Jumaat, 2 Mac 2012

PANASS!! Ajk Madrasah Salihiah buat laporan Polis terhadap Pemaju dan kerajaan negeri!!



Jawatankuasa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah hari ini membuat laporan polis berhubung papan tanda pelan surau baru yang didirikan berhampiran madrasah itu yang dianggap sengaja dibuat bagi mengelirukan rakyat.

Pengerusi jawatankuasa itu Mansor Ahmad, yang membuat laporan berkenaan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar pagi tadi, berkata pemaju menaikkan papan tanda itu yang mempunyai lakaran pelan surau baru dan ini merupakan satu provokasi yang boleh menimbulkan pertelingkahan dan mengundang kemarahan masyarakat Islam terutamanya anak kariah madrasah itu.
Mansor berkata pembinaan papan tadi itu dipercayai tidak mendapat kelulusan daripada Majlis Bandaraya Alor Setar.

Terdahulu Mansor bersama kira-kira 50 jawatankuasa madrasah tersebut bertindak mengoyak kanvas pada papan tanda itu sebagai bantahan terhadap pihak pemaju dan kerajaan negeri.

Anggota jawatankuasa surau Madrasah Salihiah pada 21 Februari lalu, telah memfailkan saman di Mahkamah Tinggi Alor Setar terhadap kerajaan negeri untuk menghalang surau itu daripada dirobohkan untuk memberi laluan bagi pembinaan kompleks beli-belah bernilai RM500 juta.

Jamludin Murad, 67, yang memfailkan writ itu pada 9 Januari lalu bagi pihak anggota jawatankuasa surau, menamakan Majlis Agama Islam Kedah (MAIK), pejabat tanah Kota Setar dan kerajaan Kedah masing-masing sebagai defendan pertama, kedua dan ketiga. - AntaraPos


McTheory:
Saman jangan tak saman bang Chot!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ajk x berapa cerdik...ciannnn

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Betapa JAHATnya dakyah Pemaju bersama Rejim PAS Kedah membuat perang saraf ke atas isu Madrasah ini.

Mereka tipu rakyat dengan naikkan iklan berupa cadangan Surau baru di tepi tapak asal.

Sebenarnya itu satu penipuan jahat oleh Rejim Azizan PAS yg Allah pasti hancurkan dan laknat mereka semua jika mereka tidka bertaubat!

Sebenarnya ialah ilustrasi arkitek ini menunjuk SURAU Aman Sentral yg 'MELEKAT' atau bercantum dengan shopping complex pusat maksita itu kelak.

Tapaknya nun jauh ke belakang sana beratus2 meter dr tapak asal.

Taktik ini seolah2 cuba menarik perhatian org ramai supaya percaya dan berikan sokongan pd perobohan Madrasah. Konon Madrasah baru akan dibina dengan rupa yg lebih cantik dan moden..

Inilah kejahatan Dajjal2 berupa Manusia PAS bersama Dajjal2 DAP, PEMAJU BELLVIEW Penang itu yg amat rakus menghisap ruang org Islam.

Pencacai PAS menutup isu ini dengan emmbuat sebaran konon UMNO gagal pulihkan Projek Plaza terbengkalai itu.. mengapa isu Plaza yg bukan milik kerajaan itu di heboh2 sgt?

Biarlah ia terbengkalai walau 100 tahun pun..bukan mengganggu apa2 tanah rakyat merugikan kerajaan. Itu Shopping complex..KEHENDAK..bukan KEPERLUAN.. tp pencacai2 bodoh PAS cuba kelirukan isu ini dengan mcm2 helah.

Insya Allah, semoga Allah jua boleh ajar puak2 Rejim Zalim PAS ini. Sekarang mereka tengah berantakan-bergaduh sesama sendiri.. UMNO tidak acah atau usik apa2 urusan dalaman mereka..tp ALLAH MAHA BERKUASA!!

SEMOGA ALLAH HANCURKAN PAS KEDAH..TUMBANGKAN REJIM ZALIM PAS dan PAKATAN RAKYAT LAKNATULLAH!!

AMINN ya ALLAH..ya RAHMANN..

SELAMATKANLAH MADRASAH SALIHIAH DARI DIROBOHKAN REGIM TOGHUT PAS LAKNATULLAH INI.AMINN!!

Tanpa Nama berkata...

Orang2 Kedah..cubalah sensitif sama dengan isu Madrasah ini..
awat semua pakat tk kisah..mcm ini isu politik UMNO?

Tu tapak Madrasah!! itu maruah umat Islam!
wpun dibayar RM 1 billion..jangan kita pandang wang untuk gantikan maruah!

Lainlah kalau ia dibina Sekolah/Hospital atau apa2 manfaat untuk maslahat umat.

Ini nk bina Shopping complex!! ngok oii!! tolong la buk amata sama org2 Alor Setar!

Bg org yg menyokong-tolonglah sama2 mai ke sini pakat singgah Solat Jamaah setiap waktu yg termampu..

Insya Allah itulah senjata paling hebat yg boleh kalahkan puak2 Rejim Zalim PAS -PR ini dr merobohkan Madrasah!

Kalau kita just bising2 tp tk cuba hidupkan balik Madrasah tu..sama shj kita dgn org2 PAS yg bodo2 bangang tu.. sokong benda2 laknat!

Jom kita pakat2 singgah solat di situ bg yg mampu..setiap hari..Isnya Allah!!