Rabu, 22 Jun 2011

PANAS!! AZAN DALAM GEREJA?? Bolehkah?


Selepas Kalimah Allah dan hak ekslusif Islam lain mereka nak gadaikan pada bukan Islam. Kemudian muncul Bible melayu, itu pun mereka dah perjuangkan supaya kerajaan benarkan masuk ke Malaysia. Sekarang ni, dengar cerita ada satu puak yang sebelah pembangkang, dok berkempen video di atas kononnya tolenrasi diantara agama.

Bolehkah kita mengalunkan Azan dalam gereja?

Mc perlu pendapat orang bijak pandai agama untuk mencari jawapan sebenar bagi hal seperti ini. Cuma bagi Mc, tidak wajar, tidak sesuai dan tidak patut. Apakah hak agama Islam boleh dimain-mainkan sesuka hati? Hinggakan azan pun nak diserahkan pada pihak gereja?

Bodoh benar puak-puak Pas ni.

Jangan pula nanti ada gereja yang mengalunkan Azan bila sampai waktu mereka 'sembahyang'.

Ya Allah, apa nak jadi dengan pelacur politik ni. Sanggup nak gadaikan Agama untuk memancing undi. Tidakkah mereka tahu, musuh Islam sentiasa menanti peluang untuk memurtadkan orang Islam seramai mungkin dengan pelbagai cara.

Apa agaknya yang ada dalam kepala otak puak Pas sekarang ni ye?

Kuasa, duit, kuasa, duit.. itu agaknya.

McTheory:
Pas makin teruk.. makin teruk..

6 ulasan:

Mael Hashim berkata...

Mungkin lepas ni, mereka berganti-ganti cara 'sembahyang', mula-mula cara kristian, kemudian cara Islam, kemudian cara Hindu, kemudian cara Buddha dan sebagainya. rasa macam nak muntah la ...

Tanpa Nama berkata...

salam bro, mohon dipautkan blog ya ..... blog tuan sudah saya linkkan

Terimakasih !

Tanpa Nama berkata...

mengenai azan didalam gereja telah disentuh didalam blog mahaguru85, disebutkan juga dimana dan kenapa dilaungkan azan itu, dan siapa yang melanungkan azan tersebut.

Tidak pula beliau menyebut samada wujudnya fatwa tentang melaungkan azan di dalam gereja. Tetapi beliau membuat sedikit ulasan dan pandangan peribadi azan tersebut.

Utk lebih lanjut --> http://mahaguru58.blogspot.com/2011/04/azan-is-called-out-in-new-york-church.html

Mohd berkata...

PAS - kuasa, duit, BURIT!
PAS - kuasa, duit, BURIT!
PAS - kuasa, duit, BURIT!
PAS - kuasa, duit, BURIT!
PAS - kuasa, duit, BURIT!

AJAI62 berkata...

Assalam Bro

Parti Ajaran Sesat... boleh buat apa saja... PAS for all... Tak lama lagi bila dengar azan kat masjid .. depa pakat-pakat pergi sembahyang kat gereja... contoh macam kat Sabah mereka ada sidang Jumaat yang sembahyang sama waktu dengan umat Islam yang mengerjakan sembahyang Jumaat...

baem berkata...

salam sy xde meyebelahi mana2 pihak.just sy rs kenapa perlu ada keterbatasan dlm kita sampaikan islam?

Nabi pernah bersabda dan maksudnya"

“Aku akan beri lima perkara yang aku tidak pernah beri kepada sesiapa.” Lalu baginda pun menyebutkan salah satu daripada lima perkara tersebut : “Aku jadikan tanah ini sebagai masjid dan tempat yang bersih,, sesiapa yang ingin bersembahyang, maka bersembahyanglah.” (Riwayat al-Bukhari)..

jika dilihat tidak diletakkan larangan mana2 tp berfikir logik sikit..kalo nk cakap boleh azan dlm tandas la camtu? baek tuan penuhkan ilmu dahulu.sblm tanya bukan2..kalo rs jamban bersih try la sujud dlm tu.