User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 5 Januari 2012

PANAS!! Adakah Ini Video Kontroversi Ustaz Azhar Idrus??



Pelbagai kontroversi mengenai Ustaz Azhar Idrus. Namun apa yang Mc pasti beliau bukanlah Ustaz politik seperti mana Nik Aziz atau ularmak Pas yang lain. Walaupun beliau tidak menyokong kerajaan pusat, namun pendiriannya terhadap agama dan menolak sebarang kemungkaran memang harus di hormati.

Disebabkan kelantangannya, beliau diHARAMkan masuk ke Kelantan untuk berceramah dengan alasan, kononnya beliau takdak tauliah.


Hakikatnya, beratus Ustaz Pas yang cuma ada tauliah syok sendiri, seperti mana Bob Lokman, namun di benarkan.. kenapa Ustaz Azhar tidak dibenarkan? Kemungkinan besar, disebabkan Ustaz Azhar pernah menegur Nik Aziz, yang lebih suka menghalalkan cara dari mengikut ajaran Islam yang sebenar.

Walaupun beliau Pas, namun sikap tidak menghalalkan cara itu patut di puji. Ini bermakna beliau bukan Ustaz politik, yang berfatwa mengikut keperluan.

Video di atas.. hanyalah hiburan untuk beliau mendekatkan diri dengan golongan muda. Tolong kita jangan salah faham dan menghukum beliau dengan panggilan yang bukan-bukan.

Islam agama yang fleksibel dan mudah. Tolong jangan susahkannya.. Jika jahil, belajar lah.. kalau malu bertanya, banyaklah membaca. Jangan jadi bodoh sombong dan syok sendiri.

Mengenai kontroversi Ustaz Azhar ada skandal dengan perempuan muda dalam tandas. Mc pun tak berani komen. Disebabkan belum tentu sahihnya berita tersebut.

Perkara yang belum sahih, boleh datang fitnah kalau tak betul. Baik diamkan diri dari buat-buat pandai.



McTheory:
Jangan Politikkan Agama..

18 Komen Pembaca:

Tanpa Nama berkata...

Aik? Ni satu lagi ayat salah tanpa ilmu. Bila pulak Ustaz Azhar tak boleh berceramah kat Kelantan? Bulan Ramadhan hari tu dia siap bagi ceramah dalam majlis sebelum berbuka puasa yang dianjurkan kerajaan negeri Kelantan di pekarangan Stadium Sltn Muhammad. Selidik dulu bro. Kan dah fitnah orang. Pergi minta maaf cepat.

Tanpa Nama berkata...

tak baca paper ke bro? majlis agama Islam melarang Ustaz Azhar..disebabkan takdak tauliah.. apa daa.. ko yang bebal jangan salahkan orang lain.

Tanpa Nama berkata...

ekekeke....5:42ptg tu cuma baca harakah je bebb....

mana dia tauu. ciann...hahahaha...

npk sgnt penjilat pas ni bahalol tahap tunggul...hehehe

shah berkata...

kelakar la anon 5.42 tu..
duduk dalam gua ke?
tak alert dengan berita semase..

shah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
shah berkata...

anyway, aku memang tak minat dengan ustaz tu...
tapi terpulang kat orang lain nak minat ke tak

Tanpa Nama berkata...

Rosak, rosak, rosak! Pak-pak lebai oii kalau gelak terlampau sangat hati manjadi mati.

Dakwah di zaman nabi dahulu tidak lah cara begini, tergelak terbahak-bahak.

Fikir2 lah sendiri.

Warga Sebelum Merdeka

Tanpa Nama berkata...

ape lagi anon 5 Januari 2012 5:42 PTG mintak maap la cepat atau ko memang tau cari salah orang je

Tanpa Nama berkata...

surat khabar tarikh bila ni?

soldier of ALLAH berkata...

biar lah dia nak bagi ceramah agama... setiap individu ada cara dia nak berdakwah atau menyampai kan ilmu..... klu kita guna cara kekerasan siapa nak dengar siapa nak datang siapa nak sokong.... klu guna kekerasan atau serius org akan berkata pula ustaz ni serius lah tegas lah, org ceramah ada bagi senyum2 gelak2 org berkata juga " ceramah agama ke atau raja lawak ni???"..... lumrah manusia tidak pernah puas dgn ape yg ade..... astagfirullahalazim..... cuba kita sokong org yg cuba menyampai kan ilmu agama.... lau juara lagu atau muzik muzik bkn main sokong habis... fikir pasal agam islam jng fikir pasal tak bertauliah ke tak...

soldier of ALLAH berkata...

islam itu mudah, islam itu seronok, islam itu indah

hamba Allah berkata...

5jan 6.55ptg: ko nak samekan dakwah di zaman nabi plak?mne boleh bro..manusia zaman nabi actually remaja2x same mcm zaman dlu. klo Ustaz ceramah serius je brpe org sgt suke dgr?hmmm???tu cara Ustaz nk berdakwah. dia berjaya tawan remaja2,pemuda -pemudi minat dgr ceramah agama.ko boleh ke nk berdakwah camtu?fikir2kan la..JGN POLITIKAN AGAMA ISLAM!

hamba Allah berkata...

5jan 6.55ptg: ko nak samekan dakwah di zaman nabi plak?mne boleh bro..manusia zaman nabi actually remaja2 xsame mcm zaman skrg bro. klo Ustaz ceramah serius je brpe org sgt suke dgr?hmmm???tu cara Ustaz nk berdakwah. dia berjaya tawan remaja2,pemuda -pemudi minat dgr ceramah agama.ko boleh ke nk berdakwah camtu?fikir2kan la..JGN POLITIKAN AGAMA ISLAM!

Tanpa Nama berkata...

laa..blog pencacai UMNO rupanya..hahaha..patut bau hacing semacam..

Tanpa Nama berkata...

nie la umat zaman sekarang...jika gelaran ustaz mudah diberikan kepada mereka yang tiada ilmu..cakap ckit agama ,da boleh bagi title ustaz. Apatah lagi tuduhan mencaci dan mencela...digelarnya ustaz jugak.

Tanpa Nama berkata...

MAIK tu bukan bukan under kerajaan negeri.org2 kuat MAIK byk org UMNO,so,diorang sekat UAI sbb UAI secara terang2 menyokong PAS dan menolak UMNO dan BN,tu yg sebetulnya.x ada kena mengena TG nik aziz sekat ke apa..lagi satu,UAI kena sekat bagi ceramah kat masjid dan surau je tapi kt tempat2 lain boleh..

Tanpa Nama berkata...

bismillah...assalamualaikum...
kita lelaki@ perempuan dijadikan sbg khalifah,kene memimpin n mengingati antara satu sama lain. yang baik dari ustaz azhar idrus dijadikan tauladan, yang tak baik dijadikan sempadan. Islam itu mudah. jgn asyik cari salah orang je. kalau ustaz tu salah, tegur. kalau tak suka penyampaian ustaz tu, cari ustaz lain. kan ramai lg. tp jgn nk memburukkn sesama manusia. mengumpat tu lebih teruk dr berzina, menfitnah tu lebih teruk dr menbunuh.

Tanpa Nama berkata...

Semoga tauliah tidal dipolitikkan.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review