Rabu, 8 Jun 2011

BENGGANG!! NAK KENA SEPAK AGAKNYA SI SAIFUDIN NASUTION NI!!

hensemnya.. macam beruk!
Panas bila Mc baca komen si muka bulan berlopak ni. Boleh pula dia kata Ayahanda Tun Dr M, Haprak? Tun Dr M tu seorang tokoh negarawan Islam di Malaysia dan juga dunia tau. Separuh atau suku kejayaan Tun Dr M pun ko belum capai, lagi ko nak panggil beliau 'haprak'.

Yang sebenarnya Haprak ialah ko! Saifudin Nasution anjing Anwar yang setia. Perjalanan politik ko dari dalam UMNO sampai la keluar sekarang, ko mengikut Anwar je Anwar mana dia pergi. Sampai dulu dia pernah perkecilkan ko pun, ko sanggup menjilat dia balik bila dia jemput ko jadi setiausaha parti. Apa nak jadi ko ni Saifudin? Muka dah la hodoh, sehodoh muka, sehodoh sifatnya.

Ko tahu kenapa Tun Dr M menolak hudud semasa kerajaan Kelantan nak buatnya di Kelantan? Sebab hudud yang Pas nak buat, ialah HUDUD PAS dan bukan hudud ajaran Islam yang sebenar. Hukum Hudud Pas tu telah digubalkan mengikut suka hati mak bapak diaorang. Sehingga ada hukum yang tidak sepatutnya pun dipatutkan.

Sebab tu Tun Dr M menolak hudud Pas.

Tun Dr M menolak hudud Pas, dan bukannya hudud Islam. Jangan salah faham, Tun Dr M memberi komen mengenai hudud Pas, dan bukannya hudud Islam. Tapi Pas memutar belitkan cerita sehingga memperlihatkan Tun Dr M menolak hudud Islam.

Adakah ko tahu semua ini Saifudin?

sedutan surat dari Tun Dr M,


Pihak kerajaan pusat sentiasa berpandukan kepada kebijaksanaan (al-Hikmah) yang telah ditunjukkan oleh baginda Rasulullah SAW. dan juga para sahabat baginda khususnya al-khulafa ar-Rasyidun dalam melaksanakan ajaran Islam lebih-lebih lagi yang berkaitan dengan hukum-hukum jenayah.


1. Jalan yang diambil oleh Kerajaan Pusat ini adalah juga berpandukan kapada kaedah yang terdapat dalam sistem pemerintahan Islam iaitu “tindakan pemerintahan adalah sentiasa bergantung kapada kepentingan ramai (muslihat umum).” Penguatkuasaan kanun jenayah yang digubal oleh Kerajaan PAS di Kelantan, menurut kajian sehingga setakat ini tidak menampakkan dan tidak menyakinkan pakar-pakar perundangan Islam yang tidak mempunyai sebarang kepentingan politik bahawa ia selari dengan ajaran dan kehendak Islam sebagaimana yang telah diuruskan dengan bijaksana oleh Rasulullah SAW. dan para sahabat.


2. Sepertimana yang Amat Berhormat sendiri sedia ketahui, KEADILAN adalah ASAS yang paling utama ditekankan oleh agama Islam apabila melaksanakan sesuatu perkara. Penekanan mengenai dengan keadilan adalah sangat terserlah dalam ajaran Islam lebih daripada penekanan yang terdapat dalam ajaran-ajaran yang lain dalam sejarah agama. Baginda Rasulullah SAW. sewaktu mengembangkan agama Islam ialah usaha menghapuskan ketidakadilan yang menjadi sebahagian daripada budaya dizaman itu.


3. Tidak perlu bagi saya menyatakan disini betapa banyaknya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang menegaskan tentang pentingnya keadilan dan lebih banyak bagi ayat-ayat yang mencela sebarang jenis kezaliman. Disamping itu al-Quran juga sentiasa menggesa supaya dielak daripada terjadinya huru-hara dan Allah sendiri sangat tidak gemarkan kapada mereka yang menyebabkan huru-hara berlaku. Kita hanya bertindak balas terhadap sikap permusuhan dan serangan yang dilakukan terhadap kita. Di Malaysia, orang bukan Islam bukan sahaja tidak memusuhi kita tetapi mereka memberi kerjasama bahkan membantu kita dalam urusan-urusan yang bersangkutan dengan kegiatan dan amalan ajaran Islam.

Pada yang belum baca surat penolakkan hudud Pas oleh Tun Dr M, boleh klik SINI.

Kalau ko tak tahu, jangan cakap macam tu, kang kalau kena sepak naya saja. Bodoh punya Saifudin.

McTheory:
Tengok muka pun tahu, hati busuk!! anjing kurap!!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saifudin ni masa kat UPM adalah pengikut Pas (satu kolej dgn aku), penunjuk perasaan masa isu pengharaman pemakaian purdah di IPTA dan byk lagilah, dgn kebijaksanaan Nuar, diheretnya pudin ni masuk umno, supaya jadi supporter terbaik utk menaikkan nuar atas dasar utk mengislamkan malaysia kerana pada waktu itu student2 teruja dgn imej islam nuar (kononnya) dan ada talent utk jd PM. Pudin sebenarnya tersalah parti, dulu kat UPM berserban & berjanggut, sekarang pakai kot. Kerana terhutang budi dgn nuar, nuar ludah kahak pun dia sanggup jilat, sudah2lah pudin, tak smua org hang boleh kelentong.

Tanpa Nama berkata...

bukan ke saifuddin ni mmg terkenal kerana kebodohan yg terserlah.. kalu nak bg buat fitnah tapi kompom kantoi, serah kat dia lah.. gerenti kompom kantoi, tu pun xserik2 lagi.. dah lah muka huduh, perangai pun hodoh, Tang mana moleknya, Wallahualam, yg jelas, buruk jela dia ni..

Tanpa Nama berkata...

Cilaka punya nasution, nama saja macam Indon. Mungkin ni mamat Indon tersesat kot. setakat lu punya knowledge dibandingkan dengan Tun saya rasa ibarat langit ngan bumi. Dah lah muka macan permukaan palnet marikh, Yang haprak tu sebenornya adalah kau dang dangkal dan dungu lagi bahalol.

Tanpa Nama berkata...

bakor saifudin bakor bakor... tak reti bahasa... sudah lar bodo, bangang siot lak tu... pengkhianat bangsa dan agama... saifudin bodo... dia pegi UPM pun kerajaan subsidi...

Tuan Tanah berkata...

dia keturunan chin peng kot celako ni..asyik nak buat kacau jer keje dia..sial punye pudin muka pecah

MARI KITA DESAK KERAJAAN HAPUSKAN SEKOLAH JENIS KEBANGSAAN UNTUK BINA BANGSA MALAYSIA!!!

Tanpa Nama berkata...

Saifuddin Nasution ni bukan jenama peralatan elektrik kerr macam periuk nasik national.