User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Isnin, 30 Mei 2011

PANAS!!! : PEMBONGKARAN KERAKUSAN DAP SEMASA MENTADBIR NEGERI PERAK

Lokasi tanah yang ingin di majukan dan kesan dari pencerobohan di tanah agensi lain

Apa yang di bongkar oleh AAF pada kali ini bukanlah FITNAH seperti yang di lakukan oleh Jeffri Ooi di Pulau Pinang. Maklumat berkaitan pendedahan ini sudah lama di selidiki dan selepas semua fakta-fakta di perolehi, barulah artikel ini di tulis.

Setelah kekalahan BN di Perak pada tahun 2008, Pakatan Rakyat yang pertama kali menjadi kerajaan, telah dengan rakus mengaut kekayaan di bumi Perak. Mereka tidak kira apa sahaja hasil kekayaan yang mereka boleh kaut, asalkan ianya dapat memenuhkan poket mereka. Samada cara betul atau tidak, mereka tidak peduli. Negeri Perak telah bernasib baik kerana pentadbiran mereka hanya bertahan hingga awal 2009. Kalau tidak tak tahulah apa yang akan berlaku. Apapun, pendedahan ini adalah salah satu dari contoh kerakusan Kerajaan Pakatan Rakyat.

Semuanya berkisar dengan projek yang di jalankan oleh syarikat Segari Oil & Gas And Marine Sdn Bhd (SOGAM). Syarikat yang di sokong kuat oleh pemimpin-pemimpin DAP ini, telah merancang untuk membangunkan satu projek kejuruteraan dan fabrikasi logam untuk industri gas dan minyak di Segari (dlm Daerah Manjung). Tanah seluas lebih kurang 1.7 ekar telah diluluskan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat pada awal tahun 2009 (sebelum bertukar ke Kerajaan BN). Pada masa pemerintahan mereka ini, segala paksaan telah mereka lakukan supaya segala apa yang mereka hajati akan di patuhi. Arahan demi arahan di keluarkan supaya semua anak syarikat Negeri Perak mengikut telunjuk mereka. Namun tidak semua yang mengikut kehendak mereka ini.

Apa yang berlaku ialah SOGAM telah menceroboh ke tanah agensi lain termasuklah juga Tanah Simpanan Hutan Batu Undan, yang kononnya untuk ke tanah tempat projek mereka. Tindakan mahkamah telah di ambil oleh agensi Kerajaan yang terbabit dan sehingga kini, kes ini masih lagi di dalam proses mahkamah. Namun, apa yang di kesalkan, banyak kerosakan telah di lakukan oleh mereka (biasalah tu, sebelum sampai ke tanah mereka, balak-balak pun semuanya di sapu juga walaupun bukan di kawasan mereka). Dari siasatan yang telah saya dan rakan-rakan lakukan, projek ini sudah lama terbengkalai dan hanya cerucuk-cerucuk sahaja yang ada di situ.

Namun yang pasti, mereka lansung tidak menghormati hak orang lain dan juga alam sekitar. Menurut sumber-sumber lain yang rapat dengan kerajaan dahulu,(dahulunya menyokong Pakatan Rakyat tetapi telah kembali menyokong BN), DAP telah mendapat habuan yang besar melalui projek ini. Apapun nasib baik pemerintahan mereka tidak lama. Sumber tersebut juga mengesahkan bahawa :-

1) projek ini telah bertukar tangan daripada pemegang asal.
2) syarikat yang menaja SOGAM adalah juga syarikat yang menaja DAP
3) projek SOGAM telah di gunakan untuk membersihkan wang pelaburan dari luar negara

Inilah antara perkara-perkara negatif yang telah di lakukan oleh DAP. Ini adalah antara projek yang telah di kenalpasti di selewengkan. Bayangkan, apakah perkara-perkara lain yang telah di hancurkan oleh Pakatan Rakyat di Selangor dan Pulau Pinang.

Ini adalah pesanan yang ditinggalkan oleh sebuah syarikat kepada SOGAM di internet

Sama-sama lah kita nilai Kerajaan Pakatan Rakyat. Negara akan hancur dengan cepat kalau mereka berkuasa. Fikirkanlah...

AKU ANTI FITNAH
(ntfitnah.blogspot.com)

4 Komen Pembaca:

cidakPOLAHkejaSIKekotSPEK berkata...

tuan, bagi koordinat kat mana lokasi yang tuan tunjukkan tu?saya cari kat google map xjumpa.....

hangkedee berkata...

999 tahun tanah untuk bekas Tali barut komunis.Pegawai keselamatan ...jadi kuli cina laknatullah.

Tanpa Nama berkata...

yg nama cidak ke cicak..tu mana nak jumpa ko tolol yg amat

Tanpa Nama berkata...

yg nama cidak ke cicak..tu mana nak jumpa ko tolol yg amat

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review