Selasa, 13 Mac 2012

PANASS!! @NajibRazak VS @AnwarIbrahim di Sungai Petani!! #SaveKedah

Pada 3hb Mac yang lepas. Ada pertembungan diantara dua pemimpin besar di Sungai Petani. DS Najib dan Anwar Ibrahim. Mc tak tahulah semua ini dirancang atau tidak, namun apa yang Mc diberitahu. Anwar sekarang ni sering mengikut DS Najib kemana saja beliau pergi. Mungkin beliau nak 'test power' siapa lebih popular dikalangan rakyat.

Gambar ceramah Anwar ni, Mc ambil dari blog Kanoha Utara tengok dan bandingkan dengan majlis DS Najib nanti.


Hanya beberapa ratus orang saja yang datang.. tak sampai seribu pun..





Di bawah ini pula Majlis Mesra Rakyat bersama Perdana Menteri Malaysia. Kita bandingkan jumlah kehadiran yang memenuhi dua majlis ini. Satu pada waktu malam, dan satu lagi pada waktu siang.

Ternyata, kehadiran DS Najib di sambut cukup hebat!

Anggaran lebih 23,000..

Tidak terbanding sokongan rakyat kepada DS Najib. Jikalau ceramah Anwar pun tidak mendapat sambutan. Apatah lagi ceramah pemimpin pembangkang yang lain. Hakikatnya, rakyat dah mula muak dengan apa saja yang berkaitan dengan pembangkang.

Pembangkang banyak berlakon dan berpolitik dari kerja. Sebab tu rakyat pun dah tak percaya dengan mereka dah. Apa yang perlu kita buat hanyalah, tambah keyakinan rakyat kepada UMNO, kemudian selesaikan masalah kita sendiri. Supaya senang kita bekerja jikalau bersatu. Jangan dok asyik fikir nak cantaih saja bila tak boleh jadi calon nanti.


PM, DS Najib memang sudah popular di Malaysia. Namun UMNO/BN masih kurang berbanding beliau. Apakah kemenangan UMNO/BN kelak, hanya bergantung kepada kepopularan DS Najib?

Bagaimana keyakinan rakyat terhadap UMNO/BN? UMNO/BN Kedah?



McTheory:
Soalan maut yang susah untuk kita jawab..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Perbandingan yang sungguh releven !

Jangan jadi "PAKATAN TAK MAHU KALAH, UMNO TAK MAHU MENANG'

Ini Kata-kata orang di lapangan

Tanpa Nama berkata...

kalau depa tak mau menang. apa kata kita bukak parti baru?

Tanpa Nama berkata...

Memang boleh buka parti baru tetapi apakah asas yang kukuh dan matlamat parti tersebut. Lihatlah berapa banyak dah parti baru yang telah ditubuhkan lenyap begitu sahaja contohnya ialah Parti Semangat 46 yang diteraju oleh Tengku Razali. Jika penubuhan sesabuah parti politik itu berlandaskan individu ianya tidak kekal lama.

Kekalkan apa yang kita ada dan kita muliki, dan bukannya mengharapkan hujan di langit air di tempayan dicurahkan.

Usahlah berjudi dengan mengadaikan Negara, anak cucu kita, masa depan mereka, kita sudah selesa dengan segala keamanan dan kemewahan yang kita miliki, namun dari kesilapan tangan kita sendiri boleh mengakibatkan sesuatu yang tidak dijangka boleh berlaku.

Warga Sebelum Merdeka