Sabtu, 17 September 2011

HEMPUK PALA!! Demo Anti Mat Sabu Kat Sungai Petani, Kedah!!

demo anti mat sabu yang buta sejarah

geng ni tak puas hati dengan mat sabu 

habis la mat sabu.. bungkuih laa..


sumber Mc ambil dari Blog H H

Waris, bekas dan juga polis yang bertugas, semuanya tak puas hati dengan Mat Sabu. Kenyataannya yang menuduh Polis sebagai alat british dan tidak mengiktiraf polis bukit kepong sebagai pejuang kemerdekaan telah melukakan hati banyak pihak.

Pas harus sedar, akibat daripada Mat Sabu ni, kaum Melayu Islam sudah membuka mata seluas mungkin, umpama baru sedar dari mimpi. Ramai yang dah tolak Pas mentah-mentah selepas Pas sendiri yang membuktikan bahawa mereka menyokong komunis.

Perjuangan Pas bersama Dap dan Pkr, tidak seperti mana perjuangan Pas dahulunya.. Dulu UMNO dilihat membelakangkan Islam, kini Pas mengantikan tempat UMNO, malah perbuatan Pas lebih teruk dari UMNO.

Dulu sekurang-kurangnya UMNO ketua parti dalam komponen BN, UMNO banyak bertolak ansur dalam hal sensitiviti perkauman. Sebab tu ada kilang arak, kandang babi, pub, judi dan beberapa tempat yang dilarang. Semua itu wujud atas kerana permintaan kaum lain. Syaratnya pun hanyalah untuk orang bukan Islam.

Tapi semua ini dipertikaikan Pas hingga rakyat melihat UMNO pula yang menyebabkan kerosakkan dalam masyarkat. Namun Allah maha besar! Maha mengetahui! Apabila sampai Pakatan Rakyat mentadbir negeri. Barulah kita sedar, bahawa Pas sebenarnya lebih teruk dari UMNO dalam menjaga hak Melayu Islam malah,  Pas hanya pengikut tegar Dap dan Pkr. Tidak berhak bersuara apabila Islam dihina.

Pas bukan ketua didalam Pakatan Rakyat. Pas juga tidak berkemampuan mempertahankan Islam jika dicemar. Pas tidak mengaku mereka bangsa Melayu, malah mempertikaikan UMNO apabila memperjuangkan bangsa. Jadi apa bagusnya Pas jika nak dibandingkan dengan UMNO? Adakah hanya sebab imej? Imej Pas lebih alim dari UMNO, atas sebab demikian UMNO di tolak?

Yahudi pun pakai kopiah, Singh pun pakai serban. Tapi itu bukan bermakna mereka Islam.. Tak semestinya pakaian melambangkan Islam, didalamnya hatinya juga Islam. Mana tahu jika itu hanya topeng untuk tarikan sokongan pada pihak mereka?

Politik adalah politik, politik bukan agama. Agama itu suci, politik itu kotor. Kita boleh beragama semasa berpolitik, tapi kita tak boleh politikkan agama. Itulah yang Pas buat selama ini, mereka politikkan agama.

Wajah mereka Islam yang hebat, namun itu hanya kepura-puraan. Islam hanyalah jenama dan barang dagangan bagi mencari pengaruh dan kuasa.

McTheory:
Ayuh tolak Pas untuk selamatkan Islam dan Melayu..

5 ulasan:

C L J berkata...

Tak apa ... nanti PRU 13 nih dia lari gi tanding ka Pahang ka kat Negeri 9 ka. tak kiralaa asal tempat baru dan orang tak kenal lagi anu dia tu ....

Tanpa Nama berkata...

mah.......kerongkong abg ada bulu mah...entah la bulu apa pon tak tau...rasa sekali macam serbok asam boi aja ni....

Tanpa Nama berkata...

cepat2la bentang dua akta ganti ISA tu..aku nak tengok mat sabu jd sabun!!

Tanpa Nama berkata...

PAS hanya pandai berkata2 tapai tak pandai mmbuktikan fakta.

Tanpa Nama berkata...

aduh mat sabu best.