Selasa, 28 Februari 2012

TUDIAA!!! Confirm Badrul Amin tak bersalah??



Macam-macam version ada kisah tangkap basah Badrul Amin bersama bini orang. Ada yang percaya, dan ada yang tidak. Sebelum kata tak percaya, apa kata baca kenyataan saksi yang bersama suami si isteri yang berkhalwat tu.


Sumber saksi
"Saya pekerja hotel tersebut malah saya tahu cerita tersebut dari hari pertama sehingga hari ketiga (hari penangkapan tu)...tapi saya xnak bising2 kat sini...sehingga jika ada yang cuba memfitnah orang lain dengan mengatakan ini konspirasi...kami tahu juga dan lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana hari ke dua suami wanita tersebut merayu isterinya supaya pulang ke rumah...apa2 pun kita tunggu lah...yang pasti 20 orang yg di dakwa tu TIADA..yang ada hanya suami isteri tersebut..dan saya nampak dengan mata kepala saya sendiri Badrul Amin di tampar oleh suami perempuan itu...20 orang yg di dakwa adalah fitnah Badrul Amin"


Petikan daripada kenyataan Jabatan Agama Pahang.


Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd Ghazali Abd Aziz berkata, tangkapan berkenaan dibuat berdasarkan aduan orang ramai. “Jaip mengikut prosedur yang ditetapkan dan tidak pernah berlaku perkara yang dirancang atau atau berkomplot,” katanya. Menurutnya, tindakan itu dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguatkuasa Jaip supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama lelaki lain.


Ekoran penangkapan itu, Badrul Amin dipanggil memberikan keterangan hari ini bersama wanita berkenaan bagi melengkapkan siasatan. Mohd Ghazali berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982. Menurutnya, selepas siasatan selesai, kertas siasatan akan diserahkan kepada pihak pendakwaan untuk tindakan lanjut."Ia merupakan satu prosedur biasa dalam kes seperti itu," katanya

Nah...amik. Apa pulak Ustaz Badrul Amin nak berbohong lagi? Ustaz tak mahu ke nak saman kepada pekerja hotel yang mendedahkan kebenaran cerita ini?

Apa yang pastinya, Mc nak tengok apa lagi spin yang akan dilakukan oleh tukang-tukang karut Pakatan Rakyat lepas nih..


McTheory:
Takkan saksi ni pun UMNO jugak yang upah?

Tiada ulasan: