Selasa, 18 Oktober 2011

GEMPUR!! Padang Sanai, Pas mungkir janji, UMNO yang salah?



Bila semalam ada rakyat GAGAH buat demonstrasi bertujuan untuk kerajaan negeri menyelesaikan masaalah, aku ingatkan depa akan kata "Ya, demi rakyat kami akan selesaikan".

Bukannya banyak manapun yang nak kena kata, tak sampai 10 patahpun.  Tapi sebaliknya pihak kerajaan negeri melalui orang yang mereka harap untuk menjadi wakil kepada rakyat sebaliknya bersilat menggunakan lidah untuk menepis apa yang telah beliau ikrarkan dulu. Eleh...ikrar nak dapatkan undi saja.  Lepas dapat undi, menang...lepas menang dapat jadi ahli parlimen, lepas jadi ahli parlimen dapat elaun, lepas ni kalau kalahpun dah dapat pencen, apa nak heran.  Janji kepada rakyat entah kemana lepas tu buat-buat tanya pula janji yang mana.


Cepat sungguh depa lupa janji-janji semasa berkempen dulu dan la ni buat-buat serupa orang nyanyuk yang hilang ingatan tahap 'TOTAL LOST'. Kalau dah sampai tahap 'TOTAL LOST' ni, mana boleh kita bagi peluang untuk jadi wakil kita nanti sekali lagi.  Bye-bye jerlah...  Kalau setakat nak menyalak-menyalah orang lain tak perlulah usaha berkempen dan berjanji macam-macam selepas tu buat-buat lupa.  Rakyat kedah dari hari ke hari semakin jelas dapat menilai mutu perkhidmatan wakil-wakil yang mereka hadiahkan mandat dari kalangan Pakatan Rosak.

Aku nak 'quote' satu perenggan untuk rakyat Kedah khasnya dan Malaysia amnya nilai sendiri.
YB Nasir Zakaria mendengar segala penderitaan yang ditanggung oleh penduduk di kampung ini dan beliau berjanji akan berusaha sedaya mungkin bagi menyelesaikan dengan membawa perkara ini kepada YAB Menteri Besar bagi mencari jalan penyelesaian yang terbaik. - blog tun telanai
Kenyataan diatas dibuat pada 18hb Mei 2008.

Kemudiannya  tengok pula lidah YB ini bermain silat pulut tanpa gendang serunai:

Kedua: Saya ingin merujuk kepada dakwaan saya berjanji untuk menyelesaikan isu tanah. Saya tidak tahu janji mana yang dimaksudkan. 

Kenyataan paling terbaru, iaitu pada 30hb Sept 2011

Oleh kerana sudah tersepit dengan langkah sumbang silat pulut tanpa gendang-serunai, maka tiada jalan lain lagi yang beliau nampak melainkan jalan yang paling mudah ialah menyalak menyalah orang.  Jalan keluar paling senang bro.....

Janji memang pandai, bila nak buat, mula la meroyan tuding sana-sini.

Pelantaq Hujah

McTheory:
Apa kata kita bagi jalan keluar untuk orang yang suka mungkir janji ni..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KAlau janji tak ditunaikan,munafiklah namanya.

Tanpa Nama berkata...

Woi. Hampa janganlah dok kutuk Nasir. Kesianlah Kat Dia. Dia tu Dok kat kampung Masjid. Dekat kampung aku jugak.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin PAS majoriti MUNAFIQ
Mahfuz tu Munafiq besar yg dibela PAS
Balaci/anjing2 PAS pula menjilat tk tentu pasai.. lawan UMNO tkdk sebb yg jelas..


Yb Nasir tu sekor lagi kepala Haprak PAS Kedah..bodoh tp nk jd YB.!

Tanpa Nama berkata...

hey musibat macai...