Isnin, 15 Ogos 2011

PANAS!! NIK AZIZ KATA, BACAAN AL-QURAN TU BISING DAN MENGANGGU!!

I love Singapore!! Nik Aziz..


Petikal dari Haramkahdaily..

Mc rasa, setiap kali bulan puasa, akan ada bacaan Al-Quran. Dari Mc kecil sampai la besar. Namun kenapa sejak akhir-akhir ini, bacaan yang sudah sekian lama tu dikatakan menganggu? Apakah sejak 50 tahun yang lepas, ia tidak menganggu? Atau pihak yang membuat aduan tentang bisingnya bacaan Al-Quran ni sudah berlagak macam bos, hinggakan tidak mempertimbangkan sensitiviti orang lain.

Kalau kita nak kata bising, sekarang ni kalau mengikut kalender cina, bulan sekarang dikatakan bulan hantu. Bulan dimana pintu nereka terbuka,dan hantu-hantu keluar berkeliaran. Mengikut fahaman cina la. Pada bulan ni juga akan ada jamuan makan dan tarian-tarian seksi untuk hiburkan roh-roh jahat. Pada masa jamuan tu, tentunya ia serupa konsert dengan tarian yang menghairahkan.

Ini baru bising. Tapi ada masyarakat Islam Melayu komplen?

Tak ada, kerana kita menghormati adat mereka. Serupa juga dengan India, sembahyang pakai loceng, kadang-kadang dekat setengah jam dia goyang loceng. Pun bising juga. Ada sesiapa komplen? Tak ada sebab kita tahu itu agamanya.

Tetapi mengapa bila kena agama kita, mesti ada saja yang komplen. Itu tak bole, ini tak bole. Malah ia di sokong oleh umat Islam sendiri. Demi undi punya pasal, benda baik pun dia kata buruk.

Mc tak terkejut dengan komen Nik Aziz yang kata, bacaan Al-Quran bising dan menganggu. Sebabnya Mc tahu dia ni bukan Tok Guru sebenar, dia ni Ustaz sekolah rendah saja. Tup-tup masuk Pas, naik jadi MB Kelantan terus dapat Tok Guru. hmm.. sebab tu fatwa dia semua sesat.



Ha ha ha... bacaan Al-Qurang bisingkan.. apa ceramah Pas yang penuh dengan maki hamun tu, tak bising ke?
Rasanya, lagi teruk bisingnya, hingga menganggu anak kecil, orang tua uzur nak rehat. Betul tak?

McTheory
Mana lebih afdal, ceramah Pas, atau bacaan Al-Quran?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ulamak yang sebenar memperjuang dan mempertahankan akidah umat islam.Yang menyokong DAP bukan ulamak tapi ular dalam semak.

Tanpa Nama berkata...

belajar la agama islam secara mendalam..anda akan tahu kenapa tok guru berkata begitu.
-

Tanpa Nama berkata...

itulah hasilnya pas dah berjaya mendekatkan islam pada dap hingga ayat2 al quran pun di permain2kan oleh org2 kafir kononnya minat pada islam dan sekarang bacaan alquran dilarang menggunakan pembesar suara oleh org2 kafir yg konon minat pada islam itu...
lama kelamaan sinar islam akan lenyap di bumi P.P dan dibumi PR...
pas masih x sedar mereka diperbodoh2kan oleh puak2 kafir, pas terus menyokong dan mengadaikan maruah islam, apa saja kemahuan org2 kafir utk menyekat syiar islam...
sedihnya perkara ini berlaku di negara islam