Ahad, 22 Januari 2012

EKSKLUSIF!! Kerajaan Kedah Jamu Rakyatnya Minum Air Selut!! #SaveKedah



Semalam Mc ada posting secara ringkas mengenai sumber air di Kampung Lubuk Badak Baling Kedah. Nak baca boleh klik SINI.

Tengoklah gambar di atas. Warnanya tu dah serupa air teh dah. Teruk bebenor..kata orang N9, teruk nak mampuih kata orang Kedah. Kalau nak minum nak kena berapa kali tapis baru boleh minum.

Air tu, kalau nak basuh baju putih, kalau tak tapis dulu, baju putih jadi coklat.


Pakcik kat dalam gambar tu, berumur 73 tahun. Salah seorang penduduk di Kampung Lubuk Badak ni. Dulu dia kata, 4 tahun lepas, air tak macam tu, namun sejak ada aktiviti pembalakkan yang mengila tanpa di kawal. Air dah bertukar warna.

Itu tak teruk lagi tu, dia kata pernah dulu pernah air selut yang keluar. Kalau air selut nak buat apa? Cuba bayangkan macam mana agaknya penduduk kampung nak gunakan air untuk keperluan harian mereka?

Ini baru satu kampung Mc pergi. Ada banyak lagi cerita pelik-pelik dari hasil 'tidak bertanggung jawabnya' kerajaan negeri. Lain kali nak pilih kerajaan tu kena fikir elok-elok, fikir gunakan akal fikiran, bukan guna nafsu.

Bila dah jadi macam ni, siapa yang perlu kita salahkan?

Nak salahkan, Kerajaan Negeri Kedah, Pas? Jangan marah Pas, sebab Pas memang taktau buat kerja pun, marahkan diri sendiri. Sendiri yang pilih, dah tau orang tu bodoh, taktau buat kerja, yang dok pi pilih buat apa? Bagi yang cerdik la buat kerja.

Tak percaya tengok video di bawah..



Kedah Sejahtera, Rakyat Sengsara!!


McTheory:
Tak rasa menyesal ka undi Pas?

7 ulasan:

Awanama berkata...

pilih la lagi, lepas ni pas kedah bagi makan kulit balak pulak.

Awanama berkata...

Bagus sangat ke umngok memerintah?rasanya air lagi kotor kot.mcm airl longkang.bodo puak umngok ni.

Awanama berkata...

anon 1236...hang lagi bebal, sekolah pun mgaji kat sekolah kerajaan..tah2 skang ni pun kheja ngan kerajaan tak tau bersyukur dan makin BEBAL

Awanama berkata...

abih sumer balak depa sapu.. tak kira kecik ka, besar ka, abih depa sapu.. kerajaan negeri la ni mcm tak reti nak tadbir..

Awanama berkata...

Angpa pun intebiu la hat kelia skit..g jupa pak su brahim ka...kawan telinga x bapa kelia..sound system kuranggg...lawak noo..jgn terasa

Awanama berkata...

bangsa pencacai PAS ni memang CELAKA..mcm anon 12.36 tu..bangsa totok PAS..bodoh dr awai smpai mampuih.
Apa benda y kita komen pasai PAS semua nk kiat dgn UMNO..

la ni hangpa yg perintah Kedah bongok oii..org PAS bongok!

bila kita cerita pasai ayaq kotoq..sbb hangpa dok makan kedarah balak.. jgnlah hangpa kona kot UMNO.

Zaman aku kecik sampai last UMNO perintah..ayaq dlm kolah lama2 sekalu baru jd kelodak.. jernih sedia.. tp sejak bangsa PAS Laknat ni perintah Kedah, mak ayah aku tk larat nak salin ayaq kolah.. tak smpai seminggu penuh kelodak.. awat ayaq pun boleh kenai parti ka?

BODO BANGSA PAS ni..lain kali belajaq terima komen sama..jgn duk belagak baguih..perangasi serupa setan jugak org PAS ni wpun ataih kepala ada serban kopiah..MUHONG ja lebih!!

Awanama berkata...

Salam, ni kita pakat2 bagi baliklah Kedah kt UMNO.. 50 tahun dh UMNO jaga Kedah.. Alhamdulillah banyak yg elok dary yg buruk..

Ni pi bagi kat bangsa perosak, kita dh jemu dh sbb tau Anwar tu Maunfiq, kaki putaq belit, bohong sana sini..pi luar negara peluk Yahudi, mai balik Malaysia buat2 kutuk Yahudi..

Tapi pakat2 duk sokong dia? pakat duk sokong kawan2 dia? takkan kita nk mengadap Allah esok lusa duk redho dgn perosak2 Pakatan Rakyat ni?

Awat..apa yg Allah bg kt kita masa UMNO perintah tk cukup ka? nk bukit mas besaq mana? Masjid banyak..tk penuh2 jugak..kita muhong ja dgn slogan Islam.. ruang ada tp saja tak buat..duk guna alasan PAS..nk kuasa politik..

sudah2lah..mai la kita pakat2 'SALIN TIKAQ' koyak rabak ni..pakai Tikaq Lama..wpun mungkin kita jemu..tp TIKAQ tu lah duk lapik kita duduk sekian lama..

Insya Allah..azam untuk ubah Kedah pd yg HAQ..tolak Anwar Tolak PAkatan Haram..ALLAHU AKBAR!!