Khamis, 20 Oktober 2011

HANGGIT TERBAKAQ!! AWANG HITAM UNGGULI CARTA JENAYAH DI MALAYSIA

                                                                  mr black



Masalah jenayah dan sosial yang ditimbulkan warga Afrika di negara ini bukanlah sesuatu yang baru malah kini semakin meruncing yang memerlukan tindakan drastik kerajaan untuk mengatasinya.
Salah satu puncanya ialah warga Afrika berkenaan bebas berada di negara ini dengan helah belajar di kolej swasta. Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendapati sebahagian besar warga Afrika khususnya yang terlibat dalam jenayah komersial dan narkotik yang ditahan adalah pelajar kolej swasta.

Statistik Imigresen pula menunjukkan seramai 29,000 pelajar warga Afrika berdaftar secara sah di kolej-kolej swasta di seluruh negara namun jumlahnya disyaki berlipat kali ganda jika mengambil kira mereka yang tinggal melebihi masa.
Bagaimanapun masalah kebanjiran warga Afrika yang melibatkan Kementerian Pengajian Tinggi yang bertanggungjawab terhadap kemasukan pelajar manakala Jabatan Imigresen mengeluarkan pelekat pas pelajar, dilihat gagal dikawal.


Menurut sumber pegawai kanan PDRM, masalah yang ditimbulkan warga Afrika dilihat meruncing kerana mereka dikesan melakukan pelbagai jenayah berkaitan dadah dan komersial serta menimbulkan masalah sosial.
Lebih buruk katanya, apabila mereka secara berterusan berjaya memperdayakan warga tempatan sebagai mangsa seperti keldai dadah dan kambing hitam dalam jenayah lain.

“Jika dilihat semula dalam kes-kes sebelum ini, kebanyakan warga Afrika yang ditahan terdiri daripada pelajar kolej swasta dan ia dibuktikan melalui kad matrik yang ada bersama mereka.
“Mungkin kad matrik tersebut menjadi ‘lesen’ untuk mereka bergerak bebas dan berada di negara ini kerana jika tidak pergerakan akan terhad dan semakin berisiko apabila diperiksa pihak Jabatan Imigresen,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Tambahnya, berdasarkan laporan yang diterima oleh pelbagai jabatan di Bukit Aman, hampir setiap hari ada warga Afrika ditahan kerana terlibat dengan jenayah.
Menurutnya, berikutan itu, tindakan drastik perlu dilakukan oleh kerajaan sebelum masalah yang ditimbulkan warga Afrika menghantui penduduk tempatan.
Sementara itu, Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah turut bimbang dengan trend kolej swasta yang memudahkan rakyat asing terutama dari benua Afrika mendapatkan pas pelajar tanpa diwajibkan menghadiri kelas kerana ia didapati telah meningkatkan masalah jenayah khususnya pengedaran dadah.

Beliau berkata, kebimbangan itu memang berasas apabila polis hampir setiap hari memberkas pengedar dadah terdiri daripada warga asing terutama dari Nigeria.
Malah, ujarnya, dalam hampir setiap minggu, polis dan Jabatan Imigresen ada merampas antara empat dan 12 kilogram dadah yang cuba diseludup melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan Terminal Penerbangan Tambang Murah (LCCT) di Sepang.

“Ini (masalah salah guna pas pelajar) adalah serius kerana ia boleh meningkatkan kejadian jenayah terutama pengedaran dadah, pelacuran dan penipuan,’-UTUSAN

ANTARA JENAYAH YANG MELIBATKAN AWANG HITAM


DADAH
BLACK MONEY
PELACURAN
PENIPUAN INTERNET:(BERLAKON HENSEM CAM BRAD PIT PADAHAL HITAM MELEGAM)
MASALAH SOSIAL:KAKI MABUK,KAKI BETINA,BUAT KACAU,BERGADUH,BAWA KERETA CAM TERER JALAN KAT SINI,PADAHAL LESEN PUN X ADA.

SEHARUSNYA PIHAK BERWAJIB SAMA ADA KPT,IMIGRESEN,KDN HARUS MENGEHADKAN BILANGAN AWANG HITAM BOKCHEH NI.DAH LA MALAYSIA NI BERSEPAH DENGAN INDON,BANGLA,MYANMAR,NEPAL,INDIA,SAMPAI KEDAI KEDAI KAT JALAN TUN TAN SIEW SIN DIMILIKI OLEH MEREKA DAH JADI MACAM NEGARA DEPA.AKTIVITI MEREKA IALAH BERKUMPUL RAMAI MAKAN SIRIH LUDAH MERATA2.LINTAS JALAN SESUKA HATI BERAMAI2..RELA DENGAN IMIGRESEN BILA NAK BUAT RUSH DEKAT JALAN TUN TAN SIEW SIN NI..


                                                                                JALAN TUN TAN SIEW SIN


 PMK
NAIK PENING BAU KETIAK GENG2 NI KALAU LALU SEBELAH

Tiada ulasan: