Ahad, 22 Januari 2012

GEGAR DAHH!! Ini Muka Bakal Adun dan Ahli Parlimen Kelak!!

Pelbagai tuduhan terhadap UMNO Kedah yang dikatakan tidak bergerak dan seolah-olah telah mati. Di sini Mc nak terangkan, UMNO Kedah bukan tak bergerak, cuma sebilangan Bahagian UMNO yang masih lagi lena diulit intan. Mimpi basah disiang hari.

Hari ini Mc meluangkan masa mengikut program sempena sambutan Tahun Baru Cina, bersama Adun Belantek Datuk Tajudin Abdullah dan Penyelaras Parlimen Baling Datuk Azeez Abdul Rahim.

Sememangnya dua insan ini tak pernah penat dan lelah dalam program mereka bertemu dan mesra rakyat.

Mula-mula kita pergi di Dun Belantek.








Ehh.. YB naik Kelisa saja ka?..

Sebenarnya banyak lagi gambar YB Tajudin dalam sesi bertemu rakyat, namun Mc cuma ambil sikit saja. Letak banyak-banyak nanti muak pulak pembaca tengok. Namun sebagai orang muda, Mc memang kagum melihat kesungguhan YB Tajudin. Memang lepas ni Adun dan Ahli Parlimen kena pilih orang muda. Baru laju sikit bekerja.

Lepas pada Belantek, Mc berkunjung pula ke Parlimen Baling. Salah satu kawasan Parlimen Pas yang paling bermasalah. Ahli parlimen sekarang, Ustaz Taib Azzimuddin, serupa tak pernah wujud. Takpa kita layan gambar dulu.









Datuk Azeez seorang penyelaras parlimen Baling, tetapi popularitinya tersangatlah tinggi dikalangan rakyat Baling sekarang ni. Hinggakan Mc lihat seolah-olah beliau pulak yang memikul tanggung jawab sebagai ahli parlimen. Namun Datuk Azeez yang payah risau la, confirm Datuk Azeez jadi calon PRU ni dan akan menjadi ahli parlimen Baling yang baru.

Nak harapkan Pas?

Tunggu la lama-lama sikit.. nanti waktu kempen PRU, baru la puak Pas ni turun padang nak buat baik. 3 tahun depa abaikan rakyat, nanti waktu kempen, rasanya, jijak semut pun tak mati kot.


McTheory:
Lepas mula la janji bulan dan bintang.. Pas Pis Pus..

7 ulasan:

Awanama berkata...

tajudin dia mmg mesra dgn penduduk sekeliling..kenduri kendara pun dia hadir walupun berbeza politik..antara YB yg ok la pada pendapat aku..

jungle people berkata...

tahniah.

nak komen sikit je.tak kan dua mangkok hayun ini menang boleh bn tubuh kerajaan.nak menang bn kena dapat sekurang 20 kerusi.mangkok hayun yg lain dok buat apa.itu pun mangkok-mangkok hayun ini belum tentu menang.

agaknya dok sebuk cari projek kat putrajaya kot.

pemuda kena kuat.wanita kena kuat.pu3 kena kuat.

jgn dok harap dan confiden .rakyat atasagar kena kepung betoi.

rakyat nak tengok sapa calon.bukan parti lagi.

McTheory berkata...

jungle people,

Orang kita lebih pandai mengkritik dari bertindak. Apa kata hang sendiri mengerakan umno dari dalam. Takkan nak tunggu pemimpin hang saja.

Dok panggil orang mangkuk hayun, hang mangkuk apa? Mangkuk terbang?

Bahasa melambangkan bangsa bro..

Benci Pembontot berkata...

JUNGLE PEOPLE..OK P ORG LAIN MANGKUK HAYUN..KO TU YG BONTOT MANGKUK..PUAK2 KO KAN SUKA BONTOT

anak chepir berkata...

t,kasih:

kalau aku jadi pemimpin umno banyak benda boleh dibuat.

apa nak buat aku bukan orang berwang.Nak jadi pemimpin umno kena ada RM.

umno dah parti orang ada duit baru boleh jadi pemimpin.

pengundi pun bukan bahlol macam dulu lagi.

tengok dulu siapa calonnya.

jgn kecil hati noooo.

PanAss berkata...

Bontot Mangkuk...???? hahahaha... tambah lagi satu..."Pantat Kuali".. baru seiring sejalan ngan "Orang Utan"..kan..kan..kan....

ANAK CEPIR berkata...

UNDIPOS KAT BELANTK ADA LAGI KE.