Sabtu, 28 April 2012

TUDIAA!! Peserta BERSIH 3.0 Di Bayar Rupanya!! #Dataran #Bersih3


Dalam perjalanan mencari kedai makan, setelah penat melayan karenah pemdemo celaka Bersih. Mc dan rakan-rakan telah berselisih dengan sekumpulan remaja yang memakai baju bersih. Pada mulanya Mc ingat, kumpulan remaja tadi sedang berbincang dan berburak kosong.

Rupanya tidak, mereka sedang membahagikan wang. Dengan rasa tak bersalah kami pun menarik salah seorang daripada mereka untuk bertanyakan soalan.


Dari yang Mc diberitahu, budak-budak ni dipaksa turun ke KL untuk menyertai Bersih tanpa pengetahuan mereka. Apa yang mereka tahu, hanyalah mereka dijanjikan wang sebanyak rm300. Jadi budak-budak ni pun ikut. Dibawa naik bas, kemudian diberi baju dan wang untuk berdemo.

Banyak juga duit penganjur Bersih 3.0 kali ni. Hinggakan sanggup membelanjakan dan memberi seorang PENDEMO sebanyak RM300. Ingatkan yang turun Bersih ni benar-benar atas semangat juang dan ideologi mereka. Rupanya UPAHAN.. ha ha ha..

Kesian la pada yang mana secara 'sukarela' turun berpenat dan berpanas tanpa mendapat mana-mana imbuhan. Sedangkan banyak pendemo yang di'import' dan dibayar.

Oii kerbau-kerbau Bersih yang sukarela, budak-budak ni dapat rm300 untuk berdemo. Korang ada?


McTheory:
Pegi jumpa Ambiga dan Samad Said untuk minta duit oi..

Tiada ulasan: