Jumaat, 13 Januari 2012

TUDIAA!! Bapa Saiful Bukhari Buat Anwar tak tidur malam!!



Anwar ingat dah boleh tarik nafas lega apabila dibebaskan mahkamah. Rupanya belum lagi..

Bapa Mohd Saiful Bukhari Azlan pada Rabu merayu Peguam Negara memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Isnin lalu yang membebas dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada dakwaan meliwat anaknya.


Azlan Mohd Lazim, 58, berkata, beliau akan terus bersama anaknya itu menuntut keadilan bagi mengembalikan nama dan maruah Mohd Saiful serta seluruh ahli keluarganya.

“Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara memfailkan rayuan.

“Sebagai bapa, saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya,” katanya pada sidang media di kediamannya di Bandar Utama di sini.

Dalam pada itu Azlan turut melahirkan rasa kecewa dengan kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan.

Jelas beliau, tindakan berkenaan dilihat sebagai langkah bagi menidakkan hak seorang warganegara untuk mendapatkan keadilan sehingga ke peringkat tertinggi berdasarkan Perlembagaan Persekutuan.

“Majlis Peguam seharusnya bersikap natural dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

“Mengapa Majlis Peguam selama ini tidak pernah bantah tertuduh dalam kes ini yang mengikut rekod telah mengemukakan rayuan atau permohonan sebanyak 36 kali? Ini baru pertama kali pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang.

“Mengapa ‘double standard? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP atau ahli politik, maka hak beliau dinafikan begitua sahaja,” katanya.

Sementara itu Azlan berkata, pihaknya akan mempertimbangkan langkah seterusnya termasuk kemungkinan membuat saman sivil sekiranya Peguam Negara memutuskan untuk tidak mengemukakan rayuan.

Dianya mengenai keadaan Mohd Saiful ketika ini, Azlan berkata anak lelakinya itu tabah dan menerima keputusan mahkamah dengan tenang.

“Saiful tenang sahaja, beliau kini sedang bekerja di suatu tempat di Kuala Lumpur. Kehidupannya mesti diteruskan.

“Kami sekeluarga profesional dalam perkara ini, hakim telah menjalankan tugasnya dengan membuat keputusan berkenaan,” katanya.

Kenapa majlis peguam menafikan hak Saiful untuk membuat rayuan?

Nampak sangat majlis peguam ni sudah dibeli oleh Anwar Ibrahim. Memang celaka!

Pak Azlan jangan risau, kami tetap menyokong Pak Azlan dan Saiful... jangan nafikan hak Saiful.. pedulikan majlis peguam yang haram jadah tu.

Bak kata Anwar.. Lawan Tetap Lawan.. cuma Anwar dia tukar sikit sekarang ni.. Liwat Tetap Liwat..



McTheory:
Lawan balik Saiful.. berjuta rakyat Malaysia bersamamu..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa yang Majlis Peguam dok sibuk fasal hak rakyat.Pak Azlan dan Saiful rakyat Malaysia. Mereka punya hak dalam negara demokrasi. Ini bukan kerja Majlis Peguam. Kenapa mereka takut sangat dengan rayuan Saiful? Ada apa-apa Ker....

Tanpa Nama berkata...

Is Anwar a member of Majlis Peguam? YES?.....NO?...... If YES prepare for the case. If NO Majlis Peguam Shut Up... mind your own business. Be NEUTRAL. please understand such a simple language.

Tanpa Nama berkata...

kepada anwar lu memang mampos kali ni ayuh gerakkan kempen " Selamatkan Malaysia dari Peliwat Negara" kempen Bersih " Bersihkan Malaysia dari Peliwat Negara" mereka ada kempan bersih kita pun ada kempan bersih jugak baru buku bertemu ruas...

Tanpa Nama berkata...

Apala nak heran sangat dengan Majlis Peguam tu. Presidennya pun nampak jambu juga. Jadi OKlah suka-sama-suka kan?

Peguam Melayu Islam dalam Bar Council tu nampaknya macam takdak teloq saja. Amacam? Atau depan pun suka-sama-suka juga?

Tanpa Nama berkata...

majlis peguam terpakss memberi nasihat sbb serata dunia dok gelak dgn kita.