Rabu, 13 Julai 2011

POLIS ZALIM?? PROVOKASI LA BODOH INI PROVOKASI!!


Pada yang tak tahu cerita hujung dan pangkalnya, bila tengok gambar diatas pasti kata polis zalim kerana menyepak seorang perusuh.

Tahukah anda kenapa polis menyepak?

Polis takkan bertindak keras jika kerja mereka tidak diganggu. Malahan perusuh yang disepak tu, sudah berulang kali membuat provok supaya polis mengambil tindakan kepada mereka. Dengan telatah kurang ajar, mereka mencabar polis supaya ambil tindakan.

Mereka kata polis takut untuk bertindak, kerana mereka ramai dan polis hanya 10 orang. Sebab itu mereka mencabar hinggakan sanggup duduk di atas jalan bagi mencabar maruah pihak polis.

Polis mengarahkan FRU melepaskan gas pemedih mata (bagi memudahkan pergerakkan) dan bertindak menangkap 'kepala-kepala' samseng yang mencabar polis tadi.

Tentulah adegan menangkap agak kasar, takan nak pergi bagi salam, cium tangan kot.

Kata orang, berani buat, berani tanggung la ye. Dah tahu merusuh tu salah, kenapa nak buat jugak? Bila kena sepak sikit, mula nak menangih mengelupur sana sini.

Sendiri mau ingat la bro..

McTheory:
Jangan salah ibu mengandung, salah bapa yang tak pakai kondom!!

4 ulasan:

AJAI62 berkata...

Assalam Bro

Pernah kita tenguk orang tangkap binatang buas dengan lemah lembut ke?.. Tak usah pergi jauhlah... cuba tangkap monyet atau kera ... Pernah ke kita tenguk penjenayah ditangkap dengan lemah lembut... Jadi kisah bersih ni tak ada isu langsung tentang kekasaran polis... Yang ada tu monyet dan beruk yang merusuh... balun aje dengan cota...

Tanpa Nama berkata...

kita yang sayang keamanan, sokong polis,.. dah bagi tau jangan berkumpul, tak da permit, apa lagi nak,.. tahu undang undang tak,nak tukar kerajaan tunggu pilihanraya,. lembu pun boleh paham kalau tuan suruh masuk kandang,..tak caya cuba bela lembu tapi jangan jadi lembuuu.

gentingsena berkata...

zalim2 polis pun dia bagi makan, baik2 pas dan pakatan kebelakang,bila ceramah minta duit beb....

masalodeh berkata...

ada pendapat yang mengatakan cara orang islam menyembelih [mematikan] binatang yang halal di makan adalah zalim, jadi bagaimanakah caranya untuk tidak di katakan zalim untuk menyembelih binatang yang halal di makan, kalaulah semua yang di halalkan oleh agama, tapi di katakan zalim oleh manusia, yang mana yang betul....apakah tindakan perusuh mencederakan Polis dan merosakan kenderaan Polis serta harta benda awam tidak zalim....