User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Sabtu, 12 November 2011

KASI PANAS!! Kisah Bob Lokman MURTAD kan rakyat Johor part2


Dulu Mc pernah melaporkan bahawa Bob Lokman khawarij paling pelawak popular dikalangan puak Pas, telah menghukum fatwa rakyat Johor yang bekerja di Singapura adalah murtad. Nak baca klik sini

Selepas itu Bob Lokman berceramah di Dewan JKKK, Kg Baru, Sg Ara Bayan Lepas. Dihadapan hadirin beliau mengulangi serangan terhadap rakyat Johor bahawa mereka jatuh murtad.Menariknya kalangan khawarij PAS percaya dengan dakwaan Bob sambil bertakbir.


Hujahnya "Kerja di Jurong Singapura,duduk Ulu Tiram, Jam 5 pagi dah keluar dari rumah, 7 pagi dah sampai tempat kerja. Berapa lama 10 tahun dah mereka tak sembahyang subuh?"

Ujarnya lagi "10 tahun tak sembahyang subuh shiekh!! , pergi kerja 5 hari seminggu kemudian cuti hari Sabtu dan Ahad barulah dia (rakyat Johor) qado sembahyang, dia qado tidor hingga bangun paling awal tu pun sampai 10 pagi!!"

Katanya lagi "dalam tauhid termasuk dalam bab riddah perbuatan murtad adalah perbuatan dia(rakyat Johor) Habis semua jatuh murtad kemudian tak payahlah nak pergi jumpa Mufti Perak Harussani nanti dia kata pulak tak apa sebab tak tau diri dah jatuh murtad"

Dengan angkuh dan dengan sifat ujub Bob Lokman mengaku didepan hadirin kononnya beliau baru mendapat hidayah!

Sebenarnya apa yang Bob Lokman maksudkan beliau baru mendapat hidayah untuk mengkafirkan umat Islam Johor! Sambung baca di SINI

Tahukah Bob bahawa tidak semua orang yang menetap di Johor dan kerja di Singapura adalah rakyat Johor?  Malah ramai perantau yang merantau tinggal di Johor untuk bekerja di Singapura adalah dari negeri-negeri lain. Paling ramai dari negeri Kelantan. Negeri Nik Aziz. Apakah mereka itu juga murtad?

Rakyat Johor kebanyakannya bekerja di Singapura paling lama pun 4 tahun kerana selepas itu mereka terpaksa tunggu untuk dapatkan permit baru selama 3 bulan, Itu pun kalau dapat. Kalau tak dapat, maka kontrak mereka tidak dapat disambung.

Sebab itu kebanyakkannya bekerja di Singapura untuk mengumpul wang, kemudian balik Malaysia buka perniagaan sendiri.

Tuduhan Bob mungkin hanya berdasarkan beberapa kes terpencil. Namun menjatuhkan hukuman murtad pada kesemuanya adalah satu keterlaluan. Lebih-lebih lagi, mungkin berapa kerat rakyat Johor yang kerja di Singapura, yang ramainya hanyalah perantau dari negeri lain.

Namun memurtadkan seseorang Islam adalah tuduhan yang amat berat. Apakah rakyat Johor mahu berdiam diri?

McTheory:
Nak tengok saja ka, gemuk ni kutuk hangpa oii..

4 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

jahanam bob...

Tanpa Nama berkata...

mcmnie ker yg d katakan baru dpt HIDAYAH...??? smpai melayakkan BOB JHNM nie mmurtadkan org ngri aku nie..!!!!

orang johor berkata...

Yang kaki tak sembahyang tu boleh sembahyang pun dia tak sembahyang,tapi kalau orang sembahyang dia akan cari masa juga untuk tunaikan solat walaupun dlm perjalanan nak pergi kerja.

Tuduh semua orang tak sembahyang sbb kerja kemudian hukum sampai jatuh murtad ni kerja orang jahil terutama yang baru menganut agama pas.

Kesian bob orang bertaubat dia nak bertaubat tapi bertobat dalam agama pas.Nasib kaulah bob.

Tanpa Nama berkata...

Setakat letak kopiah atas kepala,sarung jubah sikit lu perasan lu dah pandai agama ke awe?

Kalau macam tu punya ukuran agama,yahudi mabuk pun boleh jadi ustaz asalkan dia pandai pakai kopiah pakai serban..

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review