Isnin, 8 Ogos 2011

PANAS!! NIK AZIZ TAK KISAH MELAYU ISLAM MURTAD, POLITIK LEBIH PENTING!!


Pok Nik ni, orang tanya lain, di jawabnya lain. Inikah jawapan dari seorang yang dipanggil Tok Guru? Ulamak Pas?

Orang suruh dia ulas mengenai serbuan JAIS ke gereja yang mengadakan majlis berbuka Puasa. Namun apa yang dia kata?

"mengingatkan anggota parti supaya tidak ‘bergeser’ sesama sendiri kerana ianya akan memberi ruang pada pihak lawan.


Menurutnya, segala masaalah seharusnya diselesaikan dengan baik dan jangan sekali-kali memberi ruang pada pihak lawan mengambil kesempatan di atas apa yang berlaku kerana ianya akan memberi keuntungan pada mereka."

Bukan dia nak ulas pasal isu, dia sibuk dok pesan supaya ahli dan penyokong Pas jangan bergaduh sesama sendiri. Ni ka Tok Guru yang konon-kononnya pejuang Islam? Ini ka?

Dia tak kisah melayu Islam murtad, janji jangan gaduh dan keluar Pas. Maknanya Pas lebih tinggi dan penting dari Islam la..

Apa nak buat, halal - haram, syurga - nereka, semua dia pegang. Sebab tu dia boleh cakap bongkak macam ni.

McTheory:
Pas dah makin teruk.. rosak terukk!!

6 ulasan:

seluruh persatuan pelajar melayu berkata...

Ibnu Abdil Hakam meriwayatkan, Yahya bin Said, seorang petugas zakat masa itu berkata, ‘'Saya pernah diutus Umar bin Abdul Aziz untuk memungut zakat di Afrika. Setelah memungutnya, saya bermaksud memberikan kepada orang-orang miskin. Namun saya tidak menjumpai orang miskin seorangpun".
Begitulah sejarah menuturkan mengenai gambaran kehidupan di masa pemerintahan Khalifah Umar bin Abdul Aziz. Kita seakan dibuat takjub akan kisahnya. Betapa tidak lagi ditemukan penduduk yang layak menerima zakat. Hal ini tak lain karena sistem pengelolaan dana zakat yang telus & cekap.
Kepada JAKIM dam menteri Ehwal agama Islam, yang ada lagi sifat kasihkan umat kita kena sama2 malu dalam pekara ini. Kerana malu itu perisai org beriman.Pungutan zakat dalam Negara bagi 2010 sekitar RM2.1 bilion mana agihan sebenarnya.
Untuk mendapatkan RM100-200 pun, begitu banyak kerenahnya. Sedangkan pejabat zakat kelihatan mewah, gaji pegawai dan bos begitu tinggi dan peralatan urusan juga begitu canggih.Janganlah jika kita gagal membantu – sedangkan kita mampu - kita menyalahkan orang lain yang membantu. Maka, banyak persoalan perlu masyarakat Muslim tanya diri sendiri sebelum menyalahkan orang lain. Tabiat menuding jari kepada orang lain untuk menutup kelemahan sendiri tidak akan dapat menyelesaikan masalah kita!
Tanggungjawab org Melayu terhadap Islam nampaknya dah berubah skarang ni. Tugas org Melayu ialah menyalahkan orang bukan Islam kalau Islam tergugat. Tak solat tak apa. Asalkan bila Islam tergugat, org Melayu melalak marahkan bukan Islam. Kita tahu siapa yg ajar semua ni. Dr Maza pun tahu siapa yg didik org Melayu jadi mcm ni.
Akidah orang islam sejati tak mudah la nak luntur. setakat dapat derma daripada gereja tu apa la sangat. Yg dok pandai cakap tentang tentang akidah muasabah la diri dulu. kalu perfect sgt dan beriman cari kelemahan dan betulkan. Bukan hentam kristian yg ingin membantu.
Jika dibincangkan di sudut bantuan, pada asasnya, kita tidak boleh menyalahkan orang lain kerana memberikan bantuan. Adalah menjadi hak setiap untuk memberikan bantuan kepada sesiapa yang mereka mahu.
Selagi mengikut peraturan dan undang-undang, seseorang boleh memberikan bantuan kepada sesiapa sahaja tanpa terbatas dengan agama atau bangsa.
In ikena tanya umno.
Penganut mazhab umno tahu mana perginya wang kebajikkan untuk rakyat miskin.
- Rkyat yang beragama kristian ingin membantu kaum melayu yang miskin , hidup papa keranda , bila mereka hulurkan kebajikan untuk melayu miskin , pelbagai fitnah dilontarkan tanpa bukti kukuh. sehingga anak syaitan umno kata mereka ingin murtadkan orang islam..oooi! Tuhan umno mengaja umatnya penganut mazhab umno supaya membezakan manusia ikut warna kulit dan ikutparti politik.
- Perjuang Islam mazhab umno , Perjuang ketuanan melayu, bila puak agama kristian berupaya menolong umat islam yang tidak berkeupayaan, maka kau lontarkan maki hamun, hingga memburukkan nama baik agama mereka. adakah kau mengikut ajaran islam?
- Wang masuk poket tuhan umno lagi, kroni umno makan gaji tinggi, hidup mewah....kau tanya seribu kalipun jawapannya tetap sama.

seluruh persatuan pelajar melayu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
seluruh persatuan pelajar melayu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
McTheory berkata...

Seluruh persatuan pelajar melayu yang bodoh!

Tolong komen sekali saja cukup la. Jangan ulang banyak kali. Kami bukan bodoh macam kamu. Masih belajar tapi sudah pandai nak tegur kerajaan. Habiskan belajar dulu, jangan menyusahkan orang dan kerajaan. Silap2 exam pun kantoi, lagi ada hati nak tegur kerajaan, balik study rajin2 la woii!!

mustaqim berkata...

mentaliti sppm nie adalh penyakit sume org dalam islam yang dari kecik disuruh baca alquran...tapi tak paham apa yg dibaca...

skang PAS sibuk nak bandingkan khalifah umar ab aziz dengn malaysia..sume cite sedap didengar je aku dgr pasal khalifah umar nie...adakah sppm tahu untuk bagaimana cara untuk mencapai negara yg sorang pun xlayak untuk zakat....cara dia adalah BERSATU.....orang islam dalam zaman umar abd aziz tue BERSATU.....TIADA HASA DENGKI...PAHAM....adakah melayu bersatu?????????????adakah melayu tiada hasad dengki????xyah tgk org lain...tgk diri sendiri hasad dengki x??????sapa yg tak mahu bersatu??????????????????sapa yg umno ajak berkali2 xmo bersatu sbb perasaan peribadi???????????????????????????????????????????????????????????????jawab dengan jujur...ALLAH dengar tue bulan posa nie

Tanpa Nama berkata...

Ko nie tak faham isu le seekor persatuan pelajar Melayu yang bodoh!

Kau cuba baca isu ini di akhbar perdana dan fahami betul2 apa yang gereja dapat selepas bagi (zakat)?

Kurang dah pahala pose kau sbb dari bait2 kata-kata kau, kau menyokong adenga kristianisasi... agenda murtad yang sangat ditegah oleh Islam.

Ko habiskan belajar dulu, bnyk yg ko kena tahu. Kurangkan baca akhbar fitnah terutama harakah.

Pendokong PAS seperti ini wajib diperangi...

Lagi satu mazhab Umno lebih mantap dari Ajaran PAS yang sesat kerana UMNO menentang gejala murtad tapi PAS menyokong usaha itu!!!

Takkan ko nak tanya kenapa pula aku ckp mcmtu? Sendiri kena baca le brok...