Jumaat, 22 April 2011

PAS DAN FITNAH... IBARAT IRAMA DAN LAGU


Ingatkah saudara dengan Saudara Mazlan Aliman? Beliau merupakan orang kuat PAS yang menggerakkan jentera semasa Pilihanraya Kecil DUN Tenang yang membantu Normala bersama suaminya yang mempunyai 'penyakit kronik'.

Setelah sekelian lama menyepi akibat kekalahan bertubi-tubi PAS di kawasan-kawasan Felda, Saudara Mazlan Aliman sudah kembali menggegarkan sebuah portal berita PAS dengan berita-berita hangat kerkaitan Felda. Yang menariknya, beliau telah membuat kenyataan seperti berikut :

"Sementara itu, pada sidang media semalam juga, Mazlan turut mendesak Felda menjelaskan dakwaan bahawa bekas pengerusinya, Tan Sri Mohd Yusof Noor diberi hadiah saguhati berjumlah RM84,000 oleh salah satu daripada sepuluh wilayah Felda.

Beliau menunjukkan slip pembayaran yang menunjukkan Wilayah Segamat membuat pembayaran itu sewaktu Mohd Yusof bersara pada Januari lalu."

Semalam saya ada bertemu rakan sekampung untuk minum dan saya menceritakan apa yang saya baca kepada beliau. Rakan saya terus menelefon Tan Sri Yusof Noor di TV Al Hijrah dan bertanyakan tentang perkara ini. Untuk makluman, Tan Sri hanya ketawa dan menjelaskan bahawa apa yang di dakwa Saudara Mazlan adalah tidak betul sama sekali dan jelas bahawa ianya satu fitnah.

Saya tidak pasti dari manakah Mazlan memperolehi maklumat tersebut. Yang pasti, ianya satu pembohongan dan fitnah yang sangat jahat terhadap Tan Sri dan juga Felda. Agaknya, itulah cara Saudara Mazlan untuk menarik perhatian pemimpin dan ahli PAS untuk terus mencalonkan beliau menjadi AJK PAS Pusat.

Kepada Saudara Mazlan Aliman, nama kamu sudah tercemar dengan pembohongan yang berterusan terhadap peneroka, Felda dan Kerajaan.

Tiada ulasan: