Sabtu, 5 Mei 2012

PANASS!! Azizan dan geng RAKUS di Baling!! #savekedah


Atas nama Ladang Sejahtera, Kerajaan negeri Kedah yang begitu rakus meluluskan Lesen kepada Syarikat Pembalakkan, tanpa usul periksa. Malah sumber air di kawasan itu sekarang terjejas teruk. Kerajaan negeri perlu memberi perhatian terhadap masalah yang melanda penduduk mukim itu selaras dengan perjuangan PAS yang mahu melaksanakan negara kebajikan.

Sekiranya anda melalui Jalan baru ke Pekan, kelihatan jelas Bukit Palong dan serta menara pemancar RTM.


Anda pasti tergamam melihat kerakusan kerjaan PAS Kedah yang memusnahkan kehijauan Bukit Palong, kerana tumpuan berlebihan kepada hasil balak seperti yang dilakukan oleh Kerajaan Negeri Kedah sekarang, tidak menguntungkan pada masa hadapan. Secara jelas, pembalakan bukan sahaja memusnahkan alam sekitar sebaliknya pembalakan berlebihan telah mendatangkan bencana dalam bentuk banjir lumpur dan banjir kilat.

Kalau semua dah depa kaut untuk tahun ni. Untuk anak cucu yang beberapa tahun akan datang ni, tinggal apa? Tinggal bukit botak yang penuh lumpur tanah merah? Artikel asal sini, Mc edit untuk lebih terang lagi.
P/S: RAKYAT DAPAT SUSAH, PAS DAPAT SEMUA.


McTheory:
Kita? mandi lumpur, minum selut la jawabnyaa..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BUKAN NAK MANDI LUMPUR TAPI DAH DOK MINUM DAN MANDI PUN AYAK SELUT TU! KOT KAWASAN YANG BERSIH YANG ADA BATU TERPACAK TU DEKAT GAMBAK BAWAH DAH PENUH KOT, SEBAB TU DEPA PUGAK TANAH BARU.