Rabu, 4 Mei 2011

PANAS!! UMNO TAK PERLUKAN MELAYU BODOH MACAM PAS!!

Tak mungkin bergabung!!
Pas rela jadi macam ni..

Atau jadi macam ni selama-lamanya..

Cukup-cukuplan kita bercakap mengenai gabungan UMNO dan Pas. Saranan DS Najib di Kuala Terengganu tempohari menjadi perbualan sombong Pas hinggalah sekarang. Pas menganggap DS Najib begitu terdesak kepingginkan Pas hinggakan lagak hidung tinggi Pas naik mencanak-canak. Pelbagai kenyataan dari pelbagai jenis pemimpin Pas keluar sesuka hati dalam perkataan yang menyakitkan hati.

Apakah UMNO begitu terdesak mahukan sokongan Pas?

Tidak, DS Najib lebih memerlukan gabungan Islam dan Bangsa dari perjuangan politik. Bila kita bersatu, kita kuat. Bila kita asyik bergaduh, bertengkar, kita jadi lemah. Bila dua parti Melayu Islam bergabung, semua melayu akan berada dalam sepakatan. Agama kita kuat, Bangsa kita pun jadi kuat, jadi kita boleh tumpukan pada bidang mana yang kita lemah. Kita bangunkan sama-sama, tak dak ertinya UMNO nak gunakan Pas, Pas nak gunakan UMNO. Sama-sama berjuang demi Agama, bangsa dan negara.

Sebuah parti memimpin negara, mempelawa parti suruhan Dap masuk BN..

Tidakkah itu satu tindakan yang mulia. DS Najib kesian melihat Pas dok perkotak-katikkan. Dalam Pakatan Pas lemah. Walaupun mempunyai jumlah ahli yang lebih dari PKR dan Dap, tetapi prestasi Pas semakin menurun. Sudah berapa kali PRK Pas tewas? PRN di Sarawak tempohari pun, kerusi yang Pas bertanding, semuanya kalah.

Bila Pas bersama Pakatan Dap dan Pkr, orang Melayu nampak Pas lemah, hanya dipergunakan oleh mereka. Pas ni serupa tentera suruhan saja. Kiranya dalam Pakatan, Pas yang paling lekeh, kepentingan Pas dalam Pakatan hanyalah diperguna-gunakan oleh rakan Pakatan yang lain untuk menganggu undi melayu.

Hanya itu saja, sedangkan perjuangan Pas yang sebenar mahu mengembangkan syiar Islam dan membangunkan negara Islam telah lama puak Pakatan yang lain menolaknya ketepi. Jadi dimana maruah Pas?

Itu pun Pas masih berbangga dengan apa yang mereka ada sekarang. Sekali lagi Mc sedih melihat bangsa Melayu yang bodoh dan takdak otak macam Pas ni, masih lagi mahu bermegah dengan Dap.

DS Najib, cukup-cukuplah mengajak Pas tu.. sudah-sudah la, Melayu bodoh bebal macam Pas ni memang sudah teruk, sudah tak boleh berubat lagi.

Mufti Perlis pun ada bagi komen pasal ni, siapa menentang gabungan UMNO dan Pas dia itu pengkhianat Islam, nak baca klik sini

P/s: Tak payah bergabung, kita bergaduh sampai akhirat la senang..

McTheory:
Orang kalau bodoh boleh diajar, tapi kalau bodoh sombong, takdak ubat dah susah nak ajar..

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umno jgn gabung dgn pas...kalu gabung gok aku rela masuk yahudi..lagi baik.

Esperalzi berkata...

Setuju dengan analisis ini! PAS sangat sombong. Mereka ingat UMNO ketagihkan mereka krn UMNO lemah. Dan mereka merasa mereka terlalu kuat dan tak perlukan UMNO.

Cukup! Lupakan PAS! Biar lebai2 bodoh ni dgn ketayap lapuk mereka.

Aku rasa mereka (PAS) mungkin masih marah cara UMNO Mahathir dera mereka. Tak boleh dinafikan, UMNO bawah pimpinan Mahathir dulu sangat zalim terhadap PAS. Wang ehsan Terngganu disekat Mahathir. Pembangunan utk Kelantan dan Terengganu bawah PAS disekat Mahathir, bantuan hanya cukup2 utk memenuhi syarat Perlembagaan. Dan macam2 lagi Mahathtir dera PAS. Mahathir pendera paling zalim pd PAS dulu, itu fakta.

Aku sendiri waktu itu adalah penyokong tegar PAS walaupun bukan ahli PAS secara rasmi, krn aku sangat benci pd Mahathir dan UMNO waktu itu. Tp tu dulu, skrg aku beralih ke UMNO walaupun tak pernah jadi ahli mana2 parti.

Skrg aku banyak hantam PAS krn cara mereka sekongkol dgn DAP merosakkan perpaduan Melayu dan Islam dan aku marah PAS krn mereka sanggup cair dan liberalkan Islam dan perjuangan Islam mereka demi tunduk kpd DAP dan PKR..

Tp aku rasa UMNO Najib bukan lagi seperti UMNO Mahathtir. UMNO Mahathir maha zalim tp UMNO Najib sejuk, lunak dan adil..namun masalahnya org2 PAS masih tak dapat lupa kenangan getir dengan UMNO Mahathir..

Tanpa Nama berkata...

mari undi di sini

http://mari-mengundi.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Keberanian Mahathir ajar PAS lah maka orang cina tak berani angkat muka.. sekarang tak ada orang boleh ajar PAS, yang untung cina.. DAP gunakan kedunguan PAS untuk dapatkan keuntungan politik... sampai tanah melayu nak tukar kp tanah cina. Perlu kebijaksanaan dalam mentadbir negara bukan kelembutan yang tidak bertempat. Kalau penyokong dan penentang dapat sama banyak, tak ada guna jadi penyokong. Dulu PAS ajar anak2 kat sekolah rakyat supaya benci UMNO, patut pun Mahathir tarik balik bantuan. UMNO tak perlukan melayu yang bodoh dan lembab dari PAS untuk memerintah, buat ngabih ko boreh je! Biarlah dia terus jadi melukut tepi gantang dalam PR.

hangkedee berkata...

pendapat bernas tetapi Melayu Mudah Lupa.Sebab cina tak pernah Lupa mereka pendatang.semangat pendatang akan kaut semaunya sehingga melayu jadi Hamba Abdi.Anda Faham.Melayu dungu.Baik tak bertempat.

Sifat cina pandai bermuka muka melayu pandai berhasrat dengki PHD.Akibat harta pusaka mak bapak sanak saudara bergaduh.cth.dan realiti.Itu lah Melayu Pas+PKR UMNO.Pak pandir cerita jenaka yang tak pernah lekang dengan nasihat berguna bagi otak yang tak bebal.

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu ajak pas masuk UMNO.
Lebai lebai selipar ni memang sonbong belaka.
sebenarnya DAP yg untung besar kerana dapat memecahkan perpaduan melayu.
macam mana nak jadi negara islam,nik najis jilat bontot DAP dan Lee Kuan Yew

Tanpa Nama berkata...

NI LA PERANGAI ORG MELAYU, KALAU CINA SEMUA NYA BAGUS DAN JUJUR.
KALAU MELAYU SENDIRI SEMUANYA TAK BETUL DAN TERUS KATA KAFIR.
WAHAI ORANG PAS,BUANG LA HATI BUSUK MCM BABI TU.
TENGOK LA BANGSA ISLAM KAU SENDIRI

Tanpa Nama berkata...

PAS janganla nak tunjuk sombong, tengok balik analisis PRU12, berapa saja kerusi yang PAS menang berbanding UMNO. Dan sekarang UMNO pula kembali kuat. UMNO boleh survive tanpa PAS tapi kesian kat MELAYU PAS yang diperbodohkan DAP