Rabu, 5 Oktober 2011

TUDIAA!! Bep! Bep!.. Musang Berbulu Ayam di agensi kerajaan di Kesan??

sekadar illustrasi penulis..


Merujuk kepada tulisan Zaini Hassan di Utusan Malaysia, yang menceritakan betapa seriusnya kejadian pengkhianatan di agensi kerajaan yang sepatutnya memupuk semangat cintakan negara dan kerajaan, tetap dipenuhi dengan musang2 berbulu ayam.

Perkara musang berbulu ayam ini memang taktik yang sudah lama di pakai oleh si Anwar. Bapak pada segala musang. Musang tua ni memang pandai menyusun dan mengerakkan orangnya untuk mendapatkan apa yang beliau impikan. Sama seperti beliau di dalam UMNO dahulu.

Siapa diantara orang UMNO tidak mengingati bagaimana Anwar menyelusupkan semua musang2nya kedalam kebanyakkan kementerian, pemuda, agensi kerajaan dan badan2 penguatkuasaan negara.

Tidak ingatkah, bila Anwar jatuh, berapa ramai yang ikut sekali jatuh? Banyak.. tidak terkira banyaknya..

Tidak ingatkah kenapa Tun Dr Mahathir membatalkan wang not rm500 dan not rm1000?

Kenapa not wang itu boleh hilang dari dalam Malaysia dengan jumlah yang besar. Bagaimana boleh hilang? Sebab dulunya Gabenor Bank Negara pun orang Anwar juga. Bila dia jatuh, dia petik suis untuk jatuhkan ekonomi dan pentadbiran kerajaan, memang agak lumpuh kerajaan buat sementara waktu, hinggakan  penerangan kes pemecatan Anwar pun tidak sampai kepada rakyat kerana ada agensi yang tidak salurkan perkara tersebut dengan betul.



Anwar plan konspirasi nak ambil alih tampuk kerajaan dari Tun Dr Mahathir sejak tahun 1994 lagi. Ingatkah anda bagaimana Anwar menyingkirkan Tun Ghafar Baba? Dengan mengunakan pengaruh kementerian penerangan dan penerangan UMNO. Anwar membuat PC di Bangunan UMNO, PWTC dan mengumumkan bertanding Timbalan Presiden UMNO berlatar belakangkan dengan sokongan menteri2 kabinet dan MT UMNO.

Berbekalkan dengan imbuhan dan peruntukkan yang besar, Anwar mengalahkan Tun Ghafar dengan mudah.

Sebab tu dari dulu Mc kata Anwar ni bapak konspirasi, bapak pada segala musang.

Beliau berkonspirasi nak jatuhkan Tun Dr Mahathir, namun orang2 Tun cepat sedar, malah mematahkan serangan sulitnya dengan buku 50 dalil 'kenapa Anwar tidak layak jadi PM'. Kemudian membongkarkan kegiatan sulitnya, iaitu 'mengunyit dan menutuh' hinggakan kecoh di parlimen, pada masa inilah Mat Sabu mengeluarkan fatwa dan gelaran Anwar Al-juburi.

Adakah anda lupa pada semua itu?

Biasala melayu mudah lupa..

Kali ni perkara yang sama wujud lagi, orang Anwar sudah mula menyelusup masuk. Sudah la yang ada pun belum lagi di singkirkan, ini pula ada lagi yang masuk. Banyak pulak tu.. Agensi kerajaan yang di syaki terlibat adalah BTN.

Sememangnya dari dulu lagi BTN, Anwar yang pegang, jadi tak hairanlah jika masih ada musang anwar di dalam agensi tu.

Namun apa yang perlu kita bimbang, mereka mengrekrut musang2 baru untuk di hantar ke agensi2 kerajaan yang lain bagi memporak peranda dan bocorkan maklumat penting kerajaan.

Takut ada dokumen rahsia kerajaan yang diserahkan kepada pihak asing. Mereka ni sanggup membuat apa saja semata-mata untuk rosakkan Malaysia. Tak dapat cara baik, cara jahat mereka akan guna. Sejarah membuktikan segalanya..

Pihak bertanggung jawab perlu menyelidik menyekat perkara ini dari berterusan. Jangan sampai pisang berbuah dua kali.

Jangan dah jadi barah, baru nak ubat.. dari berubat, baik mencegah..

McTheory:
Jangan tunggu lama2.. bertindak saja..

8 ulasan:

amir albahri berkata...

Soal 1 : Bagaimana hukumnya seseorang yang menghina @ merendahkan orang-orang yang multazim (berpegang teguh) atau beramal dengan perintah Allah dan Rasul-Nya?
Menghina @ merendahkan orang-orang yang berpegang teguh atau mengamalkan perintah Allah dan Rasul-Nya adalah haram dan sangat bahaya sekali, kerana dikhuatirkan orang tersebut akan terjatuh pada penghinaan terhadap orang yang istiqomah di atas agama Allah dan jalan yang ditempuh oleh mereka.

Keadaan mereka tersebut menyerupai keadaan orang yang disebutkan oleh Allah dalam Al Qur’an yang artinya : "Dan jika kamu tanyakan kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu). Sungguh mereka akan menjawab: ‘Sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja’. Katakanlah (ya Muhammad): ‘Apakah dengan Allah, ayat-Nya dan Rasul- Nya kalian menghinakan @ berolok-olok?’. Tidak ada maaf atas kamu semua, sungguh kamu semua telah kafir sesudah beriman". Sesungguhnya ayat yang mulia ini diturunkan kepada orang-orang munafik yang menghina dan merendahkan Rasulullah bersama para sahabat y. Keadaan akhir mereka mendapatkan azab dari Allah Azza wa Jalla.

cuba kita rujuk
(Q.S.Al Muthaffifin : 29-36).. bimbang-bimbang kelak jatuh kepada diri kita..

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan musang2 berbulu ayam tu datangnya dari negeri Kelantan... jadi berhati2 lah...!!!

Tanpa Nama berkata...

musang berbulu ayam = gunting dalam lipatan = pengkhianat.

amir albahri berkata...

Soal 1 : Bagaimana hukumnya seseorang yang menghina @ merendahkan orang-orang yang multazim (berpegang teguh) @ beramal dengan perintah Allah dan Rasul-Nya ?

Jawaban: Menghina @ merendahkan orang-orang yang berpegang teguh @ mengamalkan perintah Allah dan Rasul-Nya adalah haram dan sangat bahaya sekali, kerana dikhawatirkan orang tersebut akan terjatuh pada penghinaan terhadap orang yang istiqomah di atas agama Allah dan jalan yang ditempuh oleh mereka.

Keadaan mereka tersebut menyerupai keadaan orang yang disebutkan oleh Allah dalam Al Qur’an yang ertinya : "Dan jika kamu tanyakan kepada mereka (tentang apa yang mereka lakukan itu).
Sungguh mereka akan menjawab: ‘Sesungguhnya kami hanyalah bersenda gurau dan bermain-main saja’.

Katakanlah (ya Muhammad): ‘Apakah dengan Allah, ayat-Nya dan Rasul- Nya kamu semua menghinakan @ berolok-olok?’. Tidak ada ma’af atas kamu semua, sungguh kamu semua telah kafir sesudah beriman".

Sesungguhnya ayat yang mulia ini diturunkan kepada orang-orang munafik yang menghina dan merendahkan Rasulullah bersama para sahabat y. Keadaan akhir mereka mendapatkan azab dari Allah Azza wa Jalla.

Maka peringatkanlah orang-orang yang menghinakan ahlul haq (orang-orang yang mengamalkan kebenaran) dari ilmu agama Allah, kerana Allah berfirman yang ertinya : "Sesungguhnya orang- orang yang berdosa, adalah mereka yang dahulunya (di dunia) menertawakan orang-orang yang beriman. Dan apabila orang-orang yang beriman lewat di hadapan mereka, mereka saling mengedipkan matanya.

Dan apabila mereka melihat orang-orang mukmin, mereka mengatakan: ‘sesungguhnya mereka itu benar-benar orang-orang yang sesat’. Padahal orang-orang yang berdosa itu tidak dikirim untuk penjaga bagi orang-orang mukmin.

Maka pada hari ini (di akhirat) orang-orang yang beriman metertawakan orang-orang kafir. Mereka (duduk) di atas dipan-dipan sambil memandang. Sesungguhnya orang-orang kafir telah diberi ganjaran terhadap apa yang dahulu mereka kerjakan".(Q.S.Al Muthaffifin : 29-36)

(Diterjemahkan dari Kitab Asilah Al Muhimmah dan Majmu’ah As Ilah)

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MENGGUNAKAN GAMBAR INDIVIDU YANG TIDAK BERKAITAN.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MENGGUNAKAN GAMBAR INDIVIDU YANG TIDAK BERKAITAN.

Tanpa Nama berkata...

Salam Sejahtera,

Bolehkah saya tahu gambar siapa yang anda superimposekn kepala musang itu?

Tanpa Nama berkata...

Berlaku adil lah kepada kakitangan awam. Mereka ni kebanyakkan dipesong oleh musang berbulu ayam ini.
Kalau dah tau, sapa musang tu, tunggu apa lagi. Open la sikit macam orang putih. tengok kat britain, dia ambik masa tak lama nak sapu demonstrasi disana.Bezanya orang melayu sangat berlembut sehingga dipijak kepala pun boleh. ini bukan cerita perkauman tapi yang pijak kepala orang melayu adalah orang melayu sendiri.
satu lagi perkara, orang yang suka sengih sengih tu amat bahaya.