Isnin, 3 Oktober 2011

TUDIAA!! Apabila RPK bercakap pasal Ketuhanan!


Salam semua..

Mc ni bukan la pengikut sangat blog RPK ni, pemfitnah nombor satu negara. Dia punya talent, orang lain pun tak boleh buat. Sendiri bikin cerita, sendiri ulas, sendiri sebar dan sendiri mengaku betul. Kemudian lari sembunyi keluar negara. he he he.. hebat sungguh.

Kali ni si RPK membawakan soal topik ketuhanan. Jelas sekali ia berkait rapat dengan hukum hudud. Pada siapa yang kenal dengan si RPK, mesti tahu bahawa dia ni mungkin Islam atas line saja. Tolak sana jatuh, tolak sini pun jatuh. Maknanya walaupun dia mengaku Islam, tapi lebih ke arah liberal.

Paling istimewa, RPK menyokong tulisan Zainah Anwar (SIS) di dalam The Star ‘No hudud please, we’re Malaysians’ kemudian mengambil tiga komen pihak yang tidak bersetuju dengan Zainah dan menyiarkan semula, dengan niat yang kurang baik. Seolah-olah mahu mempersendakan mereka yang menyokong hudud.

Seperti biasa, RPK amat pandai menyusun ayat, walaupun dia hanya untuk menerangkan kewujudan Tuhan, suruhan dan larangannya. Namun ayat pusing-pusingnya membuatkan orang bagaikan percaya dengan apa yang dia tulis. Sedangkan hakikat sebenar, nothing! kosong! zero!


Motifnya hanyalah untuk mencela tiga komen penyokong hudud, dan dalam masa yang sama dia turut memperlekehkan hukum Allah. Jika anda seorang Islam, tetapi tidak mempercayai hukum hudud, ini maknanya landasan Islam anda bagaikan serong.

Mungkin ada yang mengatakan DS Najib juga menolak hudud? No! beliau tidak cakap beliau menolak, cuma kurang sesuai untuk perlaksanaan pada waktu sekarang. Sama juga dengan Pakatan, yang tidak memasukkan hukum hudud dalam perlaksanaan lepas menang dalam buku Jinggaynya itu.

Sebagai seorang umat Islam, semestinya kita menerima hukum hudud. Sebagai hukum Allah SWT.

Andaikata sampai masa untuk melaksanakan hukum tersebut. Insyallah kerajaan pasti akan melakukannya, sedarkah anda bahawa, hari demi hari, kerajaan Malaysia cuba menerapkan pentadbiran Islam di dalam pentadbiran kerajaan. Semuanya dilakukan dengan perlahan-lahan, malah sistem ekonomi Islam pun diterima baik oleh yang bukan Islam.

Kita kena mengunakan akal dan kebijaksanaan yang Allah kurniakan kepada kita. Bukan hanya main serbu saja.

Sambung balik cerita RPK.

Bila RPK membuat artikel terbabit yang tidak menyokong hudud, ternyata begitu banyak komen yang menghina hukum Islam, akibat tidak faham apa itu hukum hudud. Tahulah, kaki komen di blog RPK tu lebih kurang otak macam dia la jugak.

Banyak juga komen yang menghina dan merendahkan hukum Islam malah mempertikaikan kewujudan Tuhan. Masyallah.. kalau tak suka pun, jangan la sampai menghina agama orang lain. Kalau tak percaya, boleh klik sini.

McTheory:
Apa motif sebenar artikel RPK ni?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Blogger umngok bila berblogger tulisan mcm bagus n baik saja. Blogger upahan mcm korang umpama najis. Umngok yg tolak hudud, sb tu umngok kafir.

Tanpa Nama berkata...

mamat cibai kat atas ni cakap macam lu tu konfirm masuk syurga... mulut lu macam cibai la..

Tanpa Nama berkata...

woi tanpa nama 12.02pm....kalau umno kafir, Pas dah lama kafir sbb tak brani laksana hudud....kalau stakat dok canang hudud je, tak payah nak ngaku bagus....kalau brani laksanakan hudud di kelantan...kat kedah dah confirm tak buat....itupun kalau Pas brani langkah mayat Khalifah Sinngh la....hahaha....mmg mulut mamat 12.02pm cam cibai