Ahad, 4 Mac 2012

TERPANASS!! Tahniah Pas Kedah, Projek Kandang Babi Terbesar!!

Projek babi terbaru Pas Kedah!!

Pada penghujung 2008 Kedah di kejutkan dengan projek agro iaitu ladang babi moden yang hendak di lakukan oleh Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS di Bukit Selambau, ianya melibatkan 160 hektar tanah yang hendak di bangunkan untuk di jadikan ladang komersial, ladang penternakan babi moden, namun ianya mendapat bantahan keras penduduk di sekitar kawasan Bukit Selambau yang telah membuat projek berkenaan gagal di laksanakan.
Setelah isu Ladang Penternakan babi moden pada tahun 2008 reda, kini timbul pulak satu lagi projek yang di pohon satu persatuan di Kedah iaitu projek pusat penternakan dan sembelih babi yang berkeluasan lebih dari 3 hektar, cuba dibangunkan di satu kawasan yang bernama Sungai Toh Pawang, Bedong, Kedah, berhampiran dengan kawasan perumahan PPRT yang majoritinya Melayu.

Pemohonan untuk membuka pusat berkenaan yang dilakukan oleh "Persatuan Peniaga-peniaga Babi Kedah" telah pun di terima pihak berkuasa tempatan MPSP(K) namun hanya menanti kelulusan dari Jabatan Kerja Raya(JKR), Jabatan Alam Sekitar (JAS) dan Pejabat Tanah. Sekiranya ketiga-tiga jabatan berkenaan meluluskan, besar kemungkinan tiada halangan dari Pihak Berkuasa Tempatan MPSP(K).

Pesoalannya, apakah Kerajaan Negeri Kedah akan menyokong dan memberi kebenaran terhadap projek yang boleh di katakan agak besar? Jika kita renung kembali kisah lama yang berlaku pada tahun 2008, Kerajaan Kedah pentadbiran PAS cukup berminat dengan projek penternakan Babi, kerana Haiwan itu boleh beranak tiga kali setahun dan setiap kali beranak, ia boleh melahirkan 11 ekor anak, dan PAS Kedah mungkin akan merasa bangga dengan kejayaan projek Agro berkenaan. Sambung baca di Media Kedah.

Nampaknya Pas Kedah cuba menjadi negeri Agro terbesar dengan membuka Kandang Babi. Mungkin Pas fikir, projek Babi akan lebih berjaya dari projek Ikan Keli dan projek-projeknya yang lain. Almaklumlahh..selama ni projek Agro Pas semuanya bungkuih!!

Jika berjaya, Mc ucapkan selamat maju jaya pada kerajaan Islam Pas yang mahu menjayakan projek babi terbesar di Kedah. Selepas ini, Pas boleh gunakan slogan baru untuk tarik pengundi bukan Melayu.


"Ingat Babi, Ingat Pas"


McTheory:
Babi sungguh Pas nih.. he he..

3 ulasan:

Quantum Metal Consultant berkata...

Permohonan dan diproses adalah satu perkara biasa dalam mana2 kerajaan.

Logiknya ia tidak akan diluluskan oleh PAS Kedah.

UMNO dan PAS itu masih Islam, masih waras.

Tanpa Nama berkata...

depa puak2 PAS ni xdk nk kesah dh pasai BABI ka LEMBU ka..pasai rakyat jauh sekali la..

nu puak2 tu dok MENGGILA lawan 'TOKAK' sama sendiri berebut kuasa jd MB dan Pesuruhjaya negeri..

biaq Allah hancurkan puak2 ni jd hina sehina mana mereka menghina Islam dan org lain!

hangpa tgklah Allah akan balas balik segala keceluparan BANGSA PAS Laknatullah ini bermula dr Nik NAJIS AL-Kufur tu..sampailah ke balaci2 yg tukang gantung poster bendera2 tu..

betapa sekian lama depa pelingkup kesatuan umat..BOHONG pasai HUDUD.. suku sana suku sini KONON.. tu HADI BONGOK tu.. amanat dia aku tuntut di akhirat esok kalau dia tak tarik balik dan mohon ampun sblm dia mati!

BANGSA PAS GILA ni selagi Tuhan tak HEMPUK depa..selagi tu depa mcm NAGA..mcm YAHUDI..

PAS Laknatullah..cpt2lah lah Allah hancurkan puak2 ni! AMINN!!

Tanpa Nama berkata...

AMINNN...