Selasa, 23 Ogos 2011

PANAS!! Bukti Sememangnya Masalah Sosial tak wujud di Kelantan!!


Heh.. tajuk tu saja buat gempak. Nak kasi pencacai Pas Kelantan rasa macam seronok sikit. Kata Kelantan Serambi Mekah? Islam kat sana kuat. Tapi.. masalah sosial terus berlaku.. nak kata sebab UMNO, Pas dah jadi kerajaan Kelantan lebih 20 tahun. Namun masalah sosial tetap berlaku. Nak kata kurang dari negeri BN yang lain pun tidak, malah lebih banyak ada la.

Sebab tu Mc kata Pas cuma tau cakap saja. Pemerintahan Pas dengan pemerintah UMNO, tak banyak beza. Lebih kurang saja. Malah sejak bersama dengan Dap, Pas semakin teruk.

Islam memang dah tak diperjuangkan lagi. Kebajikan? kat Selangor, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang, apa kebajikan yang mereka bagi pada rakyat?

Jangan hanya pandai berjanji. Buktikan dulu pada rakyat, kemudian baru fikir nak tawan Malaysia. Jaga negeri pun tunggang langgang, ada hati nak jaga Malaysia. Lingkup lah nampak gayanya..

McTheory:
Biar kita sesal dahulu, tapi janganlah kita sesal kemudian.. aduh..



1 ulasan:

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Salam buat semua.
Sesungguhnya manusia itu bersifat lemah dan dhaif. Allah jadikan nafsu bukan kerana untuk menjahanamkan manusia tapi kerana nafsu jugalah maka darjat manusia melebihi dan dicemburui oleh para Malaikat.

Andaikata nafsu dididik dengan sempurna maka ia bagaikan cahaya yang melepaskan manusia dari kegelapan ke matlamat yang benar.

Tapi jika dibiar bebas maka manusia kan terkurung hingga darjatnya terkebawah dan hina...semoga Allah pelihara kita dari sifat buas nafsu.......