Sabtu, 21 Januari 2012

TERPANAS!! Yb Pas Saman Penyokong Pas RM10juta!!

Hiasan semata...

Artikel yang mengejutkan ini Mc ambil dari blog AkuBekasPkr. Mc mengetahui perkara sebenar, tetapi tidak pulak Mc sangka bahawa YB Pas ni sanggup menyaman penyokong tegar Pas sendiri. Nampak sangat YB Pas ni dah tahap kronik dah.

"Sedih dan pilu". Itu sajalah ungkapan yang dapat aku rungkaikan kepada 2 orang penyokong tegar PAS dan pengundi kepada YB berkenaan, apabila mereka menyerahkan notis saman yang baru diterima daripada peguam lantikan Yb muda di Kedah.


Kedua-dua mereka didakwa telah 'menghina' dan membuat 'tohmahan' terhadap YB berkenaan kerana telah membongkarkan penderitaan penduduk beberapa kampung terlibat, berhubung jalan kampung yang sangat tidak terurus, melalui program Titik Sentuhan' terbitan RTM pada jam 9 malam 18 Disember 2011.

Encik Hanafiah dan Encik Zakri, hanya 'pekerja kampung' dan termasuk di dalam kumpulan 'orang miskin' yang tidak berpendidikan telah diberi notis seminggu supaya memohon maaf secara bertulis kepada Yb berkenaan dan secara terbuka melalui RTM.

Selanjutnya Yb berkenaan telah meminta mereka yang terlibat supaya membayar gantirugi kepada beliau sebanyak RM 10 juta

Mereka telah menyatakan sesuatu yang benar daripada pemerhatian mereka sebagai rakyat yang memilih YB berkenaan, kerana mereka adalah di antara penduduk yang sering menggunakan laluan yang dimaksudkan.

Persoalannya:

1. Apakah motif sebenar YB muda PAS ini mahu menyaman rakyat sendiri yang dikira antara yang daif di kawasannya.

2. Wajarkah Yb PAS ini, yang telah dipilih oleh rakyat untuk memikul amanah membantu mewujudkan kesejahteraan kepada rakyat mengambil tindakan menyaman rakyat dan penyokong sendiri, hanya kerana ditegur oleh rakyat.

3. Kenapa begitu mudah sekali pemimpin PAS di Negeri Kedah ini mahu mendapatkan laba dan keuntungan sehingga terlupa kepada peranan, tugas dan tanggungjawab sebenar?

4. Apakah Yb muda PAS ini fikir, apabila sudah menjadi kerajaan maka rakyat tidak berhak menegur dan apabila ditegur, ianya sudah menjadi fitnah dan tohmah?

5. RM 10 juta yang dituntut adalah satu jumlah yang sangat besar kepada rakyat di kampong WALAU PUN SANGAT KECIL KEPADA YB2 PAS SEKARANG.


McTheory:
Senang cakap YB Nasir ni dah lupa diri sebenarnya..

7 ulasan:

Ahmad Shukri Mokhtar berkata...

apabila emosi menjadi raja, akal menjadi lemah, iman menjadi punah. Keputusan yg buruk pasti terdedah. Itulah pakatan yg berdiri dan memenangi hati rakyat melalui dakyah emosi lalu memimpin juga melalui emosi.

Unknown berkata...

Apa nak jadi dengan PAS ikuti http://suara1umno.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Siapa lebih besar dan berkuasa? Pengikut atau Pemimpin? Khalifah2 Islam juga pernah ditegur!apalagi pemimpin yang sangat kecil tapi di sangka dah cukup besar. Amat MALU DAN MEMALUKAN.

Tanpa Nama berkata...

Bongok samdol...rakyat tu nak bayar dgn apa? Bulu hidung? Sia-sia je la kau jadi YB aka Yang Bahalol!

Tanpa Nama berkata...

Biarkan siluncai terjun dengan labunya...Kalau tekat harap ahli dan penyokong Pas..mana boleh dia menang dan jadi YB K.Rotan..xpernah Pas menang di DUN tuu..mana tau..orang yg dia saman dan kaum kerabat mereka lah yg mengundi bantu bagi Pas menang..ooo.bila dah menang...jadi orang besar sikit..nak saman pulak!!!..Tunggu PRU 13.ni..kita tengok..hakim2 kot kampong nak jatuh hukum kat dia..

Tanpa Nama berkata...

nasir nak duit lebih pru dah dekat.mana tau dapat duit tu boleh support lg duit dia la ni..dulu keja repair tv ja kat kg mempelam tu,lepas tu ada org kata selalu ulang alik masuk siam???haha

Tanpa Nama berkata...

Bayar jer la..byr 3 kali...hahahaha...