Rabu, 21 September 2011

PANAS!! Bangla lebih baik dari Rakyat Malaysia..


Isu ni mengarut dan tak wujud pun. Tapi puak Pakatan haram ni tak sudah-sudah dok mainkan isu bangla ni. Mereka ni memang pandai cari isu, yang tak wujud pun dorang boleh buat serupa isu ni wujud. Walaupun Bangladesh sendiri yang menafikan semua ni, tetapi puak baghal Pakatan Haram ni dok tak faham serupa tu juga la. Agaknya, puak Pakatan ni dah tukar bahasa kot, sebab tu susah sangat nak faham bahasa melayu.

Kalau baca tajuk di atas tu, Mc tahu, ramai yang panas punya bila baca. Tapi rilek dulu, Mc bukan tujukan pada semua rakyat Malaysia, Mc tujukan pada yang tertentu saja. Pada rakyat Malaysia yang tak pernah bersyukur menjadi rakyat Malaysia. Orang luar berebut-rebut datang ke Malaysia untuk cari rezeki, untuk sara diri dan mengaut hasil di bumi Malaysia, tapi orang kita? masih dok baring, lena dan bermimpi.

Bila diri susah, miskin dan tersepit, mulalah cari sebab untuk salahkan orang lain. Diri sendiri tak disalahkan, orang lain pulak yang jadi mangsa. Paling teruk kena, ialah kerajaan. Walaupun berbillion duit kerajaan bagi subsidi, dan kurangkan kos sara hidup. Namun masih ramai lagi yang tak sedar, tamak dan tak tahu berfikir yang mana betul dan yang mana salah.

Bangla kat Malaysia pun ramai yang kaya dari rakyat Malaysia. Nak kata bangla ni datang bawa harta, rasanya tak kot. Masing2 datang tangan kosong, tapi berkat rajin dan usaha, mereka berjaya kumpul harta dan lebih berjaya dari orang tempatan kita. Sebab tu, bangla suka duduk Malaysia. Sebab senang nak cari rezeki katanya. Sedangkan ada segelintir rakyat Malaysia yang tak tahu bersyukur dengan apa yang ada, sentiasa nak lebih, bila tak dapat, mulalah hentam kerajaan.

Patutnya orang macam ni, dihantar tinggal di Bangla, baru mereka tahu, betapa susahnya hidup di negara orang. Betapa susahnya nak cari rezeki, Mc rasa tak sampai beberapa bulan dok sana, puak yang dok kutuk Malaysia ni pakat nak balik sini kot.

Negara kita ni sudah hampir sempurna, sudah lama merdeka, tapi masih ramai yang tak tahu bersyukur dan menghargainya. Hinggakan sejarah dan bendera pun nak ditukarnya.

Puak yang nak tukar bendera dan tukar sejarah ni, patutnya dihalau dari Malaysia. Ada pun buat semak saja. Baik bagi warganegara kat Bangla dari bagi kat rakyat Malaysia yang tak sedar diri.

McTheory:
Bangla lagi pandai fikir dari puak Pakatan Haram..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Silap Tajuk: "BANGLA LEBIH BAIK & PATRIOTIK DARI RAKYAT DAP-PKR-PAS MALAYSIA"