada akal Allah bagi, gunalah dengan sebaiknya..

P/s: Cina memang pandai memperbodohkan melayu..

McTheory:
Melayu harus bersatu.. haruss..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teguran untok PAS.
Berfikir lah secara bijak. Masih belum terlambat untok menarik diri dari pakatan pembangkang. Lebeh baik bergabung dengan UMNO untok kesejahteran Islam/Melayu dan Bumiputra yang lain.