Ahad, 2 Oktober 2011

TUDIAA!! Pas Tengah Mimpi Basah Di Pulau Pinang!!


Melihat pada artikel ini, Mc nak tergelak pun ada. Pas nak kuat macam mana kat Pulau Pinang? Berapa kerusi yang Pas ada kat Pulau Pinang ni? Agak-agaknya Guan Eng nak bagi lebih ka kat Pas? Kalau dia bagi lebih, mana dia nak campak calon Dap Melayu? Sedangkan kerusi PKR pun depa cantas ambil kat depa, ni Pas nak minta lebih? he he he..

Pas agaknya masih buta dengan Dap dan masih lagi dalam 'mimpi basah' apabila menganggap Dap ni berniat baik di Pulau Pinang. Cuba Pas mengucap dua kalimah syahadah, kemudian tarik nafas dan buka mata luas-luas. Tengok apa yang Dap buat di Pulau Pinang untuk kaum Melayu. Ada tak sebarang perkara atau aktiviti yang baik untuk kaum melayu di Pulau Pinang. Ada tak?

Rumah murah, ada tak? gerai makanan, atau medan selera ada tak untuk penjaja melayu? yang ada lagi di robohkan.


Di bahagian Pulau, kampung melayu cuma tinggal di Teluk Bahang, bahagian hujung-hujung Pulau Pinang, dengan Balik Pulau. Kawasan lain, semuanya bertaraf tinggi dan mewah.

Agaknya Guan Eng mesti tengah fikir macam mana nak halau melayu kat Teluk Bahang dengan Balik Pulau. Sebab tanah kat situ pun tepi laut jugak, kalau dapat buat kondo atau apartment mewah, lagi masyuk duitnya.

Kondo dan apartment yang setengah juta dan berjuta-juta tu untuk orang Melayu ka? Rasanya orang Malaysia kat Pulau pun berapa kerat saja yang mampu beli.

Dulu pembangkang pernah kata, tak guna kalau buat bangunan besar-besar kalau kita hanya tengok saja. Sama la kesnya sekarang seperti di Pulau Pinang, apabila rumah besar dan mewah, kebanyakkannya di milik oleh warga asing. Rakyat Malaysia? Nak beli rumah pi duduk sebelah Bagan sana. Pulau depa punya.

Pas? Tengok saja sambil mimpi basah malam pertama..

Punggaahhh..

McTheory:
Macam tu kata nak kuat? adehh..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PAS KATA DIA TELAH BERJAYA DI PULAU PINANG, BERJAYA KERANA ADA DUA KERUSI ITU PUN TUNGGU MASA DAP NAK RAMPAS MELALUI CALUN MELAYU YANG TIDAK ADA SEMANGAT MELAYU. DAN KEMUDIANNYA HALAU PAS DARI PULAU PINANG BERSAMA-SAMA MELAYU PULAU PINANG - KITA TUNGGU DAN LIHAT. TETAPI PEMIMPIN PAS KATA - TAK APA ITU KHALIFAH BUAT APAPUN TAK APA, ALA ALLAH TAK TENGOK PADA KAUM DAN BANGSA.

Tanpa Nama berkata...

Sapa2 pun layak utk bermimpi... Hantam sajer laa, Labuu...!