User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Isnin, 30 Mei 2011

KEJAMNYA KERAJAAN PAS KEDAH!! cakap tak serupa bikin..



Kerajaan PAS Kedah telah memecat seorang Timbalan Dekan dan 6 orang pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang didakwa terlibat dalam demonstrasi membantah kelemahan pentadbiran KUIN dan kerajaan negeri.

Perkembangan ini menunjukkan bahawa kerajaan negeri tidak boleh menerima sebarang teguran. Ini berbeza semasa mereka menjadi pembangkang, setiap saat setiap hari pelbagai kutukan dan kritikan mereka lemparkan kepada pentadbiran kerajaan negeri di bawah BN. Tetapi kini apabila mereka sudah berkuasa, baru mereka rasa bagaimana susahnya menjadi pemerintah. Dan paling penting, mereka tidak tahan mendengar kritikan.

Itulah sikap pembangkang. Mereka melaung-laungkan slogan kebebasan bersuara. Mereka kononnya berjuang memartabatkan demokrasi di negara ini. Namun, apabila terkena batang hidung sendiri, mereka ibarat cacing kepanasan. Cakap tak serupa bikin.

Keengganan Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Azizan Abdul Razak menemui pelajar-pelajar KUIN tersebut juga memperlihatkan betapa tidak rasionalnya pembangkang dalam menangani kecaman. Bagi mereka, apabila rakyat berdemonstrasi menentang kerajaan BN itu dinamakan demokrasi, tapi apabila mereka pula berkuasa dan rakyat mengkritik mereka, ia tidak demokratik dan perlu diambil tindakan tegas. sambung baca sini


cara budak ni cakap, macam KUIN ni Pas yang punya!


Namun permintaan SMM yang mahu Presiden Pas Hadi Awang campur tangan juga telah ditolak mentah-mentah oleh Ostaz Azizan. Malah Ostaz Azizan mengatakan Insaniah bukan hakmilik PAS tapi hakmilik kerajaan negeri yang diperintah oleh Menteri Besar. Oleh itu presiden Pas tidak mempunyai hak untuk masuk campur.

Jika dulu Pas menentang AUKU, tetapi kini Mc ingin tahu apa sebenarnya pandangan PAS sendiri tentang AUKU, adakah terdapat double standard di antara pandangan peringkat Pusat dengan pengaplikasiannya di peringkat negeri. Mungkin selepas menjadi kerajaan, baru Pas sedar betapa penting akta AUKU membendung pelajar dari membuat kacau didalam Kolej ataupun Universiti.

Jika pelajar berdemontrasi dengan niat hanya untuk menegur pentadbiran kolej dan negeri pun dihukum buang Universiti, bagaimana pula dengan pelajar unversiti yang membuat rusuhan di ibu negara? Salahkah selama ini kerajaan pusat menyuruh pihak Universiti menghukum pelajar univerisiti yang membuat rusuhan politik? Cakap memangla senang, bila kena diri sendiri, baru tahu betapa sakitnya.

P/s: cakap tak serupa bikin..

McTheory:
Ostaz Azizan ni tak boleh bawa berbincang.. sombong..

4 Komen Pembaca:

anselmo berkata...

PAS parti setan nombor satu. Wakil dajal dan Iblis yg sangat nyata. Mereka perasuah dan penipu. Takiyudin (Bunut Payung) beli undi antara RM500 hingga RM700, anak muda dihalang sokong BN dgn merasuah mereka dgn duit (duit balak di Lojing). Kaki pit, ganja dan gam dimewahkan oleh Takiyudin dgn dadah tersebut. Takiyudin guna HJ Nordin (proxy dan funder) tanya org@ Bunut Payung sapa Hj Nordin ni. Barua punya PAS, setaraf anjing dan babi.

hangkedee berkata...

Pecah dan Perintah sedang berlaku.Dalam diam diam mereka sedang memecahkan kekuasa Melayu melayu Melayu PAS dan Melayu PKR raja segala raja dari peliwat sehingga pelacur agama"Pluralisma agama"Al juburi.Sekira ini belanjutan melayu akan kekal hanya "Baju Melayu".

Tanpa Nama berkata...

islam hamPas hanya topeng, banyak tindak tanduk dan sifat pemimpin dan pengikutnya tidak menurut ajaran islam yg sampurna, malahan sejak duduk sekandang dalam lubuk babi perangai dan perjuangan islam sedia dipinggirkan demi rakan kafirun dan munafikun.

tonggong nya kepimpinan hamPas menjadi2 dengan brainwash dan ajaran pkr dan dap. hamPas tidak mengenali saudara seislam sematamata berlainan pendapat dan tidak menyokong hamPas, hamPas hari ini lebih rela sekandang dgn musuh kafirun dan munafikun dari menghormati saudara saagama, inilah berlaku dinegara timur tengah sekarang.

anti bohmau berkata...

alaaaa...takkan tak tahu? mb kedah ni dah lama tak makan nasihat & tak buleh terima kritikan. samala mcm mb sorng lagi tu! selama ni ada sapa2 yg berani kata nik ajis tersilap dlm mentadbir negeri? ada sapa2 dlm pas yg berani sebut dgn lantang tok guru salah mengatakan Allah juga mencarut? jgn harap!

bahkan kata2 tok guru adalah hukum & fatwa yg tidak boleh disangkal langsung walaupun mrk berakal! sbb tu la boleh dikatakan majoriti pengikut2 n.ajis akan memaki hamun, mencarut bl sj membuka mulut @ menaip!

jika ada pihak @ ulamak lain menegur, tok guru akan cepat2 berdalih menggunakan nama Nabi utk justifikasikan kata2nya sedangkan Baginda Rasulullah tidak pernah beretorik spt nik ajis!!!!!

Baginda Rasulullah berusaha menyatupadukan ummah demi memperkuatkan agama Allah tp pemimpin2 pas memecahbelahkan ummah dgn menjanjikan syurga plak atas usaha mrk yg songsang itu!!
dah lama daaaahh....

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review