Sabtu, 28 April 2012

Ini Wajah Jurukamera Yang Dibelasah Teruk Ketika Selamatkan Polis! #Bersih3 @PDRMsia @HishammuddinH20 @tunfaisal


Ketika Bersih3 tadi ada seorang jurukamera telah dipukul ketika mahu menyelamatkan seorang polis. Beliau telah dibelasah teruk dan telah dikejarkan ke hospital. Menurut maklumat yang diberi beliau ialah jurukamera bernama Mohd Azri Salleh iaitu seorang jurukamera TV Al-Hijrah.

Ini kad media beliau yang masih mempunyai kesan darah.



Video beliau dibelasah oleh pendemo ada terletak di bawah. Beliau dibelasah ketika cuba menyelamatkan anggota polis yang terbabas di hadapan Sogo.



Perhatikan video terbabit dengan betul-betul, kelihatan pemuda berbaju hitam cuba menyelamat anggota polis didalam kereta daripada terus dipukul oleh pendemo Bersih!! Kemudian beliau ditarik dan dibelasah sehingga pecah kepala.

Mc dan rakan-rakan UMB amat bersimpati dengan Mohd Aziz. Semoga cepat sembuh.

Satu lagi bukti pendemo Bersih ganas dan kejam, hingga sanggup memukul wartawan!!

McTheory:
Apakah ini cara demo yang aman? tuihh!

3 ulasan:

manjung berkata...

semua yang ada kat situ anak haram la.itu sebab perangai macam haramjadah.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Mc saya nak tanya...anda ke atau tidak semasa kejadian tu..yang kena belasah tu anggota polis.cuba Mc lihat betul betul T-shirt yang di pakai oleh lelaki tersebut.Perhatikan di bahagian lengan baju tersebut.Memang warna baju lelaki tersebut adalah kelabu tetapi ada stripe hitam sedangkan lengan baju wartawan yang cedera keseluruhan berwarna kelabu..Kalau Mc berani letakkan post ini di Blooger Mc.

Kamal Azmy berkata...

pada timeline 0:45 kelihatan seorang lelaki yang berada di sisi pintu pemandu dan cuba menenangkan peserta bersih 3.0...walaupun lelaki itu berbaju kuning tetapi dia sebenarnya anggota penyamaran...saya minta pihak polis nafikan kenyataan saya ini.