Jumaat, 23 Mac 2012

GEMPAR!! Puak Pas Makin Sesat, Apa Kejadahnya ni?


Apa punya sesat puak Pas ni? Boleh ka umat Islam baca doa dalam Tokong? Sambung baca apa yang K7L ceritakan mengenai hal ini.



Keris tidak mahu hurai panjang kerana mahu pembaca sendiri menilai keadaan tersebut. Ini bukan lagi soal kesamarataan atau perkauman namun ini satu pencemaran akidah yang tidak membawa entiti Islam yang sebenar. Ini soal sensitiviti agama Islam yang semakin 'dihina' oleh puak PAS telah melaksanakan satu majlis yang bertentangan dengan ajaran Islam demi mendapatkan sokongan. Keris ingat dulu yang buat macam ini adalah Ayah Pin. Siasat Ishak Surin takut dia pun sama.

Huraian Tajuk/Isu: Hukum berdoa untuk orang bukan Islam
Keputusan:

Jawatankuasa berpendapat haram keatas seseorang muslim yang dengan sengaja berdoa dengan kebaikan seperti berdoa untuk diberi keampunan atau diberi rahmat atau dipanjang umur kepada orang yg bukan berugama Islam kecuali untuk diberi taufiq dan hidayah kepada memeluk agama Islam.

Keterangan/Hujah:

Seseorang yang telah terlanjur berdoa dengan kebaikan untuk orang-orang bukan Islam tidaklah menjadi murtad "والعياذ بالله" dan harus serta sah menjadi imam bagi solat jemaah dan solat jumaat.

Faham dengan jelas fatwa tersebut? Jika dikaji dengan lebih mendalam pembaca cuba cari apa pula hukum berdoa dirumah ibadat orang bukan Islam?


McTheory:
Makin lama makin sesat, semakin jauh perginya puak nih..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Berdoa di tokong bersama bukan Islam
Merobohkan tempat ibadat Islam
Bersubahat membina memorial Cina
Menyokong kafir harbi
Menggugurkan hukum Islam kerana takut kepada bukan Islam
Menjadi pak turut kepada bukan Islam...dan banyak lagi...
Itulah keutamaan PAKATAN SIAL