Rabu, 20 April 2011

PEJABAT PAS PAHANG DI CEROBOH!! UMNO yang buat ka?

Apakah ini lakonan? Selerak di satu tempat?


TEMERLOH, April: Pejabat Perhubungan PAS Pahang di Jalan Dato’ Bahaman, di sini telah diceroboh masuk kelmarin sehingga menyebabkan kehilangan barang-barang strategik dipercayai untuk mencuri maklumat.

Setiausaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal, berkata dalam insiden tersebut sebuah komputer riba, tiga LCD, sebuah external hard disk, berpuluh pen drive dan wang tunai telah hilang.

Katanya, pencerobohan hanya disedari oleh staf pada sebelah pagi hari Ahad apabila empat keping atap genting dan sekeping siling berukuran 4 x 4 kaki ditingkat tiga didapati pecah sementara ruangan pentadbiran pejabat berselerakan.

“Penceroboh dipercayai terdiri daripada beberapa orang dan berdasarkan kesan mereka memecah masuk untuk mencuri maklumat strategik. Jika ini benar ia amat membimbangkan. - Haramkahdaily


He he he.. cuba baca ayat "barang-barang strategik dipercayai untuk mencuri maklumat". Lepas tu baca pulak "komputer riba, tiga LCD, sebuah external hard disk, berpuluh pen drive dan wang tunai telah hilang." Kalau nak curi maklumat, takkan nak curi LCD dengan wang tunai kot? Pencuri maklumat selalunya bertindak secara tidak sedar, dia ambil barang yang penting saja, kalau dah angkut semua barang, ni bukan pencuri maklumat, ini sudah tahap benar-benar pencuri.

Nampak sangat Pas nak tuduh orang yang pecah masuk tu di upah oleh UMNO. Kalau Pas tak berani tulis Mc tolong beritahu, mengikut ayat dalam artikel tersebut, tuduhan dan tudingan jari tu disifatkan hasutan, sedangkan Pas boleh memberitahu bahawa Pejabat Pas telah di rompak, kenapa nak beritahu maklumat kena curi? Pada siapa tuduhan Pas tu? tentulah pada UMNO.

Biasa la resam pembangkang, apa saja perkara buruk yang berlaku semuanya salah UMNO. Kalau kucing kena langgar tepi jalan pun, UMNO jugak salah, kalau ahli Pas kentot busuk makan petai pun, salah UMNO jugak. Apa benda pun, UMNO jugak yang salah.

Malas nak layan orang benggong macam puak Pas ni..

P/s: Pas dari dulu sampai sekarang bebal tak berubah!

McTheory:
Pas bawa lari anak dara orang, salah UMNO jugak ka?

3 ulasan:

Yuseri Yusoff berkata...

Confirm salah UMNO.. waima mereka tercirit dalam seluar pun salah UMNO.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Kalau org PAS kongkek bini orang pun salah umno juga.....

Tanpa Nama berkata...

bukan kah orang pas dah di tarbiahkan oleH tok2 guru diorang apa saje Perkara burok yang berlaku keatas mereka semuanye kerja orang UMNO.sebab apa sebabnye orang UMNO semuanye baik2 belaka sedang mereka hati penuh syak wasangka yang buruk pada umno dan punyai PHD.