Jumaat, 27 Mei 2011

PANAS!! KEBODOHAN ORANG MELAYU YANG TAK SUDAH-SUDAH!!


ini contoh melayu bodoh!
Selain bertumbuk sesama sendiri. Apa lagi yang orang Melayu pandai? Tunjuk kuat pada kaum sendiri, menindas kaum sendiri, pijak kaum sendiri, kalau nak kaya pun, kaum sendiri mereka sanggup jual. Jarang benar kita dengar orang Melayu yang kaya ni nak bantu kaum sendiri. Kalau ada pun mungkin 1000 nisbah 1.

Mc tengok video ni, sakit hati Mc lihat remaja Melayu yang bangga menunjuk kuat sesama sendiri. Itu bukan kuat, itu BODOH!

Melayu mudah makan pujian, mudah makan budi, mudah terpedaya dan mudah bangga dengan perkara yang tah apa-apa tah.

Mc marah sebab Mc sendiri pun Melayu. Mc selalu dengar orang kutuk bangsa kita. Tak bolehkah Melayu berubah menjadi bangsa yang latarbelakangnya cemerlang? Mungkin sebab tu, sudah ada orang Melayu yang malu nak mengaku Melayu.

Asalnya Sejarah Melayu handal, sejarah Melayu gemilang, sejarah Melayu terkenal.. tapi sekarang?

Sampai bila kita nak biar bangsa kita diperbodohkan? Jangan buat kerja sia-sia. Jangan malas, jangan terlalu ikut perasaan, buang perasaan dengki sesama melayu, guna akal yang Allah kurniakan Insyallah.. kita akan berjaya.

Tolonglah anak bangsaku.. jangan jadi bodoh..

McTheory:
Sedih.. sedih..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lu olang malay meman bodoi pun..

Tanpa Nama berkata...

Umno bodoi, pas pun bodoi juga

Tanpa Nama berkata...

aiyooo lu olang malayu sumua bodoi punya itu tun m ala cakap malayu mulah lupa loo !!!!!

Po berkata...

aku lihat layu dalam melayu..

Tanpa Nama berkata...

kata orang melayu mudah terpedaya, tp mc sndri terpedaya ngan tipu daya Barisan Nasional cakap x serupa bikin la mc nie.. fikir2 kanlah nape barisan nasional nak jatuh, sebab aper? yang tak benar selalu akan jatuh.. saya pun melayu juga, saya tolong bangsa saya juga tapi kalau bangsa sendiri tak nak tolong diri sendiri nak wat camner kan? tolonglah jgn cakap benda yg mc sndri buat tapi suh org jgn buat..